Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 968 ggr
Mia-45
2015-12-28 11:41

Jag förstår inte....

Jag förstår inte varför jag är helt slut. 😴
Orkar vara uppe ett par timmar på förmiddagen…sen är jag helt orkeslös och trött. 
Ont i kroppen. Speciellt i en arm och i fingrarna och även i fötterna. Har börjat få kramper i vader och fötter igen om nätterna. 
Är detta fibron eller är det förkylningen som vägrar släppa sitt grepp???
Tycker detta är jättejobbigt då jag har roliga saker som jag vill göra men orkar inte. 

Är det för att det börjar bli kallt ute som kroppen reagerar på detta viset?
Är nästan rädd för mej själv nu när jag inte orkar något alls.

Annons:
Mia-45
2015-12-28 12:06
#1

Känns som om det är hjärntröttheten som slagit till. Ett tag sen jag hade det nu…sviter efter ett tufft jobb kanske. 
🤔

Zadeira
2015-12-28 15:42
#2

Det finns nog många anledningar som kan vara orsaken.

Men jag märker tydligt när jag är förkyld, eller håller på att bli förkyld, att fibron kan bli helt uppåt väggarna med trötthet, utmattning, förvirring, smärta osv. Vädret kan påverka, jag mår sämre vid väderomslag så om du märker att det håller på att bli kallt kan det mycket väl vara en orsak.

Sen ska du tänka på vilken stres du utsatt din kropp för under de dagarna du jobbade och slet så som du gjorde. Du skrev ju om hur du påverkades och hur illa du hade det och om kroppen har blivit stressad och pressad så kan det sitta i hur länge som helst, eventuellt återkomma till och från. Det räcker liksom inte att man bara slutar slita på kroppen, den måste få återhämta sig också och med fibro kan det ta en himla tid!

Upp till toppen
Annons: