Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1132 ggr
Mia-45
9/25/16, 11:07 AM

OT: Blåst på konfetten

Nu är måttet snart rågat!
Min arbetsgivare verkar mygla med semesterersättningen!
Jag hade tre dagars semester i somrars och nu verkar det som om jag fått för låg ersättning. 
Hur jag än räknar så har jag fått för lite. Det fattas lite över 600 kr!
Facket har gett mej hur jag ska räkna ut det och jag räknar och räknar. 
Har nu bett en revisor som är min kompis att räkna ut hur mycket jag ska ha. 
Så i morgon ska jag säga till han att ska han mygla med sånt så blir inte jag långvarig!
Så mycket som jag arbetar och gör för honom så får han faktiskt vara schysst tillbaka. Vilket han har svårt för tydligen. 
Jag kommer med att höra med AF vad jag har för rättigheter om jag säger upp mej och vad jag kommer få ut i pengar då. 
För detta är ohållbart! 
Tror han att jag är dum i huvudet eller och inte kollar upp?
Min ena kollega har inte ens fått någon semesterersättning på denna lönen , som han sa hon skulle få. 

Jag ska ha 0.6% av min månadslön som är 16500 kr (på 75%).

Den summan delar man ju sedan med 25 och sen drar av skatten.

Annons:
Ankan76
9/26/16, 1:39 PM
#1

Ja,jag tycker du ska försöka hitta något annat. Din chef är ju rent ut sagt rubbad!

Mia-45
9/26/16, 4:30 PM
#2

Ja Ankan.

Det visade sej även att han inte betalat för alla mina semesterdagar heller. Fattas en. Och tydligen så får jag inte mer än 77 kr pr dag i semesterersättning. 
Facket är inkopplat nu och jag kommer nu vara sjuk och hemma resten av veckan. Mår skit och jag kommer inte gå dit förrän jag fått vila lite. 
Idag vart han på både mej och min kollega, Ida, om att vi inte får ha våra bläckpennor i fickorna då det blir bläck på tröjorna. Men är man så dum så man inte tar ur pennan ur fickan innan man lägger de till tvätt så får de skylla sej själva. 
Jag påpekade detta då bara hånflinade han. 
Han letar fel som han sedan kan gå på oss om!
När jag skulle gå hem vid halv tre idag så fick jag se han att han stod och glodde på klockan demonstrativt. 
Jag orkar inte med denna psykiska mobbing som han håller på med. 
Så därför sjukskriver jag mej nu.

Zadeira
9/26/16, 9:11 PM
#3

BRA MIA! Ursäkta de stora okstäverna men sedan du började skriva om det jobbet och din chef har jag tyckt och tänkt i mitt stilla sinne att det där ska du fan inte tolerera! Vet att jag sagt till dig förr att inte tolerera det och att tänka på dig själv och din hälsa och jag är glad att du änltigen gör det!

Mia-45
9/27/16, 7:32 AM
#4

Japp Zadeira😃

Men det är ett helt företag att anmäla sej sjuk. Hur man än gör så är det fel.
Men jag visste ju nu att jag ska vara hemma så jag meddelade detta både kors och tvärs igårkväll. 
Förra veckan mådde jag hemskt och trodde jag skulle duka under, Vill INTE vara med om det igen. Men kände igår på jobbet att det var på väg dit. 
Nu kan de stå där utan sköterska på labbet. Så går det när man behandlar folk som skit. 😡
Men måste tydligen ringa chefen idag ändå och tala om när man tror att man kommer tillbaka. Pust……

Ankan76
9/30/16, 12:29 AM
#5

BRA MIA säger jag med! 🙏

Mia-45
9/30/16, 8:23 AM
#6

Tack Ankan

Är hemma än. Blev hela denna veckan. 
Sen får vi se hurdan han är på måndag. 
Men söker nu andra jobb som en galning.

Annons:
Ankan76
10/6/16, 9:52 PM
#7

Hur går det?

Mia-45
10/7/16, 1:55 PM
#8

Tror f.n han äääntligen fattat!!

Han är mycket trevligare emot mej, förstår att jag behöver hjälp ibland. Hånar inte, kommer inte med pekpinnar odyl. 
Om det sen är hållbart vet ingen men just nu känns det som om vi är på rätt väg. 
Hoppas jag…😛

Ankan76
10/15/16, 12:54 AM
#9

Håller tummarna 🙏

Mia-45
10/15/16, 9:18 AM
#10

Allt har varit så mycket bättre nu. 😃
Jag ska få hjälp av undersköterska då jag behöver vara ledig eller blir sjuk.
Det har varit mycket god stämning på jobbet denna veckan och jag har inte skrattat så mycket innan som jag gjort nu.
Dessutom har man en fägring att kolla in med nu..mohhahahaha..😘

Ankan76
10/15/16, 11:22 PM
#11

Aha låter bra det 😜

Upp till toppen
Annons: