Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1403 ggr
Mirial
2015-11-22 21:28

Så jobbigt när händerna inte fungerar

Usch är så trött på mina händer, har mycket besvär med de. Har ofta ont i händer och fingrar och är så fumlig. Är även mycket svagare i händerna än vad jag har varit. Jag har gått från att vara den som alltid fick hjälpa till att öppna burkar och flaskor när andra inte kunde till att för det mesta få be om hjälp med sånt. Så otroligt frustrerande vad denna sjukdom gör. Idag är även högerhanden värre än vanligt. Ont på lillfingersidan av handflatan och hela den sidan upp till armbågen känns avdomnad och jag har ännu svårare än vänligt att få handen att fungera.  Fingrarna sprätter lite som de själva vill så bara tappar saker och så svag i den handen. 

Behövde bara få skriva av mig lite…

Annons:
Natasha68
2015-11-23 08:11
#1

Jag  blev också mycket svagare i händerna..Kan inte lufta upp ibland ett kaffekopp.((

Zadeira
2015-11-23 09:03
#2

Usch vad tråkigt!

Mina fingrar blir ibland stela och svullna, som jag brukar kalla "prinskorvsfingrar". Man kan liksom inte använda dem som vanligt.

Leifsdotra
2015-11-23 10:24
#3

Jag har också mycket problem med händerna, det är egentligen bara där som jag verkligen känner att jag har fått en nedsättning av funktion. Har influensakänningar i  kroppen mest hela tiden, men allt annat funkar som det ska bortsett från händerna😕

fiber53
2015-11-23 12:54
#4

Hej, För ett år sedan bytte jag medicin från Mirtazapin till Citalopram. Det som hände var att jag gick ner 20 kg ( på ca 8 mån.) Detta var vad gått upp under årens lopp med Mirtazapin men eftersom viktökningen var långsam så satte jag den inte i direkt samband med medicinen. Har träffat på ytterligare två personer som varit med om samma "mirakel". Tänkte därför att jag kan tipsa om detta om någon av er har Mirtazapin o gått upp mycket i vikt.

[LoveUnite]1
2015-11-24 18:24
#5

Jag har också haft och har för tillfället problem med händerna också. Inte lika mkt som ryggen och fötterna, men de senaste veckorna började min vänstra hand kännas… stel typ och lätt värk i stort sätt hela handen, när jag sträcker ut handen o fingrarna stramar det och gör ont.

Inte jätte men lite.
Min högra hand för tillfället gör jätte ont men där har jag även min fraktur från förra julen så jag kan ju inte bortse att det kan vara att den handen är känsligare pga det.

Men… vänstra känns lite också.
När allt blommade ut för mig hade jag så ont i vänster hand så jag inte ens kunde hålla en gaffel eller kort, var riktigt läskigt. Men så är det inte nu har har inte varit sedan dess.

Upp till toppen
Annons: