Annons:
Etikettprathörnan
Läst 725 ggr
Mia-45
2016-04-03 09:02

OT: grannflytt

Äntligen så har grannarna ovanför flyttat. 🥳
De har bråkat, slagits, ofredat och en massa annat här. 
Jag har fått tillkalla polis två ggr och gjorde en anmälan till Socialtjänsten om barn som far illa. 
Min katt har fått sin frihet begränsad pga deras okastrerade katter som slagits med han. 
Jag har fått saker förstörda inne i min lägenhet då katt-fan rent ut sagt, kommit in här och skvätt. 

Nu är de borta!! De flyttade igår. 🎈
Märker nu att min katt med märkt detta då han är gladare och lugnare och inte så nervös längre. 

Nästa hyresgäst som kommer hit känner min andra granne. En mycket trevlig och lugn kvinna med två halvvuxna barn. 
Så det blir kanon. 
Ville bara skriva av mej lite och berätta att vi är såååå glada här nu att vi blivit av med bråkstakarna. 

Ha en fin söndag alla. 🌺

Annons:
TjockaBerta
2016-04-03 09:04
#1

Så skönt. Man behöver lugn och ro där män bor.

>>>Malum domesticum<<<

Mia-45
2016-04-03 09:08
#2

Ja men visst behöver man det Berta. 
Nu har man knappt velat hem när man vet att det är liv och man kände sej otrygg. 
Nu kan allt bara bli bättre. 😃
Det är som jag säger att mitt hem är min fristad.

[lillelull]
2016-04-03 22:52
#3

Så härligt! ❤️  Det är hemskt med jobbiga grannar! 

Jag har en granne ovanför mig som…ja om man ska vara ärlig så verkar hen smått galen. Jag har bott här i 3 år och hen har spelat  musik på nätterna många många gånger och jag har aldrig sagt till för jag har alltid tänkt att ja men de slutar väl snart eller det kanske bara händer en gång då och då men jag hade verkligen börjat tröttna på det, hen tar alltså fram gitarr, börjar sjunga och spela till musiken hen lyssnar på och detta sker alltså på helt opassande tider. 

Onsdag natt kl 2 kan de börja och pågå en timme.
Jag förundras över att ingen annan granne hört de då det hörs tydligt i både trappen och hos mig och det bor grannar ovanför också, men alla som bor här verkar vara otroligt konflikträdda och säger hellre ingenting…

Jag bor längst ner och han i mitten. Sen en dag nu för några veckor sen var hen som galen, skrek till musiken och stampade i golvet precis som det var gjort för att irritera mig och detta är en vuxen människa på 40 + som bott här i många många år. Och jag pratade med hyresvärd om det och de sa att jag skulle nästa gång de hände gå upp och lyssna så jag visste säkert vilken granne det var och det var ju den jag trodde, och detta var en natt nu i förra veckan en, en vardagsnatt. Hen satte sig och började spela och sjunga högt kl 00.00. Så jag gick upp och la en lapp i lådan direkt, och smällde lite i brevlådan så hen skulle höra lappen dimpa ner. Hen slutade inte spela utan spelade till kl 2.00 så jag det tyckte jag var otroligt respektlöst..

 Jag bankade även med en kvast i taket så hen kunde förstå att de låter lika jädrigt som om jag skulle stå och banka med en kvast i taket i 2 timmar hela nätterna 
 Men men de hjälpte inte så tillslut fick hyresvärden säga till och nu har det äntligen för första gången på 3 år varit helt knäpptyst på nätterna! 
SÅ SKÖNT!

[lillelull]
2016-04-03 22:56
#4

Och jag har också en katt så som du har TS och han blev också väldigt orolig och kunde börja jama och vanka omkring när musik började spelas och det gapas för fulla muggar. Så det var jobbigt för min lilla kisse också. Nu har ju grannen inte varit på den nivån som du beskrev det men ja de är jobbigt ändå. 
Men ja, glad för din skull! Man behöver lugn och ro. 
Kram till dig 🌺

Mia-45
2016-04-04 06:14
#5

Men jösses lillelull vad respektlös.😮 Men en del vet inte vad respekt och hänsyn innebär. 

Grannen innan dessa bråkstakar, hade en son som kunde börja spela hög musik mitt i natten med. Precis ovanför mitt sovrum!
Jag sade till men mamman trodde jag ljög…hahahha…

Så härligt att det blev tyst hos dej. Jag hade aldrig stått ut så länge som ni. 

Ha nu en härlig dag. 🌺

[lillelull]
2016-04-05 02:06
#6

#5 Haha! Har så svårt för grannar som ej kan förstå att man måste faktiskt visa hänsyn till de andra som bor i samma hus. Kan man ej respektera eller verkligen måste spela musik eller annat då får man flytta till ett hus på landet eller något där ingen hör!  😂

Desamma, hoppas du får en bra vecka! 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: