Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1607 ggr
Mirial
11/8/15, 6:20 PM

Hej är ny här

Hej. Jag är ny här på sidan men inte ny med värk. Är 34 år nu och fick min diagnos när jag var ca 25 år men haft värk sen tonåren. Haft en jätte bra period ända sen tidigt i våras men nu är jag sämre än jag varit på många år. Har så fruktansvärt ont i nacke, axlar och armar så jag tror jag blir tokig. Har Arcoxia 90mg och Alvedon att ta men det räcker inte till på långa vägar nu. Vet inte hur jag ska orka med jobbet. Jobbar som undersköterska på hemtjänsten där jag stor trivs men nu är det tungt. Vet inte vad jag ska göra för att orka.

Annons:
Mia-45
11/8/15, 6:55 PM
#1

Hej Mirial

Välkommen till oss. 
Jag vet hur du känner det med att jobba inom hemtjänsten. Jag arbetsprövade inom detta förra vintern innan diagnos ställdes. 
Men klarade inte av alls att jobba med det. 

Kan du inte prata med din läkare om detta? Kanske gå  ner i tid?

Kram 🌺

Zadeira
11/8/15, 7:02 PM
#2

Hej! Välkommen hit!

Tråkigt att du har blivit så mycket sämre att du inte klarar av jobbet som förut. Har du möjlighet att gå ner i tid? Kanske börja med att prova jobba 75% ett tag? Vet din chef om din problematik med värk och smärta? Finns det något som kan underlätta på jobbet, ex hjälpmedel? Prata med både din läkare och chef och se om ni kan prova att göra något annorlunda ett tag.

Tänk också på att sänka kraven på dig själv (om du har höga krav nu vill säga). Gör inte mer än du måste och ta inte på dig extra arbetsuppgifter bara för att du vill "känna dig lyckad" osv.

[LoveUnite]1
11/8/15, 11:43 PM
#3

Hej,

jag har ingen diagnos… än.
Men har mkt värk i rygg o fötter.

Jobbat inom hemtjänsten i 2 år och boende nu det senaste året (detta) mina problem som iaf påverkade mig på jobbet började i Julas, jobbade i somras men kommer inte gå tillbaka nästa sommar, ev lite nu under jul, men jag klarar inte av det!