Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1354 ggr
JonnaCecilia
2015-05-11 18:28

Internationella fibromyalgidagen, 12 maj!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hur "firar" ni morgondagen? Är det något ni pratat mycket om? Är ju inte inne så ofta här längre pga dålig ork och har mest kontakt med andra ME-sjuka (jag som många andra har både ME och fibromyalgi), så har inte så mycket koll förutom ett facebookevent om att bära lila imorgon. Imorgon är även ME-dagen så jag kommer vara blålila! :) och ska försöka sprida kunskap om mina sjukdomar! Försöker påta ihop ett blogginlägg men har sån hjärndimma så det är svårt! Visste ni förresten att ME och fibromyalgidagen är 12 maj för att det var Florence Nightingales födelsedag? Hon misstänks ha haft ME och/eller fibro de sista åren i sitt liv, då hon blev sängliggande med värk! Hela maj är dock månaden för osynliga sjukdomar, tex ME, fibro, EDS och lupus! Bildena tror jag är framtagna för att delas för att sprida uppmärksamhet så det borde vara ok, annars får admin ta bort dem, men ursprung står på så det ska vara ok hoppas jag! :)

Annons:
JonnaCecilia
2015-05-11 18:29
#1

Nu var visst Florence Nightingale bilden om ME, men det stämmer för fibromyalgi med!

Upp till toppen
Annons: