Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1725 ggr
[bluepearl]
2016-02-04 12:14

Har nu slutat med all medicin

För en vecka sen slutade jag med sista medicinen jag fått av läkare. Ingen har hjälpt men gett mig biverkningar som inte är av denna värld. 

Självmordstankar är den värsta. Under ett års tid har jag känt att jag velat dö,extrem ångest och vill bara dö.  Tills jag slutade med medecinerna, de gjorde ju ingen verkan trots allt. 

Istället för smärtmedicin etc så tar jag nu endast hälsokost, promenader, varma bad och positivt tänkande. Det är inte en dans på rosor, men jag mår bättre än med mediciner.

Smärta är trots allt kroppens sätt att tala om att vi är i obalans och behöver göra förändringar. Så nu jobbar jag med det ❤

Annons:
[Lummer]
2016-02-04 12:29
#1

Lustigt att du säger detta idag. Har inte någon diagnos på min smärta än men är under utredning. Fick en medicin utskriven igår och satte mig och läste bipacksedeln. Jag hade frågat läkaren om biverkningar men han tykte inte det var något allvarligt och vid låg dos inget att bry sig om. Jag skulle inte ens tänka på att läsa om det för det var för att man kunde bli stämd i USA om inte minsta lilla stog med. Enl fass så var det oerhört viktigt att stå under kontroll under upptrappning osv för att det var vanligt att bli ssjälvmordsbenägen. … Inte fan tänker jag äta det😱 och inte fan tänker jag gå tillbaka till den läkaren heller. 💀

[bluepearl]
2016-02-04 19:42
#2

#1 Min läkare sa nät jag frågade om biverkningar "Nja man ska helst inte läsa dom, för då letar man biverkningar". Så… jag läste inte och pillade i mig. Och genomlevt ett helvete och läste om biverkningarna i efterhand, som det godtrogna kioskmongo jag var.. Var försiktig säger jag bara. . Lita på magkänslan. Det är ändå kemiska preparat som mixtrar med hjärnan. Litar inte ett skit på läkare efter detta.

[Lummer]
2016-02-04 19:56
#3

Nej. Dom är så köpta av läkemedelsbolagen. Helst skulle dom väl förbjuda bipacksedlarna helt och kunna stå.där och säga; Se så sjuk du är här får du ett till piller….

[bluepearl]
2016-02-04 23:28
#4

#3 Visst är det så. Kräk. Ursäkten är "all medicin har ju biverkningar". Jämförde bipacksedeln i burken med Johannesört, 10x10 cm och större storlek på texten. I Venlafaxin och Gabapentin som jag åt tidigare, var den stor som ett A4 och pytteliten text. Det säger en hel del..

[LoveUnite]1
2016-02-05 00:03
#5

Jag undviker medicinen till största mån också, tar endast när jag har så ont jag knappt klarar av att andas, då känns det nödvändigt.

Men kommer aldrig ta regelbundet längre.

Gjorde det innan på läkarens rekommendation i 3 omgångar, magen tål ju inte dessa läkemedel så… fasiken vilket år förra året.

Men har slutat nu sedan 2 månader bak, dock tar jag ju när det är riktigt illa.

Tog i 3 dagar i rad då jag hade så himla ont, självklart krånglade magen, när jag slutade hade jag tur att magen återställde sig efter endast 2 dagar. Vilket är rekord snabbt för min mage hihi!

Zadeira
2016-02-05 10:54
#6

Om medicinerna man tar påverkar en negativt till den mån att det är värre än det positiva medicinen ger så ska man absolut inte ta dessa mediciner. Även mediciner som hjälper utan negativa biverkningar ska man vara restriktiv med och enbart ta i den mån det är nödvändigt.

Jag tror på att medicin (om det hjälper en) i kombination med att man anpassar sig efter sin kropp på ett bra sätt (dvs inte låter smärtan styra men inte kör över kroppens signaler heller) så kan man få ett mycket bättre liv. Eftersom alla vi med fibro är så olika i vår sjukdom så krävs det olika saker för olika människor.

Jag tar enbart smärtstillande när det verkligen behövs, när smärtan är så stark att jag bara ligger och gråter. Övrigt så använder jag mig av olika sätt av lindring, varm dusch, spikmatta, vantar inomhus, basal kroppskännedom/mindfullness mm. Men när inget av det hjälper och smärtan tar över så är jag glad att jag kan ta smärtstillande en dag eller två. Smärtstillande tar aldrig bort smärtan för mig, men dämpar de där smärt-topparna som gör att man bara släpper allt, lägger sig på golvet co hgråter.

Annons:
Natasha68
2016-02-09 17:16
#7

Förlåt mig..Pratar ni inte om den medicin som jag äter Lyrica? Jag har också suicidtankar. Men det är kanske en av mina "vanliga" depressioner?

Kram!

farmorkerstin
2016-02-11 20:15
#8

Fibro diagnos för 14 år sedan. Provat "allt" men inte upplevt någon verklig lindring. Under flera år Tramadol, Zoloft, Alvedon vb och simvastatin till natten. I ganska låga doser - upplevde till slut att biverkningarna blev så svåra att jag för 2.år sedan trappade ut medicinerna långsamt en efter en. Bestämde mig för att prova andra alternativ. Slutade äta Gluten, och blev bättre. Våren 2015 började jag med LCHF. Socker är bannlyst helt. Ingen mjölk, bara smör, grädde och fet yoghurt emellanåt. Jag tycker att det är det bästa jag gjort. Är inte helt smärtfri men det har blivit en jättestor förbättring. Jag är känslig för väderomställningar och då kan det bli jobbigt någon dag. Har kvar medicin för behov men tar dem aldrig. De mediciner jag tog gav mig huvudvärk, hosta, ledvärk, svår munntorrhet, snarkningar, yrsel , en känsla av avtrubbning mm och dålig smärtlindring. Jag tycker att jag har en riktigt bra livskvalitet nu, det hade jag aldrig trott att jag skulle få uppleva igen.

Natasha68
2016-05-13 12:53
#9

Jag äter också LCHF mat..men kundei inte sluta med socker tvärt- Trappar ner det. Äter inte söta saker..men kan ej dricka kaffe utan socker.((((

Har IBS..trodde att jag botade den genom 1,5 år på LCHF..men nu fick märkliga symtom. Stor mage, gaser, förstoppning. Väldig deppad o vet ej vad ska jag äta:

Sundaychild
2016-05-13 20:39
#10

Jag har inte fibrodiagnos, men min egen läkare trodde ändå länge på fibro, sedan till reumatolog som ville ge diagnos ME/CFS. Nå, hur som helst har jag ONT (och trött, och feberkänsla och ibland på riktigt lite feber/stegring). 

Nu har jag i snart 4 månader tagit hjälp av funktionsmedicinare och näringsterapeut, och jag mår så mycket bättre!! Hoppas ju att det ska hålla i sig och inte bara vara en bättre period. Men jag har även haft IBS i över 20 år, och den är nästan försvunnen!!!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Upp till toppen
Annons: