Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1233 ggr
Lakritskatten
11/15/16, 5:21 PM

Icke selektiva Betablockerare

Har jag fått medicinerat som förebyggande mot migrän, tycker också att det hjälper mot större fibroskov.

En del tror ju att fibromyalgi beror på långvarigt stresspåslag och att adrenalinet bränner sönder kroppen och B motverkar tillverkning av för mycket adrenalin!

Fler med samma erfarenhet?

Annons:
Zadeira
11/16/16, 12:39 PM
#1

Min spontana tanke är att när man har mycket migrän så spänner man sig, får ökad smärtkänslighet, blir starkt fysiskt påverkad osv under anfallen, vilket förmodligen påverkar även fibromyalgin negativt och gör fibron svårare.

Om du får medicin som hjälper mot dina migränanfall sjunker ju även den generella påfrestningen på kroppen och då kan det säkert upplevas som att fibroskoven blir lite lättare. Om det är för att just betablockeraren hjälper mot stresspåslag i kroppen eller om det är för att du minskar andra stressfaktorer som migränen är nog svårt att säga.

Jag har provat selektiva betablockerare men det gjorde varken något för min huvudvärk/migrän eller fibron.

Lakritskatten
11/23/16, 11:33 PM
#2

Selektiva gjorde mig sämre! Men ICKE  selektiva fungerar bra!

De t minskar blodtrycket också och det är det som gör att man får färre migränattacker.

Upp till toppen
Annons: