Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 618 ggr
love-child
2017-04-03 13:10

Inte ge upp

Hej på er alla.

Vill inte vara negativ å så men hur står ni ut? Varje morgon så kommer tanken upp i mitt huvud att hur ska jag orka leva såhär resten av mitt liv.

Har fem underbara barn å en fantastisk man som försöker hjälpa med det mesta. Han tröttnar dock ibland å kan ibland säga att, du har ju alltid ont någonstans. Har du tänkt på att det kanske bara sitter i ditt huvud?  Hur ska jag få honom att acceptera att det faktiskt är så att jag alltid har ont? Hur ska jag få familjen att förstå att smärtan ibland liksom tar över allt. Blir så ledsen å uppgiven och ibland önskar jag (dumma mej) att han kunde få känna det jag känner i alla fall ett dygn. Den värsta smärtan sitter i ryggen å heeeela tiden. Lever med en värmekudde på ryggen. Mina smärtstillande hjälper tyvärr inte lika bra längre å min läkare vill att jag ska ta ut dom helt nu. Dom e de enda som hjälper mig att fungera överhuvudtaget. Har provat i princip allt. Sedan kommer smärtan på alla andra ställen oxå. Då blir jag ibland helt "förlamad" å klarar inte av mycket alls.  Har börjat killa i fingertopparna oxå emellanåt. Någon som varit med om det? Så obehagligt. Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägg. Ville nig bara skriva av mig lite å kanske har någon något tips på hur jag ska kunna stilla smärtan i ryggen lite som den sista veckan är olidlig. Sover inte alls så man e ju helt slut. Hur fungerar ni? Vad hjälper er? Börjar bli rädd för mina egna tankar. Känner mig så jävla onödig å det börjar kännas som att jag bara är en belastning i familjen. Suck. Kram på er

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Annons:
Maria
2017-04-07 13:13
#1

Det bästa är väl om din man följer med dig till dina läkarbesök så kanske han får lite mer insikt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2017-04-08 10:06
#2

Åhhhh stackare

När man inte får den medkänslan och stödet man behöver av sin familj…ja då känns det inget vidare. 
Om din man inte förstår vad fibro handlar om så kopiera och kör ut info om det så han kan läsa. Ibland kan det vara svårt att säga hur det fungerar och hur man mår. 
Och när de ändå inte lyssnar så är det ju ingen ide heller. 

Ryggvärk har jag med som kommer och går. Det som hjälper mej är korta promenader ett par ggr i veckan. Det som är värst är att bli stillasittande eller liggande en längre tid. 

Jag hoppas du kommer på en lösning som fungerar för dej.
Kram🌺

Ankan76
2017-04-25 21:59
#3

Fibromyalgiföreningen har bra foldrar om fibromyalgi som han kan läsa. Det är gratis. Det är så viktigt att familjen stöttar en!

Angående ryggen,har du varit hos sjukgymnast? Det finns även Fibromassage som du kan prova

Upp till toppen
Annons: