Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 934 ggr
Mia-45
3/12/16, 9:14 AM

Djävulsk ryggvärk

Har haft ont i ryggen till och från nu ett bra tag. 
Nu är det ännu värre. 
Gör ont när jag blir stillastående eller ligger för länge och även om jag går för mycket. Kan inte sitta i vissa lägen heller för då känns det som om det låser sej. 
Sitter i ländryggen och även korsryggen och strålar även uppåt på ryggen när det är som värst. 
Jag kan inte ligga precis hur som nu längre utan får lägga mej i ett läge där det känns bra med benen. 
Jag ska be min läkare skicka in mej på röntgen för det är nåt fel. 

Har ni det med så här?

Annons:
Sundaychild
3/12/16, 9:38 AM
#1

Ja, det har jag i alla fall. Var på röntgen av ryggraden för en vecka sedan, och lite "åldersförändringar" var allt. Inget som förklarar värken :(

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Zadeira
3/12/16, 10:09 AM
#2

Det låter som ryggskott tycker jag. Så var det för mig när jag hade ryggskott sist.

Mia-45
3/12/16, 10:31 AM
#3

Tja jag vet inte det Zadeira. Det är mest ute på sidorna på ryggen jag har ont. Verkar inte som om det sitter i själva ryggraden..Men jag vet inte.
Vill kolla upp det nu iallafall eftersom det blir värre och värre.

Zadeira
3/12/16, 10:32 AM
#4

Ja givetvis ska du kolla upp det! Alltid bättre att kolla upp än att inte om det är nya symtom eller väldigt starka symtom man har. 

Nu kan man ju spekulera vilt men det är mycket möjligt att det är någon form av inflammation i mjukdelar om det inte är så att du upplever att det sitter i ryggraden eller ben-delar.

Mia-45
3/12/16, 10:41 AM
#5

Det verkar mer som om det sitter i muskeldelar i rygg och höft och upp mot skuldrorna när det är som värst. 
Men svårt att säga med vart det kommer ifrån när det strålar. 
Har svårt att böja mej framåt då det hamnar i lägen som gör ont. Det låter ju verkligen som ryggskott men är skeptisk till det. 
Så lika bra att kolla upp. 

🌺

Ankan76
3/14/16, 12:09 AM
#6

Jag har också väldigt ont i ryggen mellan varven. I mitt fall brukar det hjälpa med lugna promenader eller en rejäl sittning i vår massagestol. Kan tipsa om det föresten,trodde de var jättedyra men hittade en i bra skick på Blocket

Annons:
[lillelull]
3/14/16, 11:02 PM
#7

Har som sagt desamma. Har fått ÄNTLIGEN en Remiss till Mr röntgen efter 1 års tjatande och ryggproblem där hela ryggen sitter snett och jag sitter på  min svanskota och mitt bäcken är helt snedställt. Har gått till sjukgym i 6 år och både hon och jag har försökt få någon att fatta att det är något allvarligt fel men det är bara nu som bollen är i rullning om än väldigt sakta men jag har ju iaf fått diagnoser och det kommer komma fler känner jag på mig.

Upp till toppen
Annons: