Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 1282 ggr
Mia-45
2015-04-27 14:33

Dagar då man mår skit!

Vet att jag kanske bara skriver trista inlägg..men jag måste fråga er som vet. 
Jag känner inte igen mej själv. Mår dåligt till och från. Känner mej astrött, lite snurrig, frossa och jag kan somna i soffan en hel förmiddag. 
Värk lite här och där och är allmänt slut som människa vissa dagar. 
Har ni med det så här? Vet att man är extra infektionskänslig så det kan ju vara att man åker på nån skit hela tiden. 

Men hur mår ni egentligen?

Annons:
Mia-45
2015-04-27 14:48
#1

Jag mår bra på morgonen när jag går upp sådär runt åtta…fixar morgonbestyren, pratar med mina nära och kära i telefon, åker och handlar och när jag kommer hem är jag slut. Jag är så slut så jag måste sova. 
När jag sovit nån timme eller så känns det lite bättre igen…
Men har ni det så med? Det är inte alla dagar jag mår så här men nu har det vart mycket sista veckan. Blir man sån av skov?

[JeanetteK]
2015-04-27 16:22
#2

Det där känner jag igen helt. Den galna tröttheten som förlamar en och man känner att man nästan inte överlever om man inte får sova. Det känns som att man har en tyngd i huvudet som gör att hjärnan jobbar myyyyycket långsamt. Det är svårt att nå fram till tankarna. 

Kroppen känns öm och tung. Allt är jobbigt och man vill bara gå i ide och vakna när man mår bra igen. Hur mycket man än sover så mår man inte bättre. 

Men det blir bättre! För mig håller det i sig typ en vecka eller två. Sen blir det bättre. Är på uppgång för tillfället och det känns underbart! Vågar knappt skriva det, men jag mår bra idag! 

Hoppas du också får komma upp ur ditt skov snart. kramar till dig🤗

Mia-45
2015-04-27 16:34
#3

Åhhh ja just det med huvudet som du beskriver JeanettK. En slags tyngd i huvudet som jag kan bli galen på. 😕
Jag kan inte förklara hur jag mår dåligt när jag blir utmattad…jag blir bara det och det känns som om man vill gräva ner sej någonstans. 

Härligt att du idag mår bra. 👍Jag kommer dit snart jag med. Men det är asjobbigt i dessa skov för jag vet ju egentligen inte om det handlar om det. Men det verkar ju göra det. 

Och med kisseriet så kan det nog vara så med…att i skoven får man kissa och kissa.

[JeanetteK]
2015-04-27 16:45
#4

#3 Har du kollat upp så du inte har urinvägsinfektion? 

Det som jag har lärt mig är att försöka sänka kraven på mig själv när jag har en dålig period. Det är inte så lätt när man är van att kunna "allt". Men i alla fall försöka vara snäll mot sig själv. Jag är bra på att banka på  mig själv och känna mig värdelös. Även att försöka lugna hjärnan är viktigt. Mindfulness, meditation, musik vad som nu funkar. Stress är helt livsfarligt. Jag upplevde mig inte som stressad men har insett att jag har en inre stress som är galen. Jag har en massa listor i huvudet på saker som ska göras, som jag borde göra, som jag inte hunnit osv  osv. Dessa snurrar fortare och fortare när jag mår dåligt.

Mia-45
2015-04-27 16:48
#5

Jo och det hade jag. Fick en penicillinkur på 3 dagar men har besvär ändå…ska till läkaren igen på torsdag. 
Inre stress ja. Det där känner jag igen. Är likadan. Får ingen lugn och ro om inte dessa listor i huvudet är gjorda. Kan vakna på natten och vara orolig över saker jag inte kan styra över. 
Sonen ska flytta denna helgen och bara få ihop allt…puhhh…
Efter det ska jag bara sova och ta hand om mej själv. 

Och säger precis som du att man måste sänka kraven på sej själv. Men då känner jag mej lat och jag är rädd att folk omkring mej ska tycka det med. Jag måste släppa det.

JohannaN
2015-04-27 17:45
#6

Jag själv lider ju av tre neuropsykologiska handikapp ihop med fibron så för mig kan vissa dagar vara ett rent helvete både vad gäller värken över hela kroppen, tröttheten samt många av symptomen som det innebär med dom neuro-psykologiska handikappen 😓 för mig i vardagen just nu innebär en evig kamp som gör att jag är helt slut, kan inte jobba och har knappt ingen energi att lägga på mina hobbys eller annat😕 så själv mår jag inte alls bra😕

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Annons:
Zadeira
2015-04-27 18:04
#7

Jag har varit rätt förskonad (peppar peppar) från förkylningar och sjukdomar detta året, men är jag mitt uppe i en dålig fibroperiod så kan det kännas som att jag är sjuk, har feber, frossa, utmattning och förkylningssymtom. Jag kan lätt sova ett par timmar mitt på dagen och fortfarande känna mig som en halvdöd, utan att orka göra något alls. Smärtan och värken kommer som ett brev på posten. Detta händer oftast i samband med att jag stressat mycket eller pushat kroppen för mycket utan att märka det, det är en riktig trigger för mina fibroskov. Tyvärr märker jag det ofta för sent för att jag vill så mycket mer än jag egentligen orkar och då är det bara att ta ett par dagar och vila.

[JeanetteK]
2015-04-27 19:49
#8

#7 Ja det där känner jag också igen. Sjukgymnasten brukar säga till mig att jag ska vila innan jag behöver det. Hur funkar det??🤔🤪😉

Zadeira
2015-04-27 19:52
#9

#8 Ja, den har jag också fått höra av vården😉Jag förstår i teorin att när man lärt känna hur sin kropp funkar med fibron så kan man lära sig vila innan det är för sent och orsakar problem. MEN det är så svårt att göra för man tycker ju det känns "onödigt" att vila i förväg.

Mia-45
2015-04-27 21:13
#10

#7 Precis så ÄR det. Man känner av det för sent…och vila bort det…mjaaa….det går för stunden men jag är precis lika väck efter ett par timmar igen. 
och vila innan man behöver? Ja hur funkar det? Då får man ju vila jämt? hahahaha..😂Jag brukar vila när det redan är för sent sedan länge…och då mår man tydligen skit. Gäller att hitta balansen tydligen..😴

Upp till toppen
Annons: