Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1056 ggr
LCTW
2015-11-22 14:21

Ömhet och mjölksyreliknande känsla?

Det här med att vara öm speciellt på ben och armar När man drar fingrarna på huden, (känns nästan som när man tar på ett blåmärke) speciellt när man är lite frusen och som försvinner efter ett varmt bad, men som sedan kommer tillbaka när man är ute ur duschen och frusen igen. Någon som känner igen?? Och även mjölksyra liknande känsla i nacken när man hållet huvudet åt ett visst håll ett tag. Även i ben när man går upp för trappan? Fibromyalgisymtom? Tacksam för svar :)

Annons:
Mia-45
2015-11-22 14:26
#1

Ja jag får ofta mjölksyra-känsla i benen.
Och visst lindrar värme som i en dusch…men det håller tyvärr inte länge när man gått ur den. 
Nacken får jag ont i om jag vrider den för mycket.

IngridSvensson
2015-11-22 14:34
#2

Jag får också mjölksyra / växtvärk liknande känsla i benen. Det där med nacken känner jag igen. Kan inte ligga, sitta, stå i en ställning en längre stund längre. Får värk av det.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Zadeira
2015-11-22 16:04
#3

Det där med att huden kan kännas som ett enda blåmärke är nog väldigt vanligt vid fibro. Jag har det så ofta. Vissa dagar gör det nästan ondare med mjuk, lätt beröring på huden än om man tar hårt.

LCTW
2015-11-22 18:20
#4

Det gör ont när jag ska få på mig lite tightare byxor. Känns konstigt om man har massa sådana här symtom om det bara ska va psykiskt som det är enligt läkaren

Upp till toppen
Annons: