Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 774 ggr
Ankan76
2016-03-17 23:52

Ledsen dag

Idag har jag haft en deppig dag. Har extra ont nu under en period och känner mig så handikappad. Idag sken solen och jag gick extra långt med hundarna. När jag kom hem och under resten av dagen har jag haft så ont att jag knappt kan röra mig. En kompis bad mig komma och hälsa på imorgon men hur ska det gå till? Dessutom är 2 familjemedlemmar sjuka och då känner jag mig dum som " bara ligger". Funderar på att kontakta min doktor angående min smärtlindring ( väntar på att få komma till Smärtmottagningen men jag behöver hjälp NU). Jag tar nu 8 Citodon per dag och 4 Oxynorm. Det är ju massor men nu kan jag inte sova pga smärtan och då tar jag ändå sömntablett. Har sovit 4-5 timmar i tre nätter på rad! Åh,vad detta är jobbigt!

Annons:
[lillelull]
2016-03-18 00:02
#1

❤️ Ja känner med dig även om alla smärtor är olika men det är så hemskt. Man försöker och rör sig och sen blir man helt handlingsförlamad av smärtan, vet också att jag ibland kan bestämma att jag ska göra något dagen efter med en vän och sen känner jag kvällen innan att nej de här kommer aldrig gå.. och sen får man återigen skicka eller ringa dedär.. " du ja orkar inte ses idag..".. 

Less blir man på kronisk smärta.

Synd var att smärtmottagningen inte hjälpte mig alls utan de enda råd jag fick var sluta med dina morfin. Okej? Jag kan knappt ens gå ur sängen utan mina smärtstillande… lätt att säga sånt när man ej r i samma sits. Önskar att jag hade fått mer hjälp där..

Ankan76
2016-03-18 11:51
#2

Men,vad var det för råd?!? Sluta med Morfin,ja men vad ska man ta istället då? Jag hoppas jag får bättre hjälp på "min" smärtmottagning.

Zadeira
2016-03-18 15:18
#3

Jag fick också råder att sluta med mina smärtstillande när jag var på smärtrehab! Jag tar Treo Comp som är kodein, en form av morfin, och enbart 2-3 gånger i veckan så inte ens dagligen. För "det har ingen långsiktig bevisad effekt" motiverade läkaren där det med. Ta dig i röven var mitt svar!

Ankan, det är helt okej att känna sig ledsen över hur det är nu. Man får lov att gråta, skrika, vara arg och tycka att allt är orättvist. Bara du inte låter det dra ner dig helt. Glöm inte de små ljuspunkterna. Du var ute på en lång runda i den varma solen med dina hundar och det är trots allt en bra sak mitt i allt skit! Man får lov att vara sjuk själv och sätta andra åt sidan när man inte mår bra!

[lillelull]
2016-03-18 22:47
#4

Ja det var helt sjukt dåligt.. blev nästan anklagad för att jag tog morfin.
På honom lät det som att jag ville sitta och äta massa morfin för att det är roligt. 
JA De är jätteKUL att äta movicol varje dag  och ändå vara förstoppad i flera dagar…

Upp till toppen
Annons: