Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1780 ggr
Mia-45
2017-04-06 19:12

Enormt trött!

Jag är så enormt trött. 🤤
På jobbet orkar jag knappt jobba mer än några timmar sen orkar jag knappt röra på mej. Blir muskelsvag. 
Dras med lite feber upp till 38 vissa dagar, normal CRP. 
När jag kommer hem så orkar jag heller ingenting pga min trötthet. 
Så här brukar jag inte vara. Känner inte igen mej själv knappt. 

Kan det vara av fibron eller nåt annat? 🤔

Annons:
Aleya
2017-04-06 19:27
#1

Jag har fått på detta sättet (eller värre har det blivit än det var innan kanske jag ska säga) sen jag blev sjuk i vad ingen vet vad det är än. (Utredning pågår) Jag har just sått en massa. Eller en massa det blev två godislådor. Och jag är så slut och trött så jag kan sova nu. Fast jag sov 2 timmar här på eftermiddagen. Och hjärnan känns som ett skumpet jäkla russin. Min kropp känns som ett batteri som laddas dåligt. Jag kommer upp till typ 50% och där stannar det. Jag har dock ingen sänka. Men kan till och från känna mig febrig. Jag skuld kolla upp det faktiskt om jag var du.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2017-04-06 19:35
#2

Ja Aleya…det har blivit värre här med än vad det var innan.

Jag kan vara hyfsat pigg en eller två dagar sen börjar tröttheten om igen. 
Precis!….så känns det. Ett batteri som laddas dåligt. Vara bara några timmar efter man gått upp typ, på morgonen. 

Ska till min läkare efter påsk. Så då ska jag be de göra en utredning på varför jag är sån här. 
Vill bara vara hemma när jag kommer hem. Inte träffa någon, för jag orkar inte. 
Jag kan vara jättevarm utan att ha feber. Och ena dagen så har jag feber utan att känna mej jättevarm. 
Begriper inte mej själv just nu…😴

Aleya
2017-04-06 19:39
#3

#2 tyvärr blir jag aldrig pigg. Minns innan jag blev sjuk med benet så då var jag tvungen vila en hel helg men var väl lite piggare i början av veckan. Men nu är det hopplöst. Och det hemska är att jag känner mig lat. Fast jag vet att jag inte är det. Jag är trött fast jag sovit. Samma här. Orkar inte se eller vara med folk då jag är slut. Jag blir bara mer slut då. Hoppas du får svar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2017-04-06 19:48
#4

Nä men så känner jag med. Att man är lat. Att folk ser en som lat när man är så trött så man knappt orkar förflytta sej. 
På jobbet gör jag bara det jag måste nu för att orka jobba sex timmar. 
När jag kör hem ser jag knappt vägen. 
Släpar mej runt i affären och glömt vad jag skulle handla. 
Hem…slänger mej i soffan en stund. 
Lagar mat och kanske diska…sen är orken totalt slut. 

Kram på dej Aleya. 🌺

Aleya
2017-04-06 20:03
#5

#4 Lat eller tråkig för att man inte orkar följa med på aw eller dylikt. Ja jag har blivit senil också. Har som tur diskmaskinen. Den är min vän. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2017-04-06 20:06
#6

Hhahaha bra med en diskmaskin…det har jag ingen.🤪
Tur jag har min lilla kisse med.🐱 Men han är väl snart trött på mej han med då jag knappt orkar busa med honom. 

Man blir ganska isolerad från omgivningen när man mår så här. Men jag är tvungen….jag orkar bara inte. 😴
Osocial, tråkig, tyst, irriterad och ser ut som en zombie. 🧟‍♂️

Annons:
Aleya
2017-04-06 20:24
#7

#6 hade inte kunnat ha hand om en kisse nu. Så jag tar bara hand om växter. Nog utmanande. Ja låter som mig. Vi kan vara sura tillsammans.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2017-04-07 06:00
#8

Lika trött nu som när jag gick och la mej igår. Vad 17 är detta?😴
Undrar hur jag ska klara av dagens arbete redan nu. 
Att umgås med pojkvännen kommer inte på fråga. Jag måste vila och bara vara ifred. 

Hur mår du idag Aleya?🌺

Aleya
2017-04-07 09:32
#9

#8 känns som att jag inte sovit en blund. Och jag vaknade nyss.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2017-04-07 10:09
#10

Usch Aleya🌺

Jag hoppas på att få gå tidigare från jobbet idag. Hasar mej fram.

Aleya
2017-04-07 10:30
#11

#10 jag börjar bli van. Att mitt liv inte blir bättre än detta. Det är bara acceptera tyvärr. Jag hoppas du får gå tidigare.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
2017-04-07 10:33
#12

Jag brukar märka av samma sak varje vår. Eller varje säsongsomställning överlag faktiskt, men värst är våren. När värmen kommer och det blir ljusare kan jag ligga utslagen flera veckor med minimal ork, behöva sova flera gånger om dagen, ingen energi till hushållet eller att träffa någon.

Vet inte om det är fibron som gör det värre, och om jag haft det likadant om jag var frisk. Det tar några veckor, sen återgår min fibro till att vara mer som "vanligt".

Mia-45
2017-04-08 09:20
#13

Ja det kanske är så Zadeira. Att kroppen reagerar så här vid omställningen till vår och sommar. 
Kommer inte ihåg hur jag var förra året. 
Jag orkade knappt gå fram och tillbaka från AF och bilen igår. Gick kanske 200 m. 
Sen vart mina muskler helt slut. 
Släpade mej fram i affären efter det. 
Mer glömsk än vanligt. 

Får hoppas det släpper snart…för snart undrar nog min vän varför jag hela tiden bokar av våra träffar. 😎

Annons:
Mia-45
2017-04-22 08:31
#14

Haft några bra veckor nu utan sån trötthet. 
Men nu är det dags igen. 
Känner mej minst lika trött när jag går upp på morgonen som när jag gick och la mej för kvällen. 
Huvudvärk och svag i kroppen. Blir svettig så fort jag gör något litet ansträngande. 
Blir att ta det lilla lugna här i helgen. 

Jag ska ju säga upp mej på jobbet med i slutet på april. Kommer sedan att jobba på nytt arbete i juni med att jobba endast fredagar. Och kommer sedan att börja jobba 75% igen  med den nya arbetsgivaren i November. 
Känns som om jag behöver den tiden för återhämtning.

Aleya
2017-04-22 09:03
#15

Ja min är nu horribel. Vaknade igår och det kändes som att jag har inte sovit på 3 dagar. Men hela kroppen är konstig. Jag glömmer saker, hjärnan känns som en valnöt, tröttheten är värre och ja jag har börjat gå som en fyllis igår. Jag ska se om det är lika tokigt idag. Låter som en klok idé som du har. Hoppas det går bra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2017-04-22 09:06
#16

Ja precis så känns det Aleya…att man inte sovit på 3 dagar. 
Hjärnan är seg som kola, likaså kroppen. Min tinnitus tutar och har sej och bruset är värre. 
Folk kan ju tro att man är på fyllan ibland. Kan heller inte gå rakt vissa dagar. Känns som om allt runtomkring gungar. 
Jag blir med knallröd om kinderna. En patient frågade varför..hahaha…och sa att jag inte behövde sminka mej..hahaha😃

Jag har vart uppe en timme nu och känner redan hur energin sakta går ur kroppen. Den lilla energi man har. 
Vad är detta?

Zadeira
2017-04-22 09:25
#17

Jag har också det problemet. Jag går upp lite lagom seg, en timme senare måste jag sova "middag" för kroppen lägger av helt, det är som att all energi bara försvunnit, jag kan inte röra armar och ben ordentligt, hjärnan stänger ner helt. 

Mia, hur har du det med stress? Vet att det varit mycket för dig med jobbet, chefen, partnern osv. Funderar på hur pass stress, oro och sådant kan påverka? 

Har själv börjar arbetsträna för 4 veckor sedan efter att ha varit utanför arbetsmarknaden i 5 år så för min del tror jag det beror mycket på den stressen det blir för kroppen även om det bara är 2 timmar 2 dagar i veckan. Det är ju en enorm stress för mig, både fysiskt och psykiskt och misstänker att stressen är boven för mig i alla fall.

Mia-45
2017-04-22 09:32
#18

Zadeira

Jag lever under stressen just nu känns det som. Jag försöker att inte känna stress men den inre stressen blir jag inte av med. Därav att jag får äta Lergigan för jag får ångest. 
Det är stressigt på jobbet….ibland psykisk stress. Och eftersom jag nu kommer säga upp mej så känner jag stress inför det med då jag vet att chefen kommer bli galen. 
Jag känner en del oro med över saker. Saker som jag inte ens kan styra eller påverka. 
Så visst…jag tror som du skriver…att stressen gör så man mår så här. Långvarig stress.

Zadeira
2017-04-22 09:43
#19

Ja Mia, långvarig stress påverkar ju absolut fibron negativt det är ju bevisat. Så det är säkert så att du mår extra tjorvigt nu pga stressen. Det är ju inte mycket att göra åt när man inte kan styra situationen mer än att jobba med att försöka hitta strategier för att kunna få några minuters lättnad då och då.

Mia-45
2017-04-22 09:47
#20

Ja jag använder helgerna till återhämtning så gott det går. 
Orkar inget och försöker att bara slappna av och bara vara. 
Träffar mycket folk i veckorna så på helgerna vill jag bara vara ensam för det mesta. 
Saken med förhållandet som jag känner stress/oro/ångest över gör ju inte saken bättre hellre. 
Känns som om jag sviker när jag inte orkar och då mår jag dåligt över det.

Annons:
Ankan76
2017-04-25 22:08
#21

Mia och Aleya: Ingen av er är lat! Vi som är sjuka och trötta måste få det ur våra sinnen. Vi är sjuka och det kan vi inte hjälpa. Kram

Aleya
2017-04-26 06:45
#22

#21 ne jag vet absolut det. Jag kan inte rå på att jag sovet och är trött. Har sagt detta till neurologen. Så vi får se om han kan komma på nått. Men tack för att du påminner mig att jag inte är lat. 💖

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: