Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 873 ggr
LCTW
2017-03-24 11:19

Hjälp någon som upplevt liknande?

Har under några veckor nu haft som ett obehagligt tryck vid ögonbrynen och ögonen. Mellan ögonen och ögonbrynen är det jätteömt. Huvudvärk till och från och ibland upplever jag att det blir suddigt och dimmigt. Varit och gjort nya glasögon men det är fortfarande suddigt. Upplever att det känns tungt i huvudet och att jag bara vill blunda, orkar inte hålla ögonen öppna. Men ibland när jag blundar så flimrar ögonlocken och dom slappnar inte av. Känns nästan som något krampaktigt. När jag koncentrerar mig tex kollar tv eller kör bil då känns de värre och jag känner att jag bara vill blunda. Är det någon som upplevt något liknande? Väldigt orolig. Tacksam för svar😊

Annons:
Niklas
2017-03-24 11:20
#1

Besök vårdcentralen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

LCTW
2017-03-24 11:26
#2

Har gjort det flera gånger. Dom säger att det är muskelspänningar och inget farligt. Kan inte sluta oroa mig därför ville jag se om någon upplevt något liknande

LCTW
2017-03-24 11:31
#3

Har inte fått komma dit, bara prata över telefon!

Mia-45
2017-03-24 12:05
#4

LCTW

Har du med fibro?
Dimsyn är väldigt vanligt. Och jag har med ont vid ögonbrynen ibland och även i tinningarna. 
Tror säkert att det är muskelspänningar. 
Men för säkerhetsskull kanske du ska gå till läkaren och kolla.

Ankan76
2017-03-30 15:36
#5

Oj! Det är precis så jag har! Också skaffat nya glasögon men det fortsatte. Tror på Mias förslag. Vad skönt ändå att jag fick en förklaring 😍

hellah
2017-04-03 09:07
#6

Jag får det också ( muskelspänningar) om jag anstränger mig för mycket. Har pratat med en ögonläkare om det. Vila, både ögonen och resten, är nog det enda som hjälper. Eller har ni andra tips?

Annons:
LCTW
2017-04-04 12:26
#7

Det är så obehagligt med alla dessa symtom som flyger på en. Jag blir lika rädd varje gång. Känns som man springer till läkare jämt men det är inget fel på en. Har varit hos optiker och läkare det enda som visar sig att de inte kommer vätska som det ska i ögonen. Har börjat med droppar och försöker även att inte använda mobil eller titta mycket på tv, då lättar det i ögonen. Väldigt tråkigt dock att känna sig så begränsad😔

hellah
2017-04-05 11:35
#8

Ja, det är en begränsande sjukdom :-(. Kom på att jag brukar göra övningar för ögonen. Titta upp, tittar ner. Upprepa tre gånger. Tittar åt sidan, åt andra sidan. Upprepa tre gånger. Titta på näsan, titta "tvärtom". Upprepa tre ggr. Rulla med ögonen. Tre varv. Gör inte alltihop på en gång första dagarna!

LCTW
2017-04-08 21:12
#9

Tack för tipset😊

Upp till toppen
Annons: