Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 786 ggr
sali
2016-09-08 07:42

Funderingar

Hej, jag heter Sandra och är 26 år. Jag har sedan jag va 17-18 haft värk i hela kroppen antingen mer eller mindre men inte en sekund smärtfri sedan dess. Jag har främst smärta i fötter ben vänster arm och hand samt höger axel. Smärtan känns som om jag skulle ha den mest extrema smärtsamma träningsvärken man kan tänka sig, jag har även en känsla av att ha fått 10 liter kokande vatten över mina ben. Smärtan är värst morgon och kväll och som jag sa den har varit mer eller mindre, men nu de senaste tre veckorna har den varit totalt olidlig. Smärtan ger mig hopplöshetskänslor och panikångest och under gårdagen hade jag så ont att jag periodsvis blev yr och desorienterad fast jag mycket väl visste vart jag va. Jag kan inte koncentrera mig på något alls längre och min hjärna känns som gröt. På morgonen när jag går upp känns det som jag sprungit ett maraton där folk stått längst vägen och slagit mig med baseball trän, jag känner mig som ett stelt vandrande blåmärke. Alla min mormors systrar samt min mormor har fibromyalgi och min mamma har "fibromyalgiska symptom" men ingen fast diagnos. Jag ska till läkaren på ett 1 timme långt besök idag, någonstans måste man börja ! Tycker ni att mina besvär låter som fibromyalgi ? Tack på förhand /Sandra

Annons:
Zadeira
2016-09-09 14:04
#1

Hur gick läkar besöket?

sali
2016-09-09 15:03
#2

Det gick sådär läkaren försökte skylla allt på mitt psykiska mående, jag tycker jag mår bra sålänge värken är på en uthärdlig nivå. Han fick inte heller ställa en diagnos utan skulle skicka mig till någonannan. Känner att jag inte fick hjälp alls :(

Zadeira
2016-09-10 16:39
#3

#2 Men då är det ju bra att han skickar dig vidare till någon annan! Då kanske du får bättre hjälp!

Ankan76
2016-09-11 23:11
#4

Fibromyalgi kan ju vara ärftligt. Jag tycker du beskriver din smärta på ett bra sätt. Innan du ska till nästa doktor så kan du skriva en smärtdagbok. Lycka till och berätta för oss hur det går!

sali
2016-09-12 08:23
#5

Tack så mycket för erat stöd. Jag kände mig illa bemött av den läkare jag träffade och faktist tidigare även av de flesta andra på min vc så jag har bokat en tid till en privatläkare som varit överläkare på en neurologklinik i många år samt även jobbat som allmänläkare och har 30 års erfarenhet. Jag letade bland många privata men fastnade för just den här ! Ska absolut skriva smärtdagbok fram till fredag.

Upp till toppen
Annons: