Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 1836 ggr
Zadeira
10/1/15, 6:41 PM

Vad tycker ni om spikmatta?

Då och då får jag riktigt överväldigande smärta i ryggen, ofta i nedre delen av skuldrorna. Det gör så ont att jag inte kan andas obehindrat och till och med kräker av smärta. Inga tabletter hjälper mot den smärtan, ingen stretchning eller värme eller massage. Det enda som verkligen funkar i de lägena är att lägga mig på spikmattan. Många gånger när jag har vanlig fibrovärk i ryggen (har alltid mer eller mindre ont i ryggen) kan jag inte ens se åt spikmattan för den gör så ont att ligga på den. Men vid just de där smärtattackerna är det som  om spikarna sätter igång någon smärtlindring istället.

Har ni testat spikmatta? Vad tycker ni om det? Hjälper det er eller blir ni värre?

Annons:
[Ruffsetuss]
10/1/15, 6:51 PM
#1

När du ligger på spikmattans aktiveras kroppens egna smärtstillande . Kanske du skulle bli hjälpt av Akupunktur också ?

Mia-45
10/2/15, 9:22 AM
#2

Tyvärr har jag aldrig testat spikmatta. 
Men är nyfiken. 
Och vad skönt att den hjälper för dej Zadeira när du har så ont. 
❤️

fiber53
10/2/15, 4:39 PM
#3

Jag brukar också använda spikmatta när jag har ont i nacken o ner över ryggen/skulderbladen och blir verkligen hjälpt av den. Helt underbart "skönt-ont".

Natasha68
10/2/15, 6:43 PM
#4

Jag har aldrig köpt den…Ville veta först om den funkar.

[LoveUnite]1
10/7/15, 2:07 PM
#5

Nu när jag haft smärta har jag faktiskt aldrig använt den… kanske borde testa 🤔

Men när jag tränade mkt och så innan all denna smärta använde jag spikmatta 2-3 ggr i veckan och den gjorde underverk! Jag brukade ligga med bara bh på så det riktigt tryckte in i fettet på mig, haha, avslappnande.

Tyckte även om att rulla ihop den lite och ha spikarna under nacken.

Helt klart en smakgrej, ja det kan göra lite ont men man kan också ha på sig ett tunt linne om man vill.

Zadeira
10/7/15, 6:23 PM
#6

#5, jag har inget på mig när jag ligger på min spikmatta. Är det kallt i rummet lägger jag bara en filt över. Har provat att ha linne under men det ger ju inte alls samma "sköna" effekt.

Annons:
Annielle
10/8/15, 5:32 PM
#7

Jag använder min spikmatta i sängen utan något på överkroppen varje eftermiddag när jag vilar, kan inte koppla av över huvud taget utan den (har haft min i nästan 10 år!)

Jag håller med om att den kan hjälpa vid svår smärta bättre än mindre svår smärta faktiskt.

Vet en hel del personer som använder den innan de ska sova för att kunna sova bättre, tyvärr fungerar det inte för mig, blir för varm av den då bland annat….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Fillifjonkan60
10/17/15, 1:23 PM
#8

Jag använder min spikmatta ibland, inte ofta eftersom jag tyckr det är lite jobbigt att ligga still :)

Däremot hyr jag en TENS som  jag använder desto mer, älskar den


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


fiber53
11/24/15, 4:45 PM
#9

Hej, jag har under ett antal är fått Mirtazapin, dels för min fibrosmärta men också för nedstämdhet. Under årens lopp har jag gått upp 20 kg. För ca ett år sedan fick jag byta både läkare och medicin till Citalopram istället. Kan nu ca ett år senare konstatera att jag har gått ner dom 20 överviktskilona. Har för ett tag träffat på två personer som har samma upplevelse av medicinbytet. (Dom fick också Citalopram istället) Vill därför berätta detta eftersom någon här i gruppen kanske har Mirtazapin och gått upp mycket i vikt. Då kan det kanske vara en lösning på problemet. 😄

Annielle
11/24/15, 5:40 PM
#10

Att man går upp i vikt av Mirtazapin är ju en av de vanligaste biverkningarna av den medicinen, mycket väl känt tyvärr.

Jättebra att Citalopram fungerar lika bra som mirtazapin för dig och en del andra. Har själv den nyare varianten av Citalopram, Escitalopram (cipralex) men kan ju där emot inte säga att den ger alls samma effekt som Mirtazapin tyvärr, mirtazapin är ju rena rama drömmen för natten att sova på till exempel, sover för lite sedan många år tillbaka på escitalopram i allafall.

Smärtlindrande på alls samma sätt är den tyvärr heller inte som Mirtazapin för min del.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Zadeira
11/25/15, 2:35 PM
#11

#9 och #10 Skapa gärna en ny tråd om just den medicinen eller medicinerna istället för att lägga in dem i en tråd som inte handlar om medicinering.

Upp till toppen
Annons: