Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 994 ggr
NinniH
11/18/15, 9:06 AM

Ny på sajten

Hejsan! Jag är ny här på sajten och känner att jag behöver få skriva av mig lite. Ända sedan början på tonåren har jag haft problem med smärta, i skrivande stund är jag 27 år. Till en början var det bara mina knän som var problemet och när jag var runt 14 år blev jag diagnosticerad med kondromalaci (främre knäskålssmärta) utav en idrottsläkare, vilket jag fick höra skulle växa bort. Jag väntar fortfarande på det.. Till en början fungerade det OK med knäskydd när jag idrottade. 2006 fick jag en riktigt ful tackling under en skolmatch i innebandy, så det knakade från höften och upp i nacken. Den närmaste tiden därefter låste det sig i ländryggen titt som tätt. Någon hjälp kan jag inte påstå att jag fick, då läkarna mest skickade hem mig och tyckte jag skulle ta två alvedon. En läkare sa själv att han kunde känna att något var fel, men inte vad, och sen var det inget mer med det.

Till slut fick jag sluta med det jag älskade mest - innebandyn. Det gick inte längre pga ryggen. Åren som kom blev det lite bättre med vila, även om det fortfarande gjorde ont. Nu jobbar jag inom äldreomsorgen och min kropp är inte helt förtjust i det. Smärtan har spridit sig från ländryggen, där det satt i början, till större delen av ryggen och axlarna.

Jag är inte diagnosticerad med fibromyalgi, men har ändå oron att det är dit det är på väg. Speciellt som min mamma haft liknande problem med smärta under många år och för bara något år sedan själv blev diagnosticerad med fibromyalgi.

Det vore skönt att ha någon med liknande problem att prata med, så därför sökte jag mig hit.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
fiber53
11/18/15, 11:04 AM
#1

Välkommen till gruppen. Här ventilerar vi både gott o ont. Alltid skönt att få ventilera med likasinnade.💜

Nettan4
11/18/15, 7:29 PM
#2

Välkommen hit😃 Känner igen mig i din situation (dock inte tacklingen) Har också blivit diagnostiserad med kondromalaci och att det skulle växa bort, dock är jag nu 38 år och istället för att växa bort sitter det nu i snart varenda led 😞 Dock ingen klar diagnos men skönt att ha hittat denna grupp där man kan fråga men också skriva av sig.

NinniH
11/20/15, 8:43 AM
#3

Tack så mycket för välkomnandet. 🙂 Igår blev det ett steg i rätt riktning. Jag gick till sjukgymnasten på deras drop-in-tid och hade sån tur att jag fick hon jag varit till förut, när jag hade foglossningsbesvär. Hur trevlig som helst och framförallt väldigt bra. Vi kollade bara igenom ryggen igår, knäna skulle vi ta vid ett annat tillfälle. Men hon konstaterade återigen att jag är överrörlig, vilket såklart också bidrar till smärtan. Jag fick låna med mig en TENS och fick lite jag skulle träna också, med nytt besök om 3 veckor.

Tidigare har smärtan kunnat sitta i någon dag och sen gett med sig, men nu är det dag 3 med smärta och den sprider sig. Nu gör även knäna ont även vid vila. Jag tror min kropp försöker säga att den fått nog nu..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: