Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 2956 ggr
Majsan1973
2013-03-21 22:43

kan det vara fibromyalgi?

Funderar på om det är det jag har. Värk i armbågarna o knän till och från. Blir stel i knän l fotleder efter bara en kort stunds sittande eller liggande. Har fått oförklarlig trötthet Får ibland ont efter jag har tex kliat mig på nått ställe på ryggen Sover dåligt på nätterna Fick en blåsa i munnen Haft munsår mer än vanligt Öm i hårbotten Svag i armarna Myrkryp i benen Oj det blev en del

Marie & Mozart

Annons:
kajsa-kavat
2013-03-28 22:57
#1

F´låt, men det låter inte riktigt som FMS.

Svårt att säga vad du lider av, sök en kunnig läkare på området.

[Lilla Fröken]
2013-03-29 06:03
#2

Jag har fibro och känner igen allt. Men jag säger inte att du har fibro, gå till en läkare så du får besked. Det är lätt att sitta hemma och fundera.

FruJag
2013-03-29 10:10
#3

Jag vet inte vad jag har. Men mkt känner jag igen på mig själv med.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Majsan1973
2015-04-19 21:56
#4

Nu är det 2015 & oj vad jag har mer öm kropp. Morgonstelhet Öm på bröstbenet, får ibland tryck under bröstet o det går ut på sidan o i ryggen. Har kollat ekg. Allt ok. Går jag en längre promenad eller är på tex hundutställning, så dagen efter är jag stel i kroppen o trött. Lillfingret kan kallna o dom andra fingrarna är varma. Öm om jag trycker på utsidan av låren, känner av trycket en stund efter. Ömma punkter på ryggen då jag nästan skriker av smärta då jag tex ber sambon om massage. Ångest o depression sökt vc, fått höra då jag inte fyllt 40, att ja snart var jag ju 40. Som om det betyder stelhet ?! Kan man ringa smärtkliniken direkt?

Marie & Mozart

Ladydragon
2015-04-19 23:57
#5

#4 alltså stelhet är väl inte direkt ett utmärkande fibrosymptom 🤔

det utmärkande är väl muskelsmärta som vandrar runt i kroppen och man har alltid ont och sen svår trötthet men sen finns det ju en massa andra symptom oxå som tillhör så att säga som kanske inte alla med Fibro har 

läs på först och sök läkare så man får utreda dina symptom är mitt råd

Mia-45
2015-04-20 08:06
#6

Du kan ha både reumatism och fibro. Men det bästa är om du går till en läkare och blir utredd. 
Jag som har fibro har även stelhet och värk i leder tillsammans med muskelvärk. 

Läs detta: http://www.fibromyalgi.se/1.0.1.0/571/1/

Annons:
Upp till toppen
Annons: