Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 45628 ggr
pluttigs
1/7/10, 3:46 PM

kittlande/krypande känsla i huden + klåda

Hejsan jag tänkte höra med er andra om ni upplever en kittlade krypande känsla i huden, på mig kan det vara som om det kryper myror på vissa partier av kroppen speciellt vänstra sidan av bröstkorgen, iblnd kryper det eller kliar, jättekonstig känsla, ibland bubblar det liksom i benen på mig! svårt att förklara o söker jag på nätet hamnar jag på MS sidor vilket gör att man blir ännu oroligare! så min fråga är om detta kan vara en fibromyalgi symtom?? eller om någon av er känner igen det?

Tacksam för alla svar! Ha en bra dag trots kylan!!

Annons:
TjockaBerta
1/8/10, 12:22 AM
#1

Ja, jag hamnar ofta på MS sidorna  för mina krypningar i benen. Det känns som om musklerna plötslgt lägger av/mjölksyra. Usch

>>>Malum domesticum<<<

pluttigs
2/16/10, 3:55 PM
#2

DEt är väldigt obehagligt :( känns som man har myror som kryper runt under skinnet!!

knas65
2/16/10, 4:58 PM
#3

Dom myrorna har hittat min adress oxå….

Vissa dagar så bränner det oxå, kliar jag tillbaka så gör det ontSkrikandes

Ibland känns det som jag vill krypa ner i ett badkar med svalkande lotion, blandat med nåt smärtstillande, klåddämpande…

Jag tänker att det är Lille Fibro som kryper under huden och ska hitta nya öppningar där han kan krypa in och ställa till jäkelskap.

Men kom igen då, tänker jag, jag är beredd!!!

Faktiskt så hjälper det mig att se det ur den komiska vinkeln, givetvis med allvar bakom, men det är mitt sätt att tackla den lille f-n (ursäkta språket ).

Ja, det är tur att man inte vet allt som man ska drabbas av, man får ta det när det kommer.

Det sköna med denna sajt är att inga frågor är dumma, jag känner att jag kan fråga om vad som helst för här finns det erfarenhet av denna mysko sjuka…

pluttigs
2/16/10, 5:14 PM
#4

Hålller med vad skönt det skulle vara med ett sånt bad :) fibro är verkligen en skum sjukdom!! nu dom senaste dagarna har jag haft små partier på huden, cirklar som liksom bränner!!! sitter i en stund sen går det över o idag kom det tillbaka på ett annat ställe!!! psykiskt jobbigt..jag hatar den lilla f..n jag med!!! skönt att vi kan ställa frågor till varandra här som säkert friska människor skulle tycka var konsitga!!

En annan skum känsla jag kan få är att det  ibland innan smärtan på ett ställe släpper kan det liksom klia som när sår läker!!! så läskigt…. känner ni igen det?? oftast är det på underarmarna det känns så..

TezzD
6/5/13, 7:09 PM
#5

puffar upp… det kryper nämligen bokstavligt talat under min hud på vänstra smalbenet 😮om det inte är fibro kan det vara någon parasit tro??!!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

linneakangaas
7/29/13, 1:10 PM
#6

#5 Jag tror inte att man känner av parasiter under huden eftersom dom brukar vara så små.


Annons:
TezzD
7/29/13, 10:18 PM
#7

Det var skönt att höra! 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Myrrami
8/16/13, 9:24 AM
#8

Jag får också den där krypande kliande känslan och i bland känns det som kolsyra under huden. Då måste jag upp och röra på mig och gärna strecha lite. Inte hittat något som hjälper bra dock.

linneakangaas
8/16/13, 10:13 AM
#9

#8 Om det typ kittlas på armarna kan det vara håret som är där. För alla har ju hår på armarna, right?😉🙂


TezzD
8/16/13, 10:25 AM
#10

Fötterna då #8 och smalbenen? Har inget hår där iaf inte när det kittlat

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Searchingmoonwolf
8/23/13, 11:58 PM
#11

#3 knas65, fick dagens skratt av denna mening. Tackar för det! 😃

"Jag tänker att det är Lille Fibro som kryper under huden och ska hitta nya öppningar där han kan krypa in och ställa till jäkelskap." 

För visst så kryper det omkring i min kropp med. Å i dessa mygg och speciellt älgfluga tider så är det ännu jobbigare… 😉

injag
8/27/13, 11:54 AM
#12

Jag har också dessa krypningar eller som en skrev som passar väldigt bra in på mig Kolsyra. Fast mitt kryp sitter i lederna. speciellt är mina fotleder drabbade det känns verkligen som jag har något som fräter i fot/ankelleden. jag brukar beskriva det frätande som någon hällt syra i mina leder och kolsyra skulle också passa för känslan. Jag har haft det här frätande i lederna så länge jag kan minnas och det blir alltid mycket värre när jag har fibroskov och inflammationer. Kanske har du Ts blivit sämre i din kropp av någon anledning. Extra stressad haft något virus råkat ut för någon skada  blivit opererad osv. Fibromyalgi är tyvärr en föränderlig sjukdom Man vet aldrig hur nästa stora skov ska bli och när det ska slå till. Det är så mycket yttre faktorer som spelar in och mycket som just är specifikt för oss med fibro är att vi inte klarar förändringar i kropp och psyke så bra som andra. Jag var med om en bilolycka för snart 2 år sedan det har ställt till ett sådant helvete för mig. Från att kunna ha levet ett bra kvalitativt liv till ett liv där jag knappt klarar av en vanlig vardag. Alla mina fibrosymtom har förstärks gånger flera även mina kognetiva. Jag har kommit underfull med att om jag tittar på händelser när jag blir riktigt dålig och får nya symtom eller förvärrade av något symtom jag haft tidigare så är det ofta i samband med att något annat har förändrats eller hänt. Kan det vara så i ditt fal Ts ? I så fall behöver du nog inte vara så orolig hoppas jag. 

Mvh Ingela

Upp till toppen
Annons: