Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1068 ggr
Mia-45
2015-10-25 19:31

"Lite träningsvärk bara"

Blir såååå trött…😴
Sopade entrégolvet på gymmet idag. Fick ont i ryggen genast. Även att jag sopade rakryggad.
Sa detta till min mamma hon säger att "det är bara lite träningsvärk".
Hon själv har värk och borde fatta att det INTE är det. 
Jag känner skillnad på träningsvärk och riktig ryggvärk.
Sånt här kan jag bli så deppad på. 
Precis som att "Ryck upp dej" eller "du har bara så j…a dålig kondis så det är bara lite träningsvärk".
Tack, liksom.😕

Annons:
Aleya
2015-10-25 19:43
#1

Känner med dig. 😕
Jag har själv ont nästan konstant, jag har kanske under en bra dag mellan 5 och 6, om jag har otroligt tur kanske en 4. När det är som sämst så är det 10.(vi har nog dock inte ont på samma vis)
Och när folk säger:"Ja men lite mensvärk ska du väl tåla" då går jag i taket.
Man ska inte ha en 10 på smärtskalan om man har mens eller 5 - 6 om det är en "vanlig vecka". Och folk som ska ge "goda råd". 🤦‍♂️

Men jag tror att det kan vara för att vi är många ovillig att vilja förstå andras smärta. Men det är dåligt av din mamma att säga som hon gjorde. Förstår om du blev sårad. 😕
Så skickar en kram och hoppas att ryggen lugnar sig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2015-10-25 19:47
#2

Lite mensvärk…hahha…jo jag tackar jag. 👍
Hatar dessa kommentarer om träningsvärk. Jag känner väl själv skillnaden. 

Jag behöver inte göra alls mycket för att ryggen ska börja värka. 
Sen har jag ont i flera dagar. Svårt att röra på mej. 
Ja jag tror med att mamma inte vill förstå för hon vill inte att jag ska ha ont. Så då klämmer hon i med detta precis som att det ska lugna mej. Men som sagt…jag känner ju själv skillnaden. 

Kram till dej med Aleya. 🌺

[LoveUnite]1
2015-10-25 19:55
#3

Det värsta jag var med om var när Läkaren själv sa till mig att du har sträckt en muskel.

Jag bröt ihop och grät när han sa så till mig.

Jag har sträckt muskel i både låret (några ggr) och övre rygg (1 gång) även armen och nacke under min livstid, så jag vet exakt hur det känns. Ja, i ryggen då trodde jag att jag skulle få en hjärtinfark och dö för det var extremt smärtsamt.

Men detta är absolut inte en sträckt muskel eller träningsvärk.

Jag älskar träningsvärk!
Är tacksam när jag får träningsvärk, det är liksom en skön värk.

Blir så arg när folk tror eller tar för givet att en annan inte vet hur träningsvärk eller muskel sträckning känns som.

Jag har haft en lugn dag idag med min värk, har dock inte gjort något hehe, men känner av det med små saker som att böja mig, ner på huk och upp igen osv.

Man ska inte få ont av sådana små saker!

Mia-45
2015-10-25 19:57
#4

Precis LoveUnite👍

Visst är träningsvärk en skön värk! Och det är inte denna värken alls. Skön menar jag. 
Det känns som om de inte tror på en. Att man bara gnäller. Men jag måste ju tala om när jag har svårt för att ta mej framåt.

Får du med ont av dessa småsaker? Jag med! Tycker det är oerhört jobbigt.

Aleya
2015-10-25 19:57
#5

#2 När man har även "lite mensvärk" på dagarna så blir man lite leds. 🤔

Oftast vill väl inte ens anhöriga att man ska ha ont. Det är väl det. så dom skyddar sig själva genom att liksom försöka påstå att det är annat.

Värk är aldrig lätt, specifik eller ospecifik. 😕

Jag kan bara hoppas att din ryggvärk blir bättre och snabbt. 🤗

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[LoveUnite]1
2015-10-25 20:05
#6

Jag "gnällde" och "gnäller" rätt mkt när jag har mina extrema smärt attacker då jag inte ens kan ligga, alltså, jag bokstavligt talat tror jag ska dö, stönar o suckar, är som jag ska svimma om jag måste röra på mig.

Avskyr att vara ute när jag har sådana dagar, har skrivit i detta forum när jag haft så ont.

Det är banne mig inte vanlig ryggvärk! Jag måste liksom hänga över en vagn eller böja mig ner mitt på vägen, ibland sätta mig på trottoaren för jag klarar inte av det.

Men ja, även på mina lugna dagar som idag så böja mig ner, sätta mig på huk, det känns.

Satt nyss och klippte klorna på min hund på golvet, reste mig upp, stel som attans och värk i ländryggen.

Mina fötter har jag ju också problem med.

Alltså, det krävs inte mkt.
Jag skulle garanterat haft mer värk om jag tog min vanliga promenad idag, men jag har bara stannat hemma o softat. Varit extremt utmattad efter senaste 2 smärt attackerna.

Annons:
Upp till toppen
Annons: