Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1527 ggr
Mia-45
2017-05-26 21:47

OT: Narcissist på jobbet!

Detta är lite OT men vet inte vart jag annars ska skriva. 
Som ni vet har jag haft ett litet helsike på mitt arbete som jag nu slutat på. 

Förstod inte hur dåligt jag mått under 1 år och 3 månader. Förrän nu när jag slutat. 
Chefen/verksamhetschefen var en fullskalig narcissist!! 
Listan kan göras lång men han fick en att känna att man gjort nåt galet, kontrollerande, spelade offer, manipulativ, använde sej av härskartekniker, ljuger och pratar illa om andra, manipulativ kärleksfullhet och illvilja, bryter överenskommelser, byter fokus i disskutioner, insinuerar och provocerar, spelar ut en mot varandra, hotar när han inte får som han vill eller inget går som han tänkt…. You name it!! 

Nu fattar jag hur illa det var. 
Mår riktigt dåligt och får ångestattacker på dagarna och äter nu Lergigan mot detta. 
Min läkare sa att antingen så får jag sjukskriva mej eller säga upp mej från detta jobb. 
Som tur var fick jag annat men fick ett helsike när chefen fick reda på detta. 

Är så glad att jag nu ska till en vettig arbetsgivare. Men det är inte klokt att man ska behöva ha det på det viset på sitt arbete. Tycker synd om de som inte kommer ifrån en sån skit!
Vet inte vad jag ville med detta men ville nog bara skriva av mej lite. 
Känns på nåt sätt som att man känner sej lite  bättre när man fått ur sej skiten. 

Kram på er alla. 🌺

Annons:
[Wijnja]
2017-05-26 22:12
#1

Känner igen mig hade en kompis som va som din chef förstår att du slutade

Mia-45
2017-05-27 08:53
#2

Wijnja

Men usch! 
Jag förstod inte hur illa det var förrän efter jag jobbat där ett tag. Han måste tydligen ha någon att hacka på hela tiden. Först var det min gamla arbetskamrat. Hon fick sluta. 
Sen gick han på mej när hon slutat. 
Undrar vem han ska gå på nu när jag då inte finns kvar. 
Nu när jag slutade hotade han mej och han ringde även till henne som jobbat där innan och hotade henne med. 
Sånna här människor är farliga. Man vet inte vad de ska hitta på. Och de söker ju heller inte hjälp för det när de inte ens har den självinsikten av att det är de det är fel på. 
Det är hela tiden synd om de så fort något går emot de. Då är hela samhället upp och ner. 
Jag är så glad att jag nu sluppit denna människa. Tycker synd om de som är kvar.

[Wijnja]
2017-05-27 19:51
#3

Absolut dem är jättefarliga människor såna människor ska man inte med göra nej hon vill inte heller söka hjälp hon försöker förfölja en förstöra

[Wijnja]
2017-05-27 19:52
#4

Har insett hon är en psykopat också lurar av en pengar

Zadeira
2017-05-28 19:20
#5

Skönt att äntligen vara av med den idioten. Synd bara att det tog så lång tid innan du förstod hur pass illa det gjorde dig.

[Wijnja]
2017-05-29 03:38
#6

Tog 2 år inse vilken idiot hon va och är blev skönt till slut vill aldrig mer ha nått med henne eller jag vill aldrig ha tillbaka henne i mitt liv igen

Annons:
Mia-45
2017-05-29 08:54
#7

Tack Zadeira. 
Ja det tog illa på mej märker jag nu. Att alltid vara på helspänn på jobbet. Man visste aldrig vad man skulle få skäll för. Eller vilket humör han var på. 
Och ofta fick man höra detta att man kostat honom pengar…..Öhhh?
Ibland sa han något bra om en men samtidigt i nästa andetag kom alltid vad man gjort för fel, enligt honom. 
Nä usch säger jag bara. 
Och nu efteråt kom han med hot emot mej. Och även på hon som jobbade där innan. 
Glad att slippa honom nu. 
Börjar gå bredvid i morgon hos min nya arbetsgivare. 
Min förra trodde nog han kunde sabba det men det gick inte. Och ännu surare och hotfullare blev han. 

Sånna där människor ska man hålla sej låååångt ifrån. Men tyvärr tar det ju ett tag att upptäcka hurdana de är. 
Och då kan skadan redan vara skedd. Som i mitt fall. 
Känner att jag nog behöver gå till en psykolog.

Zadeira
2017-05-29 09:18
#8

Mia, det är jättebra att du känner efter och söker den hjälp du behöver för att komma vidare nu! Det är starkt att ha brutit med honom och arbetsplatsen, men det innebär inte att man bara kan glömma och gå vidare som inget hänt. När man blivit psykiskt utsatt tar det tid att återhämta sig och hitta en balans i vardagen igen och det är inte alls konstigt att behöva hjälp från professionellt håll för att få ordning på tankar, känslor osv som uppkommer av långvarigt lidande.

Jag är glad att höra att du tagit dig från den hemska chefen och hoppas på allt gott för dig hos den nya arbetsgivaren!

Mia-45
2017-05-29 11:07
#9

Zadeira.

Nä det är tydligen inte bara och glömma. Jag trodde det. Men ångesten blir värre och värre. 
Jag kan inte sätta fingret på vad jag just får ångest över. Det är bara en sån hemskt stark oros-känsla i hel kroppen. 
Fick ta två Lergigan i går eftermiddag vilket resulterade i att jag blev helt lullig och avdomnad. Och sån vill inte jag vara. 
Tänk att en person med narcissistisk störning kan förstöra så mycket för andra. De kryper under ens hud till slut, verkar det som. 

Det ska bli skönt att få en ny arbetsgivare. Där får jag stort eget ansvar och en lön som jag är värd.

[Wijnja]
2017-05-29 11:23
#10

Helt galet när man inser att det är sent bryta kontakten hade jag vetat tidigare hade jag dragit vidare

Mia-45
2017-05-29 11:31
#11

Jag kunde inte bryta då det handlade mycket om att få lön. Hade inte råd att gå därifrån och vara arbetslös. 
Annars hade jag gjort det så fort jag upptäckte vad han var för en.

[Wijnja]
2017-05-29 14:14
#12

Precis tur man inte har en sån chef

[Wijnja]
2017-05-29 14:15
#13

Oftast stannar man för lönen om jag va dig skulle jag gå inte ovanligt gå psykopater till chefer det är ganska vanligt

Annons:
Ankan76
2017-06-29 15:12
#14

Tack o lov att du är borta därifrån! Vad jobbar du med nu?Är det ett annat lab?

Kram

[Wijnja]
2017-06-29 15:50
#15

Skönt du bytte jobb

Mia-45
2017-06-30 18:28
#16

Ja det är skönt att kommit ifrån den hemska chefen. 
Mår bättre och bättre nu men får fortfarande ta ångestpiller. 

Ankan…jag fick ett precis likadant jobb fast hos en annan arbetsgivare. Just nu jobbar jag 6 timmar per vecka på två olika ställen.  (filialer) Men får betalt för 40% i lön oavsett hur lite jag jobbar. Och resten i aktivitetsstöd.

[Wijnja]
2017-06-30 18:30
#17

Oj vad bra är chefen bättre

Mia-45
2017-06-30 18:37
#18

Wijnja…

Han är kanonbra. Jobbat lite med honom och han är ödmjuk och snäll. 
Har fått ställa i ordning mitt rum precis så som jag själv vill ha det. Vi kan skratta och prata om allt ihop. 
Precis så som det ska vara. 😃

[Wijnja]
2017-06-30 19:28
#19

Precis skönt att du gick från ditt förra jobb

Upp till toppen
Annons: