Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 2386 ggr
Ankan76
11/28/16, 10:35 PM

Magnesium

Jag har under en längre tid varit så trött i kroppen,som förlamad. Har även haft myrkrypningar i hela kroppen. Läste på lite och nu provar jag att äta extra Magnesium. En läkare på mitt jobb tyckte jag skulle kombinera med D-vitamin. Någon som provat detta?

Annons:
Zadeira
11/28/16, 10:45 PM
#1

Jag tar i perioder extra magnesium men det är inte fören jag kommer upp i doser som gör mig loös i magen som jag märker skillnad på kroppen tyvärr.

Men är du säker på att du ska ta D-vitmain till? Syntetiskt D-vitamin (D2) ska vad jag hört försvåra upptaget av Magnesium. Det är C-vitamin man behöver för att kunna tillgodogöra sig Magnesium.

Zadeira
11/28/16, 10:57 PM
#2

"Magnesium kan även ha en nedsättande effekt på andra näringsämnen. Äter du tillskott av exempelvis kalcium, järn, fosfor, mangan eller D-vitamin minskar det kroppens förmåga att ta upp mer magnesium. Har du lagt om din kost och intar större mängder protein och fett kan även detta reducera magnesiumupptaget.

_Vill du få ett snabbare och bättre upptag och absorbering av magnesium kan du äta tillskott av kolin eller B6-, och C-vitamin." http://www.magnesiumtillskott.se/magnesium-biverkningar/
_

Ankan76
11/30/16, 11:13 PM
#3

Oj! Får nog prata med min egen läkare om detta…

Zadeira
12/1/16, 12:04 AM
#4

Det är ju inte så att du inte kan ta såna tillskott också, men att du kanske ska ta det ena på morgonen och det andra på kvällen eller så för att underlätta upptaget.

Fråga din läkare vilka tillskott som kombineras bäst och hur du ska ta dem i förhållande till andra tillskott du tar.

Upp till toppen
Annons: