Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 778 ggr
Ankan76
2016-12-07 23:20

Otacksam?

Måste skriva av mig… Jag äter nu Cymbalta (och en massa annat) och har betydligt mindre problem med smärtan vilket är underbart såklart. Men jag har fortfarande kvar de andra symtomen på sjukdomen! Men det känns som om de inte "gills" ? Det är ingen som säger något men jag tycker jag möter mindre förståelse nu när jag inte har så ont. Jag har själv svårare att acceptera att kroppen inte fungerar optimalt,blir arg och ledsen. De symtom jag har är: Trötthet (typ förlamad ibland, sover middag varje dag), förvirring ( glömmer hela tiden,säger fel ord etc) och problem med magen. En del är av medicinen men inte allt. Jag trodde förvirringen skulle gå över när jag slutat med all morfin,men icke. Jag kan inte göra flera saker samtidgt och jag kan inte stressa,då blir det kortslutning. Är det någon som känner igen sig? Vad kan man göra åt detta?

Annons:
FridaWK
2017-01-09 00:58
#1

Jag har också ätit cymbalta. Funkade bra när jag var deprimerad och hade ptsd med inte på fibron. Blir bara trött och ännu mer orkeslös. Kan ju inte jobba om jag ska sova hela dagen… För mig funkar det bäst utan medicin. Diklofenak och annan smärtmedicin ger magproblem med mycket magsmärta och andra mediciner jag fått prova typ cymbalta gör mig bara trött. Så mitt recept är glada, härliga och förstående arbetskamrater. Lugnt på morgonen så kroppen hinner med. Omväxlande arbetsställning, jag är gymnasielärare så det funkar bra. Och sen lång lunch med träning/vila/stretching/massage, växlar efter vad det känns som jag behöver. Men jag har kompisar som hittat medicin som funkar för dem så jag antar att vi alla funkar lite olika. Tappa bort vad jag ska säga och att inte tåla stress har jag bara lärt mig leva med. Jag har haft fibron i snart 10 år och märkt att jag tappar bort mig i konversationer mer när jag är stressad eller trött. Det var svårt att acceptera att jag inte kommer kunna hålla samma tempo som innan men nu när jag gjorde det så är jag så nöjd med allt jag kan och gör. Jag förstår din frustration. Det är jobbigt att acceptera förändringar och speciellt när det inte är något vi valt. Det finns bra böcker om acceptansträning. Jag rekommenderar varmt dem till alla som har fått en stor förändring i livet. Även rehabveckor med multimodaltsmärtteam har jag tyckt var jättebra. Det gav mig många verktyg som jag använder varje dag.

flocken
2017-01-09 05:51
#2

Tyvärr får man nog gilla läget med dessa biverkningar vid dessa sjukdomar. Det jobbigaste är att jag inte kan leka med barnen som jag vill. Bara att den lilla på 4 år vill sitta i knät. Får inte. Får krypa upp nära. Jag sover ofta en timme mitt på dagen. Nej detta är ett skit. Har även bechterews utöver fibro. Vet inte vad som är värst. Fibro värken eller att skelettet växer ihop pga kroniska inflammationer pga bechterews.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: