Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1764 ggr
[LoveUnite]1
3/21/16, 10:40 PM

Nackvärk från Helvetet

Jag har haft nackspärr en gång för flera år sedan, och det var inget roligt, men denna nackvärk jag har idag är HEMSK!

Jag har haft problem med vänster axel ett tag, värk som strålar upp mot vänstra sidan av halsen upp mot örat.

Men den avtog lite idag men sen kom denna nackvärk.

Båda sidorna där bak, upp mot skallbasen och bakre delen av skallen.

Görjätte ont när jag böjer mig, borde nog inte ens försöka mig på det, men med hund måste man ibland böja sig,och när jag måste använda nackmusklerna.

I samband med allt detta får jag djävulsk huvudvärk och självklart yrsel.

Mitt vänstra ben la nästan av några ggr, en gång fick jag faktiskt falla ner på huk för jag klarade inte av att hålla mig uppe.

Kanske jag fått någon muskel inflammation på köpet.

Testar med alvedon fram tills imorgon, är det kvar får jag väl ta anti inflammatoriskt.

Någon mer som brukar få detta?

Detta med nacken och huvudet är mitt allra första upplevelse av.

Har även varit extremt känslig mot ljus, som när jag går ut så solen eller behöver inte ens vara soligt, gör jätte ont i ögonen.

Jag läste om migrän men… hade inte alla symtom på det.

Annons:
[AnimeV4]
3/21/16, 10:45 PM
#1

Men fyyy! Behöver du hjälp med vovven? Vart bor du?

Tant Grön
3/21/16, 10:59 PM
#2

Det kan inte vara influensa som håller på att bryta ut? Precis så började det för mig, med nackvärk och att benen ville vika sig. Nästa dag kom frossan och sen feber och halsont.

Ankan76
3/21/16, 11:19 PM
#3

Usch,denna eländiga värk i nacke! Men du,jag tycker du borde höra av dig till din läkare, känns som om du bara blir sämre och sämre:(

[LoveUnite]1
3/22/16, 10:10 AM
#4

#1 Tack för erbjudandet, men jag får hjälp på Onsdag (imorgon) och några dagar om jag inte blivit bättre.

Och det är lite bättre idag, gör svin ont speciellt när jag böjer mig eller rättare sagt måste använda halsmusklerna (antar det är dem) men ändå lite bättre idag.

Blev 2 alvedon och en massa voltarengel igår och under natten, alvedon hjälpte inte men gelen släppte lite faktiskt. =)

Nu har jag ju inte gjort så mkt idag, bara rastat vovven tidigare idag, så har mest bara suttit i soffan, druckit kaffe och kollat nyheterna.

Urgh… börjar bli gammal haha, snart 30 år, vaknar kl 8 på morronen, rastar hunden och dricker kaffe till morron nyheterna, hahahaha! Aldrig gjort detta innan!

[AnimeV4]
3/22/16, 12:32 PM
#5

#4 Okej, vad skönt! Och vad skönt att det släppte lite.

Se det som vuxenpoäng😉

[LoveUnite]1
3/22/16, 7:58 PM
#6

#3

Nacken börjar gradvis bli bättre, fortfarande värk när jag måste anstränga nack musklerna men inte lika mkt som innan idag.

Däremot när jag var iväg innan idag så fick jag mitt vanliga ont i ryggen dock mer upp till, kanske för jag spänt mig, allt blir ju en ond cirkel när man har värk.

Helt utmattad efter 1 timmes lunch med familjen och sedan 1,5 timmes mathandling och affärer.

Satte mig faktiskt ner på en stol i mataffären och hade vagn för nu för tiden om jag ska med i affärerna med familjen så vet jag det tar tid och då måste jag ha en vagn jag kan hålla i.

Tog lite paus i bilen också mellan affärerna.

Yep yep… jag ska försöka hålla ut denna veckan, sedan ringer jag väl nästa v, förhoppningsvis får jag väl komma in samma dag. Men känns hopplöst, jag ska ju påbörja smärt rehab om 3 veckor, vad kan läkaren på vc hjälpa mig med liksom… ingen verkar kunna hitta felet på mig,

Annons:
[AnimeV4]
3/22/16, 8:06 PM
#7

#6 Tycker att du borde hålla dig borta ifrån sådana utflykter om möjligt! Glöm inte att vila😕

[LoveUnite]1
3/22/16, 8:37 PM
#8

#7

har kört med vila nu i några veckor tycker jag, men som följd åkte jag på förkylning 1,5 v och sedan frisk 2-3 dagar och nu detta, haha, känns som något alltid händer.

Jag kände dock redan idag att jag borde stannat hemma, men behövde mat och mammsen erbjöd betala, hur kan man tacka nej till det. Men jag varnade henne att jag skulle bli sur och ha ont, för jag kände det på mig. Trodde dock inte att det skulle vara så jobbigt.

Men resten av veckan är lugn. Ska väl bara ta hand om mig själv nu resten av veckan.

[AnimeV4]
3/22/16, 8:39 PM
#9

#8 Det låter som en plan!👍

Upp till toppen
Annons: