Hälsa och välvaro

Blusar & skjortor som knäpps med magneter

2016-10-25 14:07 #0 av: Eda

Foton Silvert´s

Eftersom det kan vara smärtsamt att klä på och av sig när man har fibromyalgi kan det vara praktiskt att känna till att det finns plagg som är lätta att ta på och av och att det finns påklädningshjälp i form av t.ex. strumppådragare, knappknäppare, blixtlåsgrepp, påklädningskrokar.

T.ex. kan plagg som knäpps med magneter och kardborrband underlätta för en del (en viss handstyrka behövs dock för att få isär knäppningen).
OBS! När det gäller magneter får de inte användas om man har Pacemaker, då de kan störa frekvensen.

För att komma till Överdelar för herrar, klicka här

För att komma till Överdelar för damer, klicka här.
För att komma till Påklädningshjälp, klicka här

OBS! Jag erhåller ingen provision eller ersättning från de butiker jag länkar till och butikerna har gett mig tillstånd att lägga ut deras bilder.

På denna Youtubefilm kan man se hur knäppningen med magneter fungerar: https://www.youtube.com/watch?v=Ar6f-cKcE6M

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl
2017-06-03 09:05 #1 av: Eda

När det gäller kläder för rullstolsburna kan jag meddela att Lindströms konfektion upphör till nyår och att allt nu reas ut.

I sortimentet finns bl.a.: benfiltar, byxor, caper, förkläden, haklappar/salivskydd,
omlottkjol, pyamasoveraller, tröjor, tygstövlar, vantar, halsdukar, mössor, jackor och åkpåsar.

Hemsida se: www.049023800.se

(Likaså har IZ Collection upphört i år)

Handikapptips har tips på hjälpmedel & aktiviteterKLICKA HÄR
Textilochtips har tips på kläder & handarbeten vid rörelsehinder.  KLICKA HÄR  

Bloggarna är ideella och har ingen ersättning från butiker.  - Gilla gärna!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.