Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 1777 ggr
Eda
2016-10-25 14:07

Blusar & skjortor som knäpps med magneter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Foton Silvert´s

Eftersom det kan vara smärtsamt att klä på och av sig när man har fibromyalgi kan det vara praktiskt att känna till att det finns plagg som är lätta att ta på och av och att det finns påklädningshjälp i form av t.ex. strumppådragare, knappknäppare, blixtlåsgrepp, påklädningskrokar.

T.ex. kan plagg som knäpps med magneter och kardborrband underlätta för en del (en viss handstyrka behövs dock för att få isär knäppningen).
OBS! När det gäller magneter får de inte användas om man har Pacemaker, då de kan störa frekvensen.

För att komma till Överdelar för herrar, klicka här.

För att komma till Överdelar för damer, klicka här.
För att komma till Påklädningshjälp, klicka här.

OBS! Jag erhåller ingen provision eller ersättning från de butiker jag länkar till och butikerna har gett mig tillstånd att lägga ut deras bilder.

På denna Youtubefilm kan man se hur knäppningen med magneter fungerar: https://www.youtube.com/watch?v=Ar6f-cKcE6M

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2017-06-03 09:05
#1

När det gäller kläder för rullstolsburna kan jag meddela att Lindströms konfektion upphör till nyår och att allt nu reas ut.

I sortimentet finns bl.a.: benfiltar, byxor, caper, förkläden, haklappar/salivskydd, omlottkjol, pyamasoveraller, tröjor, tygstövlar, vantar, halsdukar, mössor, jackor och åkpåsar.
  

Hemsida se: www.049023800.se

(Likaså har IZ Collection upphört i år)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2017-07-04 08:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Jag har nu i min blogg nu gjort ett inlägg som visar hur man kan byta till magnetknäppning på befintliga skjortor.
(Magneter får dock inte användas i samband med Pacemaker, stör frekvensen)
Se: Byte till knäppning med magneter på befintlig blus eller skjorta

I ett tidigare inlägg har jag skrivit hur man kan byta till kardborrband- respektive blixtlåsknäppning på befintliga skjortor: Klicka här

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: