Annons:
Etiketter-historia
Läst 2907 ggr
Rita-S
6/18/12, 11:37 AM

Dagens skratt!

Här kan vi dela av oss med roliga saker, från dig själv, grannen, från arbetslivet eller privat, spelar ingen roll! Skriv, läs och skratta!

Jag inleder med förra veckans shoppingvända. Hade shoppat trosskydd och olika matvaror och kom hem efter jobbet, ont och sur, och städade snabbt ut så jag kunde lägga mig på soffan. Gubben skulle göra mat och börjar rumstera och greja på köket innan det blir tyst. Så kommer han med paketet med trosskydd och undrar "dessa kanske inte skulle stå i kylskåpet? Och vart är smöret du köpte..?"
Snabbt in på badrummet och hämta smöret från hyllan så dom två kunde byta plats.

I fredags hade jag även en kund som ringde in och skällde på en av våra skrivare. Det fanns ingen broms på hur elendig denna skrivarn var, skitskrivare, skitmärke och jag vet inte vad. Jag forsökte lugna kunden men det var svårt, skrivarn var 3 veckor gammal och redan paj och kunden var riktig sur. Slutligen fick jag all info jag behövde för att börja ett ärende. Allt detta medans man hörde två ungar och en jycke leka rövare i bakgrunden så det tidvis var lite svårt att höra vad kunden sa. Slutligen kom vi till där jag behövde ställa litet fråger för ärendets skuld, vilket jag bad kunden ha lite överseende med, det kunde hon lätt ha bara hon fick en ny skrivare.

Jag: Skrivarn är ansluten eluttag förmoder jag?
Kund: Men självklart! Jag är väl inte dum, jag har inte rört något!
Jag: jag tänkte bara om du kollat så inte nåt barn kommit åt sladden och lyckats dra ut den bara? Kunde du vara snäll att bara kolla litet snabbt?
Kund: *lite ilsken nu* Ja, jag skall kolla men jag måste lägga från mig telefonen då.
Mig: Det är lugnt, ta din tid!
Kund: *lägger röret bort, ilskent mumlande, lite ljud av en skrivare som flyttas, tystnad. Kommer så tillbaka* Hundrackare…. Jag skall…..
Mig: Jasså, har hunden varit på färde?
Kund: *Riktig brydd och ursäktande i tonen* Ja, sladden är avtuggat. Knappast ungarna som har gjort just det. Inte har ni nåt delenummer?
Mig: *ger kunden delenummer på sladden* Prova köpa krubbnix från en hästaffär eller en flaska tabascosås. Brukar avskräcka dom flesta tänder, hunden känner ju doften långa vägar!
Kund: Tack för tipset!

En annan kund jag hade för en stund sedan hade problem med sin skrivare, därav att dom ringer.
Kund: Skrivarn vill inte skriva ut! Det är jättebråttom, jag skall på möte om 10 minuter och behöver skriva ut litet till dess!
Mig: Vad händer när du forsöker då?
Kund: Den rullar och rullar men drar inte in nåt papper alls!
Mig: Hur mycket papper har du i lådan då?
Kund: *kollar och blir tyst* Jag tror jag skall börja med att lägga dit nåt alls kanske..
Mig: Ja det vore ju bra början, jag väntar medans vi provar det.

jag hör sedan hur skrivarn skriver ut som bara den så fort den får papper. Kunden var rätt brydd.
Kund: Ni får väl många sådana töntiga samtal?
Mig: Nädå, inte så många av våra samtal jag skulle kalla töntiga. I bland händer det väl att kunder överser lite småsaker, men det är lätt hänt om man är lite stressad och har bråttom att man inte tänker på allt direkt då!
Kund: Tur för mig att ni finns då, ha en trevlig dag!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
TjockaBerta
6/18/12, 1:15 PM
#1

Har jobbat med något liknande. i 95% av fallen började grejerna fungera igen när kunden kollat om sladden var i.

Obestämd

>>>Malum domesticum<<<

crikarlshamn
6/19/12, 9:15 AM
#2

Underbart!  Tack Rita Skrattande

Rita-S
6/19/12, 9:44 AM
#3

Jag sto vid kassan och väntade på tur för att betala i går i mataffärn, och bak mig sto en mamma med fyra små barn. Jag tror kanske två inte var hennes, dom liknade iaf inte på dom andra två eller hon, men skit samma.

Sen säger plötsligen en av barnen.
"jag tror Gud är en hund".
"varför?" Frågade mamman.
"Jo för att han gillar att gräva"
"hur vet du det?" Frågade en av dom andra ungarna
"Jo för att annars skulle det väl inte vara så stora gropar att man kunde göra hav? Fattar du väl?"
"just ja" tyckte dom andra barnen.

Vi var många som småskrattade tyst åt oss själva, och jag kunde inte låta bli att ge ett stort skratt till mamman. Hon såg ganska munter ut själv ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Simson
10/12/12, 12:25 PM
#4

Letade just efter en tråd med grodor o hittade denna…

Har inte varit inne på iFokus på länge o nu är jag förkyld o skall hålla mig lugn men det har jag svårt med.

Var igår på en jakt o fiskebutik o handlade. Vart intresserad av fiskekrok till typ valar o sträckte mig upp i taket för att känna på dem. Naturligtvis utan att kolla de krokar som hängde bredvid…som hade vanliga krokar i vilka jag fastnade med lillfingret…

Där sitter jag då fast i en krok i skinnet på fingret…uppe i taket! Skäms

En vanlig dag i vardagen hos mig… Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
10/12/12, 1:33 PM
#5

Men Simson då… *skrattar*

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Jessica Holländare
11/11/12, 11:35 PM
#6

*asg* Det här lättade upp min natt! Glad

Då kan jag ju berätta att jag kanske är den enda som tappat en bärbar dator i huvudet på mig själv! Tungan ute Så kan det gå när man ligger i sängen och surfar…


Annons:
flocken
11/13/12, 5:25 PM
#7

Frågade min 5 åriga son vad vi skulle ha för mat "kyckling" blev svaret. Frågade igen vad vi skulle göra med den. Sonen tittade på mig som om jag vore totalt galen " äta den såklart".. Jo..var inte riktigt det jag tänkte på Flört

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

crikarlshamn
11/15/12, 9:54 AM
#8

GladGlad

Glad

Upp till toppen
Annons: