Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 977 ggr
Mia-45
2015-12-25 20:11

Näst intill smärtfri

Hej på er.😃

Hoppas julafton vart bra för er. Det var min. 
Mycket skratt, god mat och mycket trevligt sällskap. 

Har med vart näst intill helt smärtfri ungefär en vecka nu. Bara känt av att fingrarna vart lite svullna men inget annat. 🙂
Tills idag…..
Började med en enorm trötthet på förmiddagen. Sen vart sonen och jag och shoppade lite. 
Nu ikväll kan jag knappt gå på mina fötter och har jätteont i ena armen och ut i fingrarna. Och de känns mer svullna än innan. 
Men oj vad man märker av när värken stegrar sej igen efter en bra period av ytterst lite smärta. 
Känner nu hur trött jag blir av smärtan. Känns som om kroppen inte orkar…man är helt utslagen. 
Så här blir det tidigt i säng kan jag säga. 😴

Blir ni med sånna när värken sätter igång igen efter en mindre smärtsam period?

Annons:
[LoveUnite]1
2015-12-25 21:44
#1

Härligt att du fick en trevlig och smärtfri julafton  =)

Jo tack… jag hade ca 3 veckor som jag näst intill var smärtfri förutom lite med fötterna. Men helt plötsligt i början av denna veckan bråkade min rygg igen, inte så extremt men en jobbig värk, den där känslan av "guh, kommer jag klara hela promenaden," "sängen, sängen, jag måste ligga ner en stund!" Var ett tag sedan och jag blev lite paff att den kom tillbaka.

Ja, jag blir mycket trött, inget jag tänkte på när jag hade konstant värk men efter dessa 3 v piggnade jag till lite men när värken kom så blev jag helt hängig, är fortfarande hängig och har svårt att komma igång med saker, värken är dock lite bättre idag, lyckades dammsuga och tvätta borden med vilo pauser emellan.

Kort sagt, när jag får och har min värk får/blir jag:
Lite smått panikslagen när jag är ute om hur jag ska klara mig,
Trött, hängig och om smärtan/värken pågår länge och är konstant samt jätte mycket då blir jag även deprimerad.

LCTW
2015-12-26 10:30
#2

Härligt med en så bra jul🙂 jag känner igen det det. Det största problemet för mig när jag har bra dagar är att jag ska göra allt som jag inte orkat eller hunnit de andra dagarna. Det resulterar i att jag blir helt slut sen och orkar inte göra någonting. Har också märkt hur mycket värre värken blir vid stress. Efter denna jul har det varit fruktansvärt. Skulle ju självklart baka en massa julgodis, även om jag kände att jag inte orkade. Det är väl egentligen mitt största problem, att jag inte lyssnar på min kropp för jag vill så mycket. Det slutade med att på kvällen när jag skulle slå in julklapparna så satt/låg jag ner på golvet för jag hade sån värk i ben rygg och fötter så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Igår låg jag på soffan hela dagen och halvsov fram och tillbaka och jag orkade knappt prata. Man märker verkligen skillnad från dag till dag hur det kan pendla. Har precis fått diagnosen, men jag antar att man lär sig leva med dig och lyssna på sin kropp. God fortsättning iallafall🌺

Mia-45
2015-12-26 10:39
#3

LoveUnite

Ja det värsta är ju när man är ute och går. Som igår då när sonen och jag vart och shoppade. Jag gick som en zoombie för jag kunde inte gå fortare och ögonen fick jag knappt upp. 🧟‍♂️Och jag undrade hur 17 jag skulle orka. Man vill bara hem till soffan eller sängen. 😴

LCTW
Precis så är det här med. När man har bra dagar så ska man göra i stort sett allt. 🥳
Nu när jag vart värkfri så har jag vart så pigg och verkligen orkat göra saker. Nu ser jag lätt skillnaden hur det är att vara nästan smärtfri och att leva med svårare smärta. 
Igårkväll orkade jag knappt ens sitta upp. Kändes som om kroppen bara lade av. 
Har fått värk på de ställen jag inte haft värk på innan med. I ena armbågen och i höger fot på utsidan. 
Men det är bara att bita ihop och härda ut de värsta dagarna nu. 

God fortsättning på er med. 🌺

Upp till toppen
Annons: