Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 5171 ggr
Katago
10/14/16, 12:32 AM

CBD OLJA

Hejsan Någon som testat CBD OLJA? Fakta finns bland annat att läsa på http://cbdolja.com

Annons:
Ankan76
10/15/16, 12:57 AM
#1

Har hört om detta,men är det inte cannabis i detta?

Zadeira
10/15/16, 10:01 AM
#2

#1 "CBD-olja är en olja som utvinns av industrihampa. En växt som odlas framförallt i Europa och även i Sverige. Till skillnad från cannabis-olja innehåller CBD-olja ingen THC (eller väldigt lite, under 0,2%). Det är THC som ger psykoaktiva effekter och är anledningen till att man blir ”hög” när man röker cannabis. Cannabidiol (CBD) har ingen psykoaktiv effekt som THC har."

Ankan76
10/15/16, 11:17 PM
#3

Men är det lagligt?

Zadeira
10/16/16, 4:44 PM
#4

#3 Till skillnad från cannabisolja innehåller CBD-olja ingen THC (eller väldigt lite, under 0,2%). Det är THC som ger psykiska effekter (gör att man blir ”hög” när man röker Cannabis). Cannabidiol (CBD) har ingen psykisk effekt så som THC. CBD är alltså inte olagligt att använda. (Fån samma hemsida)

Zadeira
10/16/16, 4:46 PM
Katago
12/16/16, 4:29 PM
#6

Men fortfarande ingen med fibro i dette forum som testat ?

Annons:
Farwuq
9/15/17, 11:24 AM
#7

Jag har inte fibromyalgi men MS; jag testar det sedan ett halvt år och det hjälper mig att halvera mitt intag av Citodon.

#3 Om det är lagligt eller inte? Jag bryr mig inte ett skvatt om saken.
Om det håller min MS i kontroll så är lagligheten en sekundär sak. Jag har talat om CBD-oljan-  som jag tar - med både en neurolog och en allmänläkare så sent som denna sommar. De höjde inget finger eller fördömde, de  bara nickade instämmande.
Om en såpass enkel sak som CBD-olja hjälper mig i kampen mot min allvarliga sjukdom, så är det inte fel på min handling, det är fel på hur lagen är formulerad.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[AnimeV4]
9/15/17, 9:11 PM
#8

Det är inte lagligt i Sverige, men det pratas på att göra någon studie med 100 personer inblandade, om jag minns rätt!

flocken
9/22/17, 10:52 AM
#9

Vet de som använder detta på sina oroliga / rädda hundar. Har själv läst om det men nej. Min hund har panikångest o svår rädsla. Men skulle inte ge honom det. Känns inte helt ok

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

shiba123
9/27/17, 3:46 PM
#10

Nu har jag testat. Det blev som ett desperat försök vid återhämtning av mediciner efter många år.  Jag märkte en klar förbättring för den värk som jag har (som tidigare blev diagnostiserad som  fibro, men det var egentligen biverkan av mediciner).  Man måste ta det i några dagar innan det har effekt. Just nu har jag ingen värk alls,  och den ständiga hjärtklappningen har släppt. Det lägger sig som en lugn "film" över kroppen,  och panikångestattackerna är borta. Jag kan inte annat än att lovorda det, bäst hitills!

[AnimeV4]
9/27/17, 3:58 PM
#11

Vad härligt att höra att du har hittat något som verkar funka!👍

parsley
9/27/17, 6:04 PM
#12

CBD-olja är lagligt så vitt jag förstått, eftersom den är framställd av industrihampa och innehåller låga halter av THC. Ev kommer den att läkemedelsklassas fr om 2018 och då antar jag att postorderförsäljningen kommer att upphöra och att man blir beroende av att ha en läkare som skriver ut den. Det jag reagerat på är att det är svårt att veta hur mycket man kan behöva ta för att få effekt och vad kostnaden blir för att använda den, samt att det är svårt att hitta uppgifter om man behöver ta den under längre period eller om det räcker med en begränsad period för att kroppen ska läka.

shiba123
9/27/17, 7:52 PM
#13

Vad som är så bra är att det nu finns att köpa på apoteket, och då kan man känna sig helt lugn. Eftersom det ska tas som droppar så går det inte åt så mycket som jag först trodde.  Jag själv kommer att göra som så att jag tar det vid behov, men det är absolut ingenting jag är rädd för eftersom det inte finns kvar något som ger rus. (vissa sorter innehåller 0,2% av detta, eller det var kanske 0,02%?) 
Man får testa sig fram, och det går ju jättebra med droppar. Upplevde att det hade effekt direkt, men det står att det kan ta ett par dagar. 
Det medföljer en lapp om innehåll, och hur mycket man ska ta. De börjar väldigt försiktigt, men det är väl för att skydda sig själva. 
Det är ganska dyrt, ungefär 300:- för 20 ml, men för mig är helt klart  värt pengarna. 
Jag är jättenöjd,  sedan jag började så har jag ingen abstinensvärk, och min ångest försvann. 🙂

Annons:
Farwuq
9/28/17, 4:41 PM
#14

Jag tar fem till sex droppar en till två gånger om dagen.

50 ml kostar drygt 800,-

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

shiba123
9/28/17, 6:14 PM
#15

Jag skrev inte helt rätt, hade fått hjälp med detta. Det köptes på apoteket på nätet, och det fanns inte på det vanliga apoteket. 
Under dessa 21 månader som jag har varit liggande har jag inte varit så här bra sedan förra sommaren, och jag är bara så glad! Mycket av mina besvär har nog framkallats av stress och oro,  och nu när jag känner mig så här lugn har alla stressrelaterade besvär släppt.

Jag önskar att alla som testar får lika bra effekt, det är ni verkligen värda! 🙂

Zadeira
9/28/17, 7:50 PM
#16

#14 Hur lång tid tog det innan du märkte effekt?

Zadeira
9/28/17, 8:17 PM
#17

#13 Ungefär hur länge räcker en sån där på 20 ml? Har du nån koll på det?

#14 Hur länge ungefär räcker 50 ml för dig?

Farwuq
9/29/17, 3:38 PM
#18

#17 Den räcker några månader, kanske 2-3. Om jag känner mig i balans så sänker jag dosen, något.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Zadeira
10/3/17, 12:46 PM
#19

Nu har jag fått hem min CBD-olja och tagit första dosen. Får utvärdera framöver och kommer skriva i tråden då.

KatternasMatte
10/17/17, 2:10 AM
#20

Jag har använt cbd-olja i snart en månad. Tycker att jag är piggare. Håller fortfarande på att trappa upp. Man kan ta mellan 25-30 droppar 3ggr dagligen. Jag har inte märkt av någon effekt på värken än.

Annons:
Farwuq
10/17/17, 6:08 AM
#21

Man får vänta en stund innan man har ett svar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Zadeira
10/17/17, 9:15 AM
#22

Jag har testat cbd-olja i tre veckor och har inte märkt någon skillnad alls ännu.

Zadeira
10/27/17, 3:47 PM
#23

Provat en månad utan resultat. Nu har jag pga problem med Försäkringskassan inte fått pengar för oktober och har därför inte råd att köpa ny olja. Får kanske ge det en chans igen lite längre fram, känns synd för då blir det väl som att börja om från början men så får det bli.

Ni som märkt positivt resultat, hur lång tid tog det innan ni märkte skillnad?

[AnimeV4]
10/27/17, 4:14 PM
#24

#23 Det bör finnas en massa personliga erfarenheter på Flashback! Tycka vad man vill om sidan. Det finns jättemycket bra.

Zadeira
10/27/17, 4:36 PM
#25

#24 Jag har redan kollat lite där. Men tänkte höra här inne med!

[AnimeV4]
10/27/17, 5:48 PM
#26

#25 Alltid bra att kika runt!👍

Farwuq
10/28/17, 3:11 PM
#27

Man ska alltid skaffa sig så många informationskällor man bara kan.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Zadeira
10/28/17, 8:22 PM
#28

#27 Det verkar ju dock som de flesta märkt skillnad efter en månad, och det har inte jag gjort. Har provat 25 droppar 3 gånger dagligen som verkar vara högsta rekommendation, men ingen skillnad. 

Det enda jag märkt skillnad på är att jag har varit hungrigare, men om det går att härleda till CBD-oljan eller bara är som jag helt enkelt behövt äta mer vet jag inte.

[AnimeV4]
10/28/17, 9:16 PM
#29

Finns det något om denna oljan på FASS? Länka gärna i sådana fall!

Zadeira
10/28/17, 9:39 PM
#30

#29 Det lär det inte göra, det är inte godkänt som läkemedel och det finns väl bara godkända läkemedel på FASS?

[AnimeV4]
10/28/17, 9:51 PM
#31

#30 Finns det motsvarande? Det är väl lagligt i ex. Danmark?🤔

Tintilalla
10/29/17, 10:42 AM
#32

Hej! Jag är helt ny här på sidan så om jag gör något fel hoppas jag att ni har överseende med detta. 😊 Ni som har provat CBD-oljan, vilken hemsida köper ni från? Och eftersom det kommer från någon site utomlands hur funkar det med tullen? Hur gärna jag än vill testa, efter 25 år med fibromyalgi, så är jag lite nojjig över att det ska fastna i tullen och att jag iom det åker dit. Ha en riktigt fin dag! 😀

Zadeira
10/29/17, 2:23 PM
#33

#31 Ingen aning tyvärr.

#32 Jag beställer från apotek365.se Det är en svensk sida och kom dagen efter beställning hem till mig. Så det lär inte fastna i tullen. Om jag fattade det hela nrätt är det ett företag från helsingborg som driver den sidan.

Upp till toppen
Annons: