Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1275 ggr
Ankan76
6/29/17, 3:03 PM

Smärtrehab Akademiska sjukhuset

Hej hej! Jag lovade ju att rapportera om detta men jag har faktiskt inte orkat-Först rehab i 6 veckor,efter detta så började jag jobba. Men här är jag nu :)

Smärtrehab var jättebra. De gjorde att man kände sig välkommen dit och betydelsefull. De gick igenom "hela mig" grundligt. Det var ett team som bestod av psykolog,sjukgymnast,läkare,ssk,arbetsterapeut och kurator. Vi fick lära oss mycket om copingstrategier,nya sätt att acceptera smärtan och att slapnna av genom olika övningar. Vi tränade mycket tillsammans med sjukgymnasten och han lärde mig att man inte behöver vara rädd för att träna (jag har tidigare varit rädd för att träna på gym,jag har tänkt att då gör jag det värre),så nu har jag börjat på gym😃. Arbetsterapeuten lärde oss mycket om arbetsställningar och jag märker nu på jobbet att jag tänker mer på hur jag sitter och att jag använder de hjälpmedel som behövs tex handlovsstöd vid skrivbordet. En positiv sak var att vi gjorde det i grupp,man fick träffa personer som hade det som jag. Ungefär som denna sida fast i verkligheten! Psykologen hjälpte mig mycket just kring det här att acceptera min sjukdom vilket jag har haft svårt att göra,men nu känns det annorlunda,jag får göra det bästa av situationen helt enkelt. Sjukgymnasten tror också att genom min tränng kan jag få mindre ont och det vore ju skönt! Vi har en uppföljning efter 3 månader. Jag kommer inte på något mer nu,men det är bara att fråga om ni undrar något

Annons:
evaane
8/17/17, 5:55 PM
#1

Läste detta nu. Har också gått smärtrehab på Ackis, våren 2011. Helt fantastiskt det man fick lära sig. Tyvärr lyckades jag inte följa det utan kraschade något år senare men tack vare det jag lärde mig där har jag tagit mig tillbaka till fast mark igen

Upp till toppen
Annons: