Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1069 ggr
Flyingfaun
7/17/17, 7:50 PM

Tips för att må bättre

Jag har samlat lite tips kring vad jag försöker göra för att må bättre med fibromyalgi mm. 1.Fundera på om du verkligen måste/vill göra något. Om nej, låt bli. Om ja, be om hjälp. Kan det göras på annat sätt? 2.Ta en dag i taget. Njut av de dagar som är bra. Dra inga slutsatser om framtiden vid sämre dagar. 3.Undvika stress/ängslan/oro i den mån det går. Fundera på i vilka situationer du blir stressad/oroad och hitta sätt att hantera dessa situationer. 4.Acceptera sjukdomen. Det som inte går att förändra får man acceptera. Metoder som ACT och KBT kan vara framgångsrika. 5. Ta hand om dig gällande sömn, mat, motion. 6.Yoga, mediyoga och yinyoga tycker jag ger bra effekt. Tips! Vila dig i form med yinyoga, finns som bok och app. Planera in tid för vila/åtethämtning. 7. Gör slut med energitjuvar. Umgås med personer som ger energi. 8. Skriv ned tre saker som du är tacksam för varje kväll. 9. Välj att leva livet. (Kan vara svårt när sängen skriker högt efter dig och du helst vill dra täcket över huvudet.) 10. Gör saker som du mår bra av. 11. Träna dig i medveten närvaro. Var här och nu. Mindfullness. Vilka tips har du?

Annons:
Flyingfaun
7/17/17, 7:56 PM
#1

Jag lever också med mottot "livet är för kort för att städas bort". Har ibland möjlighet att köpa vissa städtjänster.

Upp till toppen
Annons: