Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 976 ggr
trixi120
2015-12-10 17:36

medicin o jobb

Hejsan.Jag arbetar nästan heltid.Jag kämpar trots jag har rejält ont för det mesta. Jag äter bara saroten till kvällen. Annars har jag bara Alvedon o Ibufen vilket inte hjälper. Ni som också jobbar, tar ni starka värktabletter.muskelavslappnande trots ni jobbar. Ska till läkaren imorgon.Gärna tips.Tack i förhand.

Annons:
Natasha68
2015-12-10 17:54
#1

Rekommenderar Lyrica.  Det kommer att hjälpa.

Zadeira
2015-12-10 18:05
#2

#1 Lyrica hjälper inte mig alls så jag skulle inte säga att "det kommer att hjälpa" utan att det KAN hjälpa om du har tur. Finns massor med mediciner som funkar på en med fibro men inte på en annan, så man får nog prova sig fram.
Däremot är det ett bra förslag att prova om Lyrica kan hjälpa.

Mia-45
2015-12-10 18:21
#3

Mjaaa…jag säger samma sak…Inte så säkert att Lyrica hjälper. 
Jag äter det men har ont ändå. 
Har fått tillåtelse av min läkare att ta tre om dagen istället för två som jag tar nu. 
Alvedon och sånt hjälper inte på mej heller.

Natasha68
2016-02-09 18:00
#4

Mia! hur går det med Lyrica?  Jag fick också  tillåtesle om att ta 3 st / dag,,men tog under lång tid bara 2. För att inte blev beroende …Men nu är jag på 3. Du har rätt. Det hjälper men inte helt.  Det är pga så låga dos som jag o du fick.  Normalt startar men med 150!!! mg. inte 25.  Kram!🌺

Mia-45
2016-02-09 18:32
#5

Natasha…
Just nu är jag utan medicin…har inte råd att köpa ut denna månaden. 😕
Och nuuuu känner jag en skillnad på att gå på medicinen och inte. 
Ryggen och nacken värker mer och jag blir mer orolig och grubblar.

[ellinea]
2016-02-10 10:32
#6

Utan vanliga värktabletter kan inte vara, då får så värk så går upp i taket , jag fattar inte att kan få så ont så vill skrika . Med ibumetin som är lite mer skonsam för min mage kan hålla smärtan på lite mer lägre nivå, känner smärtan dock utan få behov att skrika, om ni förstår skillnaden.

Men dem receptbelagda är tunga, känner mig knockad av dem och har svårt få vardagen fungera någorlunda bra. Men läkaren vill jag fortsätter med dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: