Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1582 ggr
hellah
5/19/17, 5:48 PM

Gluten

Jag har slutat med gluten sen ca 7 veckor, men märker ingen skillnad (mer än att jag är hårdare i magen). Någon som har erfarenhet av hur länge det tar innan det ger effekt på fibron?

Annons:
tlover
5/19/17, 5:53 PM
#1

Jag har inte fibro (vad jag vet) men ledvärk som blir värre av gluten. För mig tog det ca 6 månader innan jag jag blev märkbart bättre utan gluten men det tar bara nån/några dagar för mig att bli värre om jag äter för mycket gluten (jag tål lite)

l'm back

AnnaFagerell
5/19/17, 6:06 PM
#2

Tog nog 6-8 månader för mig.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

hellah
5/20/17, 8:43 AM
#3

Okej, får se om jag står ut så länge…. Min mage tål rågknäcke och dinkelvete/surdegsbröd (ej vanligt vete+en massa annat), men tänkte prova om värken eller tröttheten eller hjärnan skulle bli bättre helt utan gluten.

#2 är det värken du menar också?

Zadeira
5/20/17, 9:30 AM
#4

Tänk på att det faktiskt inte är alla som märker skillnad genom att utesluta gluten.

hellah
5/20/17, 12:19 PM
#5

#4 Ja, jag vet det,  men har snart provat "alla"  mediciner, och får så svåra biverkningar.

Zadeira
5/20/17, 12:31 PM
#6

#5 Det är jättebra att prova så det är klart du ska det. Ville bara uppmärksamma på att det inte är säkert att det hjälper, precis som all medicinering inte alltid hjälper oss med fibro.

Annons:
gimoh
6/20/17, 7:51 AM
#7

Jag fick diagnos glutenintollerans innan jag blev sjuk. Så jag hade redan slutat med gluten flera år innan.

Ingrid

Upp till toppen
Annons: