Annons:
Etikettprathörnan
Läst 846 ggr
Mia-45
2015-12-05 20:22

SKITFÖRBANNAD och TRÖTT!

Igår när jag kom hem på kvällen och varit borta i stort sett hela dagen, så upptäcker jag att ett element i sovrummet läcker vatten. Och då vart klockan nästan 21.

Ringer min hyresvärd men fick inte tag i han med en gång. Men sen ringer han upp och han och hans fru är i stan på julbord…så de kommer hit på fem minuter. 
Han försöker då få tag i en VVS-are men lyckas inte. Ringer då en som brukar klippa gräset här efter verktyg!! Men de lyckas inte få stopp på rinnandet på vattnet. 
Hans kärring sitter här och gnäller om att detta inte var vad hon vill göra en fredagskväll så till slut så är det sååå nära att jag ber henne hålla truten. Men min hyresvärd blir med trött på henne och kör hem henne. En resa på 6 mil t/r. 
Och lämnar mej med vattenläckan och jag vet inte ens om han kommer tillbaka igen. Men det gjorde han. 
Till slut ringer en vän till mej som är VVS-are och säger vad jag ska göra på pannan och problemet är löst tillfälligt. Klockan 23….😴
Hyresvärden skulle egentligen ha någon slags back-up på sånt här..men icke då och då vart det ju stört omöjligt att få tag i nån en fredagskväll. 
Men vattnet slutade rinna och när detta var klart så hade jag så ont i huvudet och ner i nacken. 
Idag världens jädrans värk i rygg och as-trött. Tror i mitt stilla sinne att hyresvärden fixar en VVS-are till idag….men nej då!
Vid fyra hör han av sej och frågar hur det går. Och då har eländet börjat rinna igen!!
Jag har testat att lätta på trycket som igår men idag fungerar det inte att göra så. 
Och NU….efter 20 på kvällen ska hyresvärden hit och pilla!! När jag är som mest trött och har som mest ondast!!! 😭
Detta skulle han fixat på förmiddagen. 
Här har jag nu gått och oroat mej för golvet som är dyngsurt hela dan…och hur vi ska lösa det. Sen kommer han NUUUUUU!!
Jag orkar faan inte!!
Hur funkar en del liksom????

Ville bara häva ur mej detta då jag är sur och förbannad…detta kunde gjorts mycket tidigare under dagen.

Annons:
Mia-45
2015-12-06 09:39
#1

Han kom vid nio….och tejpade…hahah😂

Inte 17 hjälpte det. Vattnet rinner ändå. 
Likaså idag. Jag har fått lägga badlakan och även sno in rören i dessa. Men det blir ju blött ganska snabbt. 
Men jag struntar i det. Inte mitt problem och inte min kostnad. 😴

Och jag som hade tänkt ha en lugn och skön helg för att ladda inför en vecka med nytt jobb som kommer bli tufft för min värk. 
Nu har jag fått gå och spänna mej och fått en värre värk än innan av detta. 
Men det är bara att bita ihop. 

Jag hoppas verkligen att en VVS-are kommer hit idag. 
JAG kan inte förhindra att golvet nu har blivit förstört. Det kommer fås brytas upp för att få bort det fuktiga. 
Men jag hörde på rösten på hyresvärden igårkväll att han typ vart sur över att det var blött där…men vadå? Vad ska JAG göra då???
suckar…😕

Upp till toppen
Annons: