Annons:
Etikettsmärta-anhöriga
Läst 1331 ggr
Lenher1@telia.com
4/5/17, 4:33 PM

Fibromyalgi

Hej!

Jag är en 54 årig hårt smärtsamt arbetande sen många år  och orolig  kvinna  med en diagnostiserad fibromyalgi som jag dragits med i många år och fortfarande gör idag med stora smärtor i hela kroppen  och trötthet på grund av sämre syreupptagning  och uthållighet med kramper och domningar i fötter som armar och ben både vaket som nattlig sömn  som är mycket dålig och som  gjort att jag hamnat i olika smärtsamma olycksdrabbade fysiskt som psykiskt pressande tunga ,hårda och stressiga arbetssituationer som haft med arbetsförmedlingen att göra på grund av mitt CV och som min fysiska muskulära kropp helt enkelt inte klarat eller orkat med utan skador som följd och fortfarande inte gör  på grund av att kroppens muskler helt enkelt  säger ifrån vare sig jag vill eller inte och som därför också  gjort att jag ådragit mig ytterligare fysiska skador i mina händer som jag fått opererade med diagnos som följd och lukt och smakbortfall som inte finns någon diagnos om men som Försäkringskassan och (arbetsförmedlingen återigen) inte godkänner och som jag nu är mycket orolig på grund av att hela min ekonomiska som sjukliga arbetssituation ligger i Försäkringskassans och arbetsförmedlingens händer igen för att jag inte fått min ansökan om sjukersättning godkänd av Försäkringskassan för att de har egna system och skiter i att verkligen vilja förstå denna situation med ekonomiskt bortfall som följd.  Är sjukskriven nu fram till den 30:e juni men därefter vet jag inte längre om jag blir helt ekonomiskt utförsäkrad eller inte utan kanske måste återigen försöka förödmjuka mig och skriva in mig hos arbetsförmedlingen igen som en gång redan utförsäkrat mig och försöka få något som jag klarar av och orkar med .

Mycket smärtsam och trött men också förbannad och hoppas innerligt att fibromyalgidiagnosen  snart  blir godkänd som riktig och verklig intelligent och muskulär sjukdom och som  individ bli behandlad med den hörsamhet och respekt  vi så väl behöver för att orka fungera positivt i framtiden utan att gå miste om för mycket ur ekonomiskt som personligt perspektiv som  vi  har rätt till som intelligenta men sjukliga individer på grund av hårt arbete genom åren.

Har tyvärr ingen bild på mig själv men jag är en liten oansenlig grå och smal lyckligt gift kvinna med glasögon och två vuxna välartade och goa söner med familjer.

Annons:
Mia-45
4/5/17, 4:40 PM
#1

Hej och välkommen hit. 😃
Jadu. FK är ett stycke för sej. 😡
Jag har med sökt om sjukersättning men det blev ej beviljat. 
Läkaren skrev två starka intyg plus att AF skrev en del med, men ICKE då. 

Och när man är orolig över hur ens ekonomi kommer bli så spänner man sej ju mer och då får man ännu ondare. 

För jäkligt att behöva bli behandlad så. 
Kram på dej🌺

Maria
4/5/17, 5:49 PM
#2

Kan du inte försöka med läkarens hjälp söka deltids sjukersättning?

Jag själv har 50% sjukersättning och jobbar resterande. För mig fungerar det ganska bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
4/5/17, 6:08 PM
#3

Vill bara tillägga att jag inte har fibromyalgi utan annan diagnos.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ankan76
4/25/17, 9:49 PM
#4

Ja se Sverige!!! Hur ska man egentligen bete sig för att få vara sjuk ifred?? När man redan ligger ned så sparkar de på en! Fortsätt kämpa! Jag håller tummarna!

Upp till toppen
Annons: