Annons:
Etikettervårdarbeteskolaoffentliga-instanser
Läst 1117 ggr
Mia-45
2016-08-31 06:01

Måste gnälla lite...

Jaa..nu är det rent för jäkligt!!😭
På jobbet får jag reda ut saker som nån annan gjort fel. Fick värsta utskällningen igår av en patient. 
Dels så har jag fått merarbete för att en kollega beställt fel vara som nu gör att jag får springa benen av mej nästan hela dan. 
Plus att vi har en extraläkare denna veckan som gör att det blir mycket mer provtagning.
Plus att jag har en praktikant att lära upp i denna röran.
Detta resulterar att jag nu fått en sjuhelsikes värk överallt! Kan knappt röra mej. 
Och en enorm trötthet på det. 
Jag sa till min chef att jag inte orkar mer om det ska vara så här.
Han såg bekymrad ut men sa inget.  (???!!???)

Kommer bli likadant på jobbet idag med och i morron jobbar jag över 2½ timme. 
Jag känner för att sjukskriva mej så bara rakt av om det blir samma elände idag med. För jag kommer snart att krascha och det vill jag inte. 

Har skrivit till AF om detta då jag går på SAS från de. Om att de skiter i att jag har fibro. Jobbet ska anpassas och just nu är det verkligen så långt ifrån anpassat som det bara kan bli.

Annons:
Annautanh
2016-08-31 10:55
#1

Är där ingen du kan vända dig till för att få rätt till rätt hjälp på din arbetsplats? Jag tänker arbetsförmedlingen, facket, någon ansvarig över arbetsmiljön? För det verkar för mig orimligt att du ska behöva slåss för dina rättigheter, du har en anpassad anställning och den ska behandlas därefter. Någon borde kunna hjälpa dig få igenom det- arbetsterapeut kanske? Möte i samverkan med chef och arbetsterapeut? Jag bara spyr ut tankar såhär, har inget konkret tips tyvärr. Men jag tycker det låter som att du jobbar på på samma nivå som 'alltid' och det är ju inte tanken! Kanske kan du fråga arbetsförmedlingen var du kan vända dig för att gå hjälp? Å "gnäll" på, dina känslor är fullt berättigade och tanken är väl att vi ska kunna vädra sånthär här! Stor kram, hoppas du får en något lugnare dag idag. (Annars tycker jag du ska sjuka dig, dels för å vila upp dig och dels för å låta din chef se vad du gör för honom)

Annautanh
2016-08-31 10:56
#2

(Läste igen å fattade att du skrivit till arbetsförmedlingen. Hoppas de kan hjälpa dig)

Ankan76
2016-08-31 13:49
#3

Tänk på dig själv och din hälsa först och främst! Kanske nyttigt för din chef om du stannar hemma några dagar. Då kanske han fattar! Det är hans ansvar att se till att hans personal mår bra! Ta hand om dig❤️

Mia-45
2016-09-01 05:56
#4

Jag har försökt få tag på min handläggare på AF eftersom jag har SAS. Men hon svarar inte. 
Jag tror inte hon vet hur hon ska ska göra. 
Men jag ska iallafall till MIN läkare på tisdag och kommer då säga hur läget är. Jag ska ju försöka få ut sjukersättning nu på 25%. Risken finns att min läkare kommer sjukskriva mej på 50%. 
Och det vore ganska gutt åt min arbetsgivare då han utnyttjar mej till max och ingenting är anpassat.
Jag få serva läkare (min arbetsgivare) och SSK på jobbet. ÄVEN att de säger att vi ska underlätta för varandra. Men det är ju bara jag som underlättar för de. 
De gör absolut ingenting för mej. 

Idag blir det heldag med tre läkare. Hur 17 ska jag orka detta?
Jag kommer sjukskriva mej i morrn om det blir hemskt idag. 
Kvällarna hemma mår jag så dåligt så jag får sova bort min lediga tid. 

Tack för att ni förstår mej. 🌺

Mia-45
2016-09-04 11:18
#5

Nu har min handläggare på AF svarat. Och det kommer bli möte på jobbet med henne och högsta hönset på AF. 
Tror min arbetsgivare kommer få det hett om öronen då han inte anpassat jobbet efter mina behov utan bara kört på som om man är den friskaste på hela kliniken. 
Kan bli så att de drar in SAS-bidraget för honom. 
Min arbetsgivare har förrutom det ansvaret jag har på labbet även ålagt mej att vara skyddsombud, fackligt ansvarig och brandansvarig. Allt detta utan några utbildningar inom detta då jag inte får vara ledig. 
Plus då att jag ska lära och ta emot praktikanter. I denna röran. 
Håhåjaja. 
Dessutom så har vår SSK vart magsjuk i veckan. Han har hög sänka, illamående, diarre, feber och ledvärk. 
Vi sa till att han måste hålla sej hemma så han inte smittar ner de som kommer och är sjuka. Men nej då!
I fredags fick han svaret att han har salmonella!! Ska man då jobba med sjuka som redan är nedsatta?😮
Jag sa det till han men han slår ifrån sen. När jag sedan skickade han en länk om smittskyddslagen från Socialstyrelsen blev han tyst.

Maria
2016-09-04 18:06
#6

#5 Chefen kan inte ålägga dig som fackligt skyddsombud utan om jag inte minns fel så ska de röstas fram fackligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Mia-45
2016-09-04 18:17
#7

#6 
Vi är bara 5-6 anställda på jobbet så de menade på att vi måste hjälpas åt och fördela uppgifterna. Men hur då? JAG är fackligt ansvarig (endast åt de som går på Kommunals och vi är bara två), brandskyddsansvarig och skyddsombud. 
Vad har då de andra för ansvar?
Jag fattar nada och tycker enbart företaget är en enda röra.

Maria
2016-09-04 18:23
#8

Kan du inte kontakta din facksektion och säga som det är. De måste ju på något sätt ha kontaktat dig eftersom du numera är deras företrädare som skyddsombud eller?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-09-04 18:25
#9

#8 Nej det har de inte gjort. 
Antagligen så har chefen bara sagt detta så att det ska se bra ut inför en eventuell inspektion av något slag. 
Jag tror ingenting är förankrat på något sätt. 
Jag får inte gå på några som helst utbildningar till detta eftersom jag är ensam inne på Labbet. Finns ingen annan att sätta i mitt ställe. 
Sååå…jag ska ändå prata med facket och kommer även ta upp detta.

Maria
2016-09-04 18:27
#10

Som fackligt skyddsombud så ska du gå deras interna utbildning. Uppenbarligen verkar de ju inte veta om att du är skyddsombud.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-09-04 18:32
#11

#10

Nä jag tror bara detta ska se bra ut i papprena. 
Jag är sååå trött på detta företag just nu så jag kan spy. 
Mår inte alls bra av det. 
Hade jag kunnat byta jobb så hade jag.

Maria
2016-09-04 18:45
#12

Det låter urjobbigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ankan76
2016-09-05 00:33
#13

Bra att AF reagerar! Hoppas att de skäller ut din dumma chef! Berätta hur det gick sen❤️

Annons:
Spaicy
2016-09-05 04:36
#14

Stanna hemma Mia-45 när du har det så jobbigt, hög stress och press och det genererar ju i att du mår "skit"(förlåt mitt ordval), men Du ska inte behöva axla detta om du går på SAS vännen!! Sjukskriv Dig!! Så kan de/han se hur det lyckas eller ej, i knyta ihop säcken!!! Precis det jag själv gjorde 1juli!! Jag slutade som ansvarig chef då det lades för mkt på mina axlar och inte mer i fickan för det! Nu börjar det Redan knarra om att vad jag kanske skulle kunna tänkas hjälpa till med?!🤔😳🙄Pytsan, här görs bara det jag vill, orkar och kan. Jag är faktiskt sjukpensionär av några anledningar, som vissa verkar blunda för. Så Stå På Dig Mia, annars gör någon annan det!! Finns en bok att köpa med liknande titel, har den själv och köpte även en till syster min. Det Rekomenderar jag varmt till Er Alla Här!!! Kramar <3

Mia-45
2016-09-05 06:16
#15

#13

Ja de agerar nu. Och ihop med den kommunens AF med. 

#14
Ska jobba idag och se vad de har att gnälla över för att jag vart hemma i fredags. Och om de fortsätter som innan. 
Ska ändå till min läkare imorrn och då ska jag prata med honom om hur jag har det på detta jobbet. 
Det läggs mycket på mej som jag inte får lön för. Och egentligen skiter jag väl i lönen men jag som går på SAS ska inte behöva ta så mycket.
I veckan fräste jag till åt min chef om att jag inte kan klona mej. Då ville han jag skulle ta ett EKG samtidigt som jag hade mina egna patienter medans SSK sitter på sitt rum och inte gör ett skit. 
Så här är det hela tiden.

Ankan76
2016-09-11 23:08
#16

Hur har det gått Mia?

Mia-45
2016-09-12 16:24
#17

Tackar som frågar Ankan. 
Jodå. Mycket riktigt blev det gnäll på tisdagen om att jag vart hemma. Och att jag hört av mej till fel person. Även att det var rätt som bestämdes på ett personalmöte. 
Han sa att han inte kan ha folk där som inte kommer till jobbet. 
DET skulle han aldrig sagt. 
Jag ifrågasatte om han visste var Fibro är och att det INTE BARA är värk. 
Jag gick även på honom om annat som han började på om. 
Att vi som är sjuka absolut inte ska behöva leta efter en ersättare. Det är HAN som är arbetsgivaren. 
Han fick höra ett och annat!!!
Nu har han smörat för mej men är på min andra arbetskamrat så hon började gråta idag. Jag fick gå in till han och be han ta det lugnt.
Denna arbetsplats är inte frisk! 
AF kommer på möte så får de ta itu med vissa saker gällande honom.

Spaicy
2016-09-19 14:37
#18

Jag skriver åter, då jag som Ankan76, gjort en lite anteckning faktiskt på telefonen, för att se hur det gått för dig?! Men med tanke på diskutionen ang. IBS och Fibro, så verkar du stå och stampa vännen?!;(( Var rädd om dig och tänkte på det, att din chef ska vara medveten om att även ME/CFS och Allodyni oftast också är inbakat i våra lidande. Undrar hur länge Din chef stått ut om han själv varit drabbad??? Blir så arg och går igång så jag kokar av ilska. Önskar Dig All Lycka Till och lite till!😉😊👍🏼

Upp till toppen
Annons: