Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1300 ggr
Mia-45
2017-06-19 14:07

Utslag

Jag får utslag/röda fält på kroppen, mest på armarna, när jag är i solen. 
Är det nån mer som får det?
Undrar om det kan bero på Fibron?
För jag har aldrig fått sådana utslag innan av solen. 
Kliar inte men ser för jäkligt ut. 

Jag antar att det är av solen jag får det. 
Vart lugnt nu ett par dagar när det regnat. Men igår och idag har jag vart ute i solen och då blir det genast värre. Hjälper inte att smörja in heller. 
Hade kortar ärmar på min tunika idag och genast så blir jag sån där solen tagit nu med.

Annons:
Zadeira
2017-06-20 12:50
#1

Det kan inte vara soleksem?

gimoh
2017-06-20 12:53
#2

Hej

Förr fick jag också prickar. Oftast när jag redan hade fått färg, solbränna. Det var precis som om kroppen blivit mätt av solen.

Sedan några år tillbaka tar jag Maxosol, hur det nu stavas- Får aldrig utslag längre.  Finns på apotek eller hälsokost och smakar skit! Egentligen ska man börja med de på våren eller 2 veckor innan man ska ex. åka på semester.

Värt ett försök.

Hälsningar Ingrid

Annautanh
2017-06-26 18:10
#3

Hur ser prickarna ut Mia? Jag får "keratosis pilaris" (även kallat kycklinghud av vissa tror jag), av väder, solkräm (fet kräm) och Gluten (finns studier på glutenintolerans och keratosis samband, men inget jag funnit bekräftat, men på mig blossar det upp om jag äter bröd iaf). Isåfall, det som hjälper mig är att peela huden och återfukta, gärna aloevera eller liknande, mest fukt ej för mycket fett (det är en reaktion i kroppen pga obalans som producerar mer talg eller något sånt har jag fattat det som).

Upp till toppen
Annons: