Annons:
Etikettbehandling-medicin
Läst 18426 ggr
[Lilla Fröken]
1/4/14, 7:40 PM

Stesolid

Någon som har fibro / HMS och får det utskrivet? Vad tycker ni om det? Vilken styrka har ni? Jag ska beställa tid hos min läkare för att diskutera om jag kan få prova detta. Är trött på den här muskelspänningen som gör allt värre. Jag menar, har ju haft CITODON i flera år förut (slutat med dom) och använder Tradolan idag. Så jag har ju provat starkare än Alvedon iaf :)

Annons:
Rita-S
1/5/14, 11:29 PM
#1

Stesolid har jag nog aldrig provat får jag erkänna, men det finns ju fler här som nog har provat.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Maria
1/6/14, 1:41 PM
#2

Jag har ju inte fibro men annan värk (huvudvärk) och jag äter oftast Citodon.

När det är som värst så tar jag även en 5 mg Stesolid tillsammans med 2 Citodon enligt läkarens rekommendation.

Det är för att få en kombinationsverkan tillsammans. Muskelavslappning + smärtstillande och jag tycker det fungerar bra.

För min del så har jag bara tagit kombinationen vid behov nattetid.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Lilla Fröken]
1/6/14, 1:47 PM
#3

Jag frågade om Stesolid sist då jag är allergisk mot Paraflex men det tyckte hon inte var aktuellt då. Jag har ju Sobril 10mg som jag kan ta, max en om dagen och det hjälper, men ibland så är jag fruktansvärt spänd i axlar och nacke ochdå får jag inget gjort utan blir liggande flera timmar och försöker slappna av till något nra tv-program med värmedynan.

[Mustangcab]
1/6/14, 2:48 PM
#4

# 2 Får du inte mardrömmar av Citodon? Jag fick det och jag förstod först inte vad detta berodde på. Jag drömmer aldrig något jag kommer ihåg i vanliga fall. Nu kunde jag vakna men inte sätta mig upp i sängen fast jag trodde att jag satt upp. Bytte ut mot alvedon och slapp mardrömmarna. Jag vet flera som råkat ut för detta

Maria
1/6/14, 2:54 PM
#5

#4 Nej det har jag aldrig märkt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Lilla Fröken]
1/6/14, 3:18 PM
#6

Jag åt Citodon i flera år men fick inte heller mardrömmar av det. Men jag kan inte ta dem nu längre pga gallbesvär.

Annons:
[Mustangcab]
1/6/14, 3:23 PM
#7

# 6 Pga av morfinet eller? Är det paracetamolen som ger dig gallebesvären?

[Lilla Fröken]
1/6/14, 3:48 PM
#8

Tror att det är kodeinet. Alvedon går bra.

mongu
1/6/14, 4:14 PM
#9

Får inte heller mardrömmar av Citodon.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
1/6/14, 5:00 PM
#10

Jag har citodon och upplever inga problem med den föruten att jag är illa tvungen att äta när jag tar den om jag inte vill hänga över toa och kväljas. Utöver det brukar jag få nån timme där jag kliar lätt i huden, inget jag inte uthärdar då det är mer lindrigt och gör att jag avgudar alla som kliar mig på ryggen eller pysslar med mitt hår, och det är snabbt överstökat. Mardrömmar brukar jag inte få av Citodonet, snarare är det nog som så att de kvällar jag tagit citodon innan natten har jag inga mardrömmar.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Lilla Fröken]
1/6/14, 6:13 PM
#11

#10 Så hade jag det också i början, sen gick det inte alls, då fick jag kramper trots matintag samtidigt.

JonnaCecilia
1/11/14, 1:14 PM
#12

Jag får inget utskrivet alls för jag är för ung! Fick Naproxen och Alvedon kunde lika gärna varit sockerpiller…

Malinsson
1/13/14, 8:47 PM
#13

Fått Stesolid utskrivet, använder det mycket sparsamt. Fått 5mg tabletter, delar i princip jämt dem så jag tar 2,5 mg i taget. Använder när det är som allra värst och Paraflex/Norgesic inte räcker till. När det gäller muskelkramper/-spänningar/ryggskott/lumbago etc. Bara andra gången jag fått det utskrivet nu. Min smärtläkare vill att jag är restriktiv och det är bra. Men helt klart är att det hjälper gott mot vissa saker.

Annons:
[Lilla Fröken]
1/14/14, 1:34 PM
#14

Låter bra Malinsson.. önskar att vc-läkarna här hade lite mer idéer om alternativa läkemedel. De verkar ha snöat in sig på enstaka sorter. Får jag ingen respons på vc så får jag gå till privatläkaren. Där diskuteras problem mer ingående och man känner sig betrodd och lyssnad på. Och kan få prova läkemedel för fibro som vc aldrig ens nämnt. Norspan fick jag prova, men tyvärr så tål jag inte häfta. Ska ta och fråga vc om stesolid lite längre fram när jag slutat bråka om mina dumma bihålor:)

hansson57
1/14/14, 2:28 PM
#15

Eftersom jag ofta är spänd i hela kroppen, händer det att jag vrider mig lite konstigt och får då muskelspänningar. Sist åkte jag på en muskelinflammation också. Har Atarax mot ångest sedan innan, men det hjälpte inte ett dugg som komplement till värktabletterna. Fick vackert ta mig till VC och träffade "just den läkaren som inte tycker att folk ska äta mediciner". Döm om min förvåning när han kom med den lysande idén att jag skulle ta Nitrazepan (sömnt. som jag redan har djupt inne i medicinskåpet, eftersom de inte hjälper ett skit), 2 ggr dagl ihop med mina andra smärtstillande. De verkar som muskelavslappnande.    Det hjälpte på mig i alla fall.

Det blev ett rörigt inlägg ser jag. Sorry.

Malinsson
1/15/14, 8:32 PM
#16

Norgesic är muskelavslappnande med paracetamol i. Jag har den också. Tar antingen den eller Alvedon samt Paraflex. Kanske något att kolla med läkaren, då det är betydligt mildare än Stesolid, som är en opioid. Man ska ju ha det man behöver. Men väldigt ofta räcker Norgesic alt Alvedon+Paraflex utmärkt och behöver inte ta till Stesolid. Lycka till, hoppas du hittar något bra.

[Lilla Fröken]
1/15/14, 9:09 PM
#17

Jag är allergisk mot Paraflex. Tråkigt för det fungerade. Norgesic hjälper inte alls.

mayolica
1/16/14, 6:50 PM
#18

#16 Nej!  Stesolid är ingen opioid. Snopen   
 Sen tycker jag inte att det är helt rätt  att Norgesic  alt Alvedon+Paraflex  skulle vara mildare än StesolidFunderar .

~ mayolica ~

FruJag
1/19/14, 12:28 AM
#19

#14 Har du både en privatläkare o en vcläkare? Varför inte bara ena eller andra? Funkar inte det som att du hade två vårdcentraler då?

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/19/14, 1:21 AM
#20

Jag går till den privata vid besvär då jag inte vill gå till vc och då jag var sjukskriven.Det börjar med att jag inte har någon fast läkare på vc och det endajag "får" av vc ang fibron är smärtstillande. Tyvärr litar jag inte alltid på vc. Får olika läkare, har svårt att förstå dem mm. Jag går inte hos den privata regelbundet. Två exempel: I sju år så har jag sökt och beklagat mig för min onda stortå. Hände nada. Gick till andra läkaren. Remiss. Operation. Hade ont i magen, bara tabletter på vc, ingen undersökning. Gick till privata efter några veckor då det inte blev bättre. Undersökning. Förklaring. Medicin. Har inga besvär idag. Så det är helt enkelt för vissa åkommor som jag går dit. Fick inte bra hjälp från vc under de 11 år som jag har värk i kroppen. När jag bad om att få komma till FHV genom jobbet, då hände det en hel del. Så tyvärr har jag inte stort förtroende för vc. Och man kan ju söka vilken vård man vill :) Ursäkta långt inlägg :)

Annons:
[Lilla Fröken]
1/24/14, 10:21 PM
#21

Nu har jag äntligen fått tummen ur, och ringt vc och jag blir uppringd (av ännu en ny läkare) på onsdag. Får se vad denne kan ha att förtälja då. Igår kväll så hade jag så ont och det triggade igång migränen som så många andra gånger. Det jobbiga är ju att förstå varandra på telefon, det är inte det lättaste :(

FruJag
1/26/14, 11:28 AM
#22

Men varför går du inte bara till den privata? (Förlåt, men jag kan inte förstå varför man fortsätter gå på en vårdcentral som inte är bra). Mitt bästa beslut förra året var att byta bort min vc som betedde sig som din. Fast den låg närmst. Och byta till en 5-6 mil bort som verkligen bryr sig. Har fått en helt fantastisk läkare nu.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/26/14, 11:30 AM
#23

Det kostar 500 kr per besök…

FruJag
1/26/14, 11:33 AM
#24

#23, Och går inte på frikortet? Ja då hade jag också vart restriktiv. Men jag hade ändå använt rätten till vårdval o bytt vc. Min är också privat, men landstingsansluten. Så det går ju på frikortet.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/26/14, 11:44 AM
#25

Nej det gör ju inte det. Så jag går dit vid speciella tillfällen :) Jag bytte vc en gång, men det kändes inte bra alls. Fick Inte Någon Bra kontakt Med Läkaren Och det är viktigt. Sen är Jag ju "färdigutredd", behöver bara lindring. Remisser har skickats till smärtklinik två ggr tidigare men jag har blivit nekad att komma dit. Tyvärr. Men vi får se vad läkaren säger. .Nu har de fått ett gäng nya läkare på vc igen, så man vet inte, det kanske går att få till en diskussion :) skulle även behöva en remiss till ÖNH, ska ta upp det med.

FruJag
1/26/14, 11:47 AM
#26

Finns det bara 1 vc i närheten? Jag är också färdigutredd o behöver lindring men det är ju superviktigt att man har nån kompetent då. Kanske skulle se till att få enbart 1 läkare oavsett vad. Så du slipper dra allt varje gn. Lättare du får rätt hjälp då tänker jag.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/26/14, 12:08 PM
#27

Det finns två vc men de hör ihop. Senaste åren har jag bara receptförnyat istort sett men nu vill jag testa annat om det går. Det är ju inget nytt som tillkommit, bara att jag är urtrött på det. Men om det blir kommunikationsproblem så tar jag dettamedfibron på det andra stället hähädanefter. De får en enda chans till. Får jag inte Stesolid, visst, men jag vill kunna kommunicera, det är viktigt och jag känner att det har varit lite problematiskt ang andra besvär jag haft.

Annons:
FruJag
1/26/14, 4:24 PM
#28

All lycka till, till dig Lilla Fröken!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/26/14, 4:28 PM
#29

Ja tack det lär jag allt behöva :)

hansson57
1/26/14, 5:34 PM
#30

Lilla Fröken: Du fixar det galant på telefontiden!!

[Lilla Fröken]
1/26/14, 5:47 PM
#31

Ja eller hur? :) Samma läkare som fick fråga två olika kollegor om medicinering för min öroninflammation… :)

hansson57
1/27/14, 10:00 PM
#32

Han/hon har kanske vunnit läkarleg på Tradera!

[Lilla Fröken]
1/28/14, 12:50 AM
#33

Ja, eller hur! Haha.. eller det berömda Corn Flakespaketet.. :)

hansson57
1/29/14, 12:19 PM
#34

Hallåjsan fröken!

Det är onsdag i dag och jag är så nyfiken på vad "Dr Kellogg" hade för lysande förslag.

Ska jag vara ärlig, så tror jag att du fick Stesolid samt en akutremiss till ÖNH.      hade smilisarna funkat, hade det varit en tokig här.

Kram  Ingrid

Annons:
[Lilla Fröken]
1/29/14, 12:32 PM
#35

Ja hörrudu.. Jag har missat två samtal. Första var strax efter kl 8, glömde telefonen i ungens bil medan den besiktigades.. Andra gången missade jag för att jag besökte "damrummet".. Så typiskt mig! Nu släpper jag telefonen inte ur sikte.. :) återkommer med rapport! Mvh Teflonpannan :) (Kan inte göra en tokig smiley tillbaka på mobilen ^^)

[Lilla Fröken]
1/29/14, 2:38 PM
#36

Nu har jag pratat med tant doktorn :) Hon skulle prata med sin handledare om vilken medicin som kan passa mig pga astma och allergier. Låter bra att de tänker till och inte bara skriver ut :) Jag får besked på måndag. To be continued…

FruJag
1/30/14, 1:15 AM
#37

#36 *tumhållning*

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[Lilla Fröken]
1/30/14, 2:40 AM
#38

Tack :) :)

hansson57
1/30/14, 5:41 AM
#39

Jaha tanten måste ju vara AT. Inte konstigt hon har varit osäker, ju.

Häng telefonen om halsen på måndag!

idailsk
1/30/14, 7:18 AM
#40

Det hjälper inte att klanka ner på våra läkare, vi vet inte vad som ligger bakom misstagen men sin legitimation har de nog inte fått via ett flingpaket. Jag kan också bli less på dem och bister, men jag klankar inte ner på dom för det. Utan tar tag i det, har de gjort ett allvarligt fel så blir de anmälda, har de gjort något annat jag inte gillar, ja då går jag till botten med det. Dom är också människor med fel och brister. Precis som vi. Inga mirakelmänniskor..

Kram Mila Kär

[Lilla Fröken]
1/30/14, 7:30 AM
#41

#39 LAK står det. . :) #40 Det är mina åsikter utefter hur jag blivit behandlad. Du får tycka som du vill.

Annons:
[Lilla Fröken]
1/30/14, 7:45 AM
#42

Förresten så har jag läst lite om Norflex, det kan ju vara ett alternativ.. Man läser runt på nätet och försöker hitta lösningar.. Det bästa jag varit med om var när jag fick lugnande när jag opererade tån (bedövningen hade inte tagit ordentligt och jag fick spatt när det skulle sågas..) Jag kom till mottagningen med ont i kroppen, men åkte hem helt värkfri. Var tvungen att fråga vad de hade gett mig. Fentanyl.

idailsk
1/30/14, 7:53 AM
#43

#41 Sant. Det har du rätt i :-)

Kram Mila Kär

hansson57
1/31/14, 5:42 AM
#44

Lilla Fröken, jag har fått Thralendroppar av min psykiatriker. Jag har ju s. k.  dubbeldiagnoser. Utmattningsdepression och fibro.

Trots Mirtazpin,  har jag till och från mycket ångest och stress i kroppen. Detta blir i sig en stor belastning, fysiskt, för den redan plågade kroppen.

Bara ett tips, som funkar bra för mig, som annars är svårmedicinerad.

Go for it baby!

[Lilla Fröken]
1/31/14, 6:05 AM
#45

Theralen, sover du bra på dem? Mirtzapin är inget för mig pga av användning då jag använder Tradolan. Läste på Fass om de här läkemedlen :) Har Sobril att ta till när musklerna spänner som värst. Det lindrar men räcker inte. Om jag inte får öka dosen förstås. Vet inte om det kan bli tal om något lyckopiller lite längre fram, har ju hamnat i den förtjusande klimakterieperioden också…. Det finns många krämpor i den här lilla fröken ^^ Ha en bra dag!

[Lilla Fröken]
2/1/14, 6:18 PM
#46

Såg förresten nu att min "fling-läkare" skrivit ut fel styrka på en medicin som jag gjorde en förnyelse på. Det blev ett meddelande på Mina vårdkontakter.. suck! Får se om hon tar upp det på måndag när jag blir uppringd angående det muskelrelaxerande :)

hansson57
2/1/14, 7:46 PM
#47

Jag har för sömndagbok under 3 nätter nu, vet i sjutton om jag sover bättre med det ena eller det andra.

Fattar inte varför inte Mirtazapi skulle gå ihop med Tradolan, jag käkar ju Citodon. Kanske inte blir detsamma.

Klimakteriebesvär förbättrar ju inte sömnen. Minns nätter med genomblöta kuddar och lakan, fyyyyyyy.

Jag fick bra hjälp av en gynekolog som skrev ut Novo Fem. (stavn?)

Trevlig lördagskväll.

[Lilla Fröken]
2/3/14, 4:16 PM
#48

Sådärja, då har läkaren ringt igen. Vi diskuterade olika alternativ, hon frågade om Alvedon 665g kunde vara något.. suck. Nej. Sobril som jag har fungerar ju och jag tål den, det är bara det att jag får ta så låg dos, om jag finge höja den, så skulle det kunna funka. Jag frågade även om Norflex. Hon skulle diskutera med handledare och återkomma imorgon igen :) Hade verkligen behövt något relaxerande de här senaste dagarna, har inte haft så här ont på ett halvår.. och migrän får jag på köpet naturligtvis.

Annons:
mayolica
2/3/14, 5:26 PM
#49

#48 vilken dos har du på sobril?

~ mayolica ~

[Lilla Fröken]
2/3/14, 7:28 PM
#50

#49 Varför undrar du?

mayolica
2/3/14, 10:17 PM
#51

#50  Funderade bara lite, har själv Sobril 🤔

~ mayolica ~

[Lilla Fröken]
2/4/14, 1:55 AM
#52

Okej.

hansson57
2/4/14, 9:24 AM
#53

Påminner om den där sagan om skräddare, om du minns.

Alvedon, ja vad ska man säga? Det finns ju folk som blir trötta av dem, men….. ja.

[Lilla Fröken]
2/4/14, 9:36 AM
#54

Nä… Jag läste inte mycket sagor och sånt så jag har noll koll :) Alvedon är ju liksom det första man blir ordinerad och nu har jag haft dokumenterad värk ca 15 år :) Jag hoppas att hon kommer med ert bättre bud Idag. Det känns lite konstigt att hatta såhär fram och tillbaka.. Ska det vara så svårt att ge mig något som jag kan prova? Min nacke är så kaputt nu och jag känner mig som ett kolli ^^

hansson57
2/4/14, 9:45 AM
#55

Fy vad trist du har det!       (varför funkar inte smilysarna?)

Sagan handlar om en gubbe som gick till skräddaren för att få en kostym uppsydd till sig.   varje gång han kom för att hämta de så var den inte färdig. Han fick besked att komma tillbaka på lördag…..o s v till slut var det bara kvar en liten tummetott.

Annons:
[Lilla Fröken]
2/4/14, 9:57 AM
#56

Aha.. okej då förstår jag liknelsen :) Ja det är trist att inte ha en läkare på vc som förstår att jag inte vill ha smärtstillande utan muskelavslappnande.. Men vi får väl se vad som händer och fötter senare :)

hansson57
2/4/14, 10:11 AM
#57

Så kan det vara, lilla du.

Nu ska jag försöka sova middag en stund, sedan drar jag nog fram en stol och sätter mig i solen en stund.

Kram på dig.

[Lilla Fröken]
2/4/14, 10:17 AM
#58

Solen? Jisses det lät trevligt! Själv har jag gråmulleväder.. :)

mayolica
2/4/14, 11:19 AM
#59

Alvedon😮 Jag vet inte vad jag ska säga om det? men det låter för konstigt😮 Alvedon brukar väl vara bland det första som man redan har provat och har konstaterat att det inte fungerar, när man besvärar sej med att söka läkare för att enbart få hjälp med någon medicin som kan lindra smärtan lite🤔

Jag kan ta Alvedon bara ibland nån enstaka gång när jag har riktigt ont till hjälp för att förstärka effekten på medicinen mot smärtan.👍Men jag är väldigt försiktig med dom och vågar inte ta dom ofta,läkarna har varnat mej för att ta för mycket alvedon för ofta ,för några år sen fick jag inte ta alvedon alls för levern.🤢

~ mayolica ~

[Mustangcab]
2/4/14, 1:26 PM
#60

Själv tar jag alvedon 2x4 varje dag tillsammans med paraflex. Jag har värk sen 30 år tillbaka

[Lilla Fröken]
2/4/14, 2:12 PM
#61

Är besviken. Inte ovanligt när jag haft med vc att göra. Fick Sobril 10mg att ta vid behov inte varje dag för att jag kan bli beroende (!!!) Hallå, jag tar redan Tradolan mot värken. Bad om en remiss och skulle få en till smärtklinik och sen tyckte hon att jag skulle ta kontakt med sjukgymnasten för BK. Aldrig. Har gjort det en gång. Men avslappning kanske han kan visa mig? Jag får ringa och besöka tid hos privatläkaren till nästa lön, jag känner att  jag behöver behöver en andra åsikt om detta. //Besviken liten fröken…

mayolica
2/4/14, 2:20 PM
#62

Jag har oxå haft värk länge,jag åt citodon många år förut utan problem med levern,men efter ca 15-20 år sa levern ifrån. Nu har jag annan medicin som är bättre för mej, det är ju så att vi tål olika saker olika bra.   Jag har blivit väldigt medicinkänslig och brukar ofta ha lätt att få biverkningar och mår dåligt av många mediciner, brukar ha svårt att hitta sorter som fungerar och som jag mår bra av. Som väl är finns det många alternativ🙂

~ mayolica ~

Annons:
[Mustangcab]
2/4/14, 2:39 PM
#63

# 623 Citodon får jag mardrömmar av🧟‍♂️

[Lilla Fröken]
2/4/14, 3:01 PM
#64

Sen sa läkaren också att Paraflex och Norflex var samma sak så jag skulle inte tåla Norflex heller.. jaja…

mayolica
2/4/14, 4:05 PM
#65

#64 Vad jag kan få fram så ser det inte som paraflex och norflex samma sak. Om jag läste rätt så fick jag det till att norflex innehåller samma muskelavslapnande ämne som norgesic, fast norflex enbart det muskelavslappnande ämnet inget paracetamol som i norgesic.

~ mayolica ~

[Lilla Fröken]
2/4/14, 4:56 PM
#66

#65 Nej det tycker inte jag heller.. Det är ju inte samma verksamma ämne. Du har kommit till samma slutsats som jag gjorde. Jag får spader på de här läkarna på vc..

hansson57
2/6/14, 9:29 PM
#67

Oj här har det hänt lite, bokstavligt talat……

Spaicy
3/2/14, 6:51 AM
#68

Det är inte ovanligt med mardrömmar när man använder citodon eller panocod, det är troligen kodeinet som gör det. Men vissa kan ta det ena preparatet utan att få mardrömmar medans jag själv får mardrömmar av panocoden. Sjukvårdspersonal o apotekspersonal påstår att det exakt samma, men det är ngt lite verksamt ämne i dessa två som trots allt ger dessa konstiga bieffekter. Jag använder också kombinationen citodon o stesolid för bästa kombination, lider dock av Whiplashskador o Fibro mm, men detta är ngt flertal läkare i USA rekommenderat mig då jag är opererad där. Just för de ena tar värken och de andra låter musklerna slappna av. Har senaste åren även fått höra samma från läkare här i Sverige, då kroppen måste hinna o kunna återhämta sig från värk o kramp. Lycka Till! 😉

mongu
3/2/14, 10:13 AM
#69

De läkemedel som apoteken byter till, alltså synonympreparat innehåller exakt samma verksamma substans. Annars får de inte bytas mot varann. Däremot så kan det skilja på de bindemedel som finns i medicinen.

så reagerar man är det inte fel verksamma substans utan beror på annat. Ibland kan det säkert va vetskapen om att man fått en medicin som är billigare som gör att man upplever att man inte blir hjälpt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
Maria
3/2/14, 10:17 AM
#70

Jag läste en studie en gång (kan inte hitta den) om just det här med hur man reagerar på medicin och där hade man bl.a testat med färger.

Små röda piller upplevdes som mest verksamma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Spaicy
9/5/15, 6:59 AM
#71

Det var ett tag sedan denna tråden skrevs i. Men jag har ÄNTLIGEN fått rätt i det som jag i flertal år anat. Jag skrev tidigare inlägg ang Citodon och Panocod. Apoteks-personal, men även läkare och sköterskor då jag legat på sjukhus, ville alltid byta ut Citodon mot Panocod och alla påstod det att det var samma sak. Men jag mådde och mår ej bra av Panocod och får som sagt mardrömmar av Panocod, men ej Citodon som jag nu haft sedan -93. Max för en månad sedan fick det äntligt sagt både från Apoteket och nu från tre olika läkare att det inte är samma sak???? Märkligt att det kommer på det över 20 år senare!!!😳😡😱 Det ska bli spännande dock att se hur sjuksköterskorna hängt med i detta?! Jag ska läggas in i slutet av september och genomgå en operation, då jag låg inne på samma avdelning i början av mars, hävdade personalen att det var samma sak och "passade" inte Panocoden, så fick jag ta med egen Citodon fick jag höra. Men i vilket fall så känns det skönt att jag fått svar på att jag Inte inbillat mig i alla år!!👍👍😜😉

Natasha68
9/14/15, 1:54 PM
#72

Försiktig med stesolid!!! För 10 år sen innan jag fick fibro tog jag stesolid  för att sova….Blev beroende på 4 månader!!! Var mkt svårt att sluta!

Upp till toppen
Annons: