Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1029 ggr
flocken
2016-11-20 08:05

En tråd om det bra

En liten udda tråd nu. Jag vet hur lätt det är att hamna i hur hemskt o fruktansvärt det är med kronisk smärta. För önskar inte min värsta ovän detta helvetet. Men nu vill jag att vi tänker till. Vad i livet har ändrats till det bättre? Har du ändrats? Ditt tankesätt? Intressen? Arbetsliv? Om jag inte hade fått mina diagnoser, fibromyalgi och bechterews hade jag aldrig varit här i livet. Jag klarade inte av jobbet jag hade. Blev sjukskriven och klassad som rörelsehindrad. Bestämde mig för att utbilda mig till hunddagis o pensionats föreståndare. Har ni haft eget företag i 2 år. Är mkt gladare och kan bestämma mina dagar själv. Utan mina sjukdomar hade Jag nog stått på industri fortfarande.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Tjeja
2016-11-20 08:28
#1

Vad starkt jobbat av dig Flocken! Jag hade inte orkat starta och driva eget företag oavsett och jag har varken fibro eller annan kronisk värk.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mia-45
2016-11-20 09:07
#2

Mitt liv har förändrats både på gott och ont. 
Till det bättre: har märkt vilka som är de äkta vännerna, hittat ett bra jobb som jag annars säkert inte haft chansen på att få utan bidrag från AF, jag har fått lugna ner mitt tempo.
Jag är på något sätt gladare och tryggare i mej själv nu. VET varför jag mår som jag gör.

flocken
2016-11-20 09:08
#3

#1 brinner man för något o inte ser det som ett jobb så är det inte jobbigt. Då är det värre att jobba med något man inte helt trivs med. Det är psykiskt knäckande

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
2016-11-20 10:07
#4

#2 Det låter verkligen som det ät mkt bättre än innan. Så härligt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mia-45
2016-11-20 10:27
#5

#4 Ja verkligen

Och en sak som kanske är sådär…jag tål inte alkohol längre. Det är ju negativt på ett vis..Inte för att jag dricker knappt.Men ibland är det gott att ta sej ett glas. 
Men jag menar att man lär sej mer och mer om denna sjukdom och får mer insikt på hur man ska leva. Vissa saker är trista att inte kunna göra.

flocken
2016-11-20 11:09
#6

#4 alkohol är inget problem här. Dricker inte så mkt iaf. Jag hade inte varit här i livet utan dessa sjukdomar. Det finns mkt jag inte kan göra. Men Måste fokusera på det som blivit bra

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Mia-45
2016-11-20 11:12
#7

Nä flocken. Att inte kunna dricka alkohol är inget problem alls. Bara lite trist när man väl blir sugen,,,,hahahah🤪
Helt klart måste man fokusera på det som är och har blivit bra. 😃

Upp till toppen
Annons: