Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1446 ggr
Mia-45
2017-02-12 18:34

Tappar ord

Hej på er.🌺

Hoppas ni alla har det bra. 
Jag har märkt nu på mej att jag har svårt att diskutera saker numera. Jag tappar ord, svamlar hop meningar, får liksom inte ihop det.😕
Och jag har alltid vara talför innan. 
Detta märks mer nu när jag skaffat pojkvän och vi kan diskutera ganska mycket ibland. Intressanta diskussioner. Och jag som älskar att diskutera. 
Men kan knappast det längre. 
Är ni med sånna? Hela tiden eller bara vid stark trötthet.

Annons:
Zadeira
2017-02-12 18:44
#1

Jag tappar inte ord, men jag har svårare att formulera mig när jag har en period med mycket värk, trötthet och stress. Jag har alltid föredragit att uttrycka mig i skrift eftersom jag då kan tänka och formulera om ifall jag tycker det behövs innan jag skickar meddelandet, vilket jag inte kan om man hamnar i en diskussion face to face. Å andra sidan vet de jag brukar prata och diskutera med om det, så är det något som de tycker är luddigt, fumligt eller inte framgår vad jag menar så frågar de en extra gång.

Mia-45
2017-02-12 18:52
#2

Ja precis Zadeira

Har med svårt att formulera mej. Därför känns det bara som om jag svamlar. 

Bra det där att skriva istället. Men det funkar ju inte alltid…hihihi..
🌺

Aleya
2017-02-12 19:16
#3

När jag har så ont att jag bara vill sova och slippa allt så blir jag nästan som vid demens. Jag minns inte vad jag sagt eller vad jag säger. Så det kan ju vara därför.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

_Fisken
2017-02-12 21:41
#4

Jag har inte fibro men kanske din pojkvän får dina tankar att snurra rejält o talorganet får inte nog med tid av din hjärna så det blir svamligt? Så där kan jag vara….det pågår en process i skallen på mig som bearbetar nåt o sen ska jag samtidigt prata o det funkar inte. Men män sägs bara kunna göra en sak åt gången… :-)

Ankan76
2017-02-16 15:22
#5

Jag sörjer att jag inte är lika slängd i käften längre. Jag svamlar nog inte men säger fel ord,till exempel om jag ska säga tandborste så säger jag tallrik…

Sen är närtidsminnet helt värdelöst. Jag går in i köket men glömmer bort vad jag ska göra där. Glömmer vad folk berättat för mig etc

Vibeka
2017-02-18 19:13
#6

Ja tyvärr tycker det kommer mer och mer nu :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: