Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1109 ggr
Mia-45
2015-04-29 08:38

Kan man vila i förväg?

Har ett par tuffa dagar framför mej nu och vet inte hur jag ska klara av de. 
Sonen flyttar och det ska bäras och donas. 
Vi ska hämta möbler både här och där. Hans pappa har inte brytt sej nämnvärt om detta och han kommer säkerligen inte att hjälpa till. (vi är skilda)
Är orolig över hur jag kommer att bli efter.
Kan man vila i förväg på nåt sätt?
Kan man vila så att man har krafter eller hur funkar det egentligen?

Annons:
Rita-S
2015-04-29 09:39
#1

Jag känner inte att det nödvändigvis blir så att jag har mer kraft om jag vilar i förväg. men jag har upplevt att jag kanske repar mig snabbare efter om jag vilar i förkant om du förstår?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mia-45
2015-04-29 09:43
#2

Jo Rita…jag förstår hur du menar. 👍
Jag får försöka att ta det lugnt idag och vila en del..men måste på en intervju innan jag kan detta.
Man kan ju alltid försöka och se om det lyckas.
Kanske är olika från gång till gång hur sånt funkar.

Zadeira
2015-04-29 15:12
#3

Att vila i förväg funkar inte för mig. Jag kan inte spara in energi på förhand utan måste ta det efterhand som jag gör av med energin.
Därför är det så viktigt för mig att planera in vilodag efter att jag haft en tuff dag. 

Jag tycker du ska ta det lugnt och absolut inte göra mer än du fixar! Känn efter ordentligt under dagen om du behöver ta en paus. Att samla energi före behöver inte nödvändigtvis betyda att du måste ligga hemma i sängen hela dagen heller, utan att du planerar så att du vet när du får vilopauser och stunder du kan ta det lugnt.

Mia-45
2015-05-01 08:40
#4

Sådär jag…det mesta av flytten avklarad.👍 Och det blev som jag trodde….bara sonen och jag som bar och kånkade. Hans pappa är som bortblåst. Och syrran min sa att om vi behöver hjälp så skulle vi ringa…Jag ringde..men de då hade de minsann inte tid. 😴

Men det kändes ändå rätt bra igår…men är värre idag🤦‍♂️…hahaha….Kan knappt röra mej….men får ta det lite lugnt idag. 

Vad gör man inte för sin son? ❤️

Hagge2130
2015-05-01 15:29
#5

Är det fibromyalgi du har eller hjärntrötthet.? Mitt ex har fibromyalgi men hon orkar jättemycket . Säger att det var Lyrica som hjälpte henne. Jag har diagnos hjärntrötthet och tycker jag känner igen det du skriver om att inte orka.

Mia-45
2015-05-01 15:50
#6

Jag har Fibro men blir så himla trött av det när det är mycket på G med tunga lyft odyl.
Nu känns det ändå rätt ok faktiskt. 
Kroppen har leat till sej lite idag så jag har inte så himla mycket ont. 
Nu är vi klara så nu ska jag bara vila.

Annons:
Upp till toppen
Annons: