Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 686 ggr
Annautanh
2016-08-30 17:11

hönan eller ägget- feber?

Känner mig varm och febrig när jag har ont, och ordentligt febrig när jag får smärttoppar- eller om det är tvärt om? (att jag får feber och därför ökar smärtan). Hönan eller ägget, och det spelar inte så stor roll vilket som kom först egentligen, det jag undrar är om det är fibromyalgi som spökar på det viset eller om det är lönt att söka vård för det? Har nämnt det för läkaren men hon antecknade inte ens det, men hon verkar inte så intresserad av mig öht så jag undrar mest om jag borde skrika högre om detta, eller om det är "fibro-normalt"? varit så i snart två månaders tid, kanske längre men började kolla tempen för två månader sedan ungefär. Min normaltemp låg på 36,9 före smärtan började, och en "bra" dag ligger den där med. När jag har ont ligger den på 37,5-38,9 (och smärtan är som värst när tempen är högst). Andra som upplever samma?

Annons:
Sundaychild
2016-08-30 18:55
#1

Jag vill minnas att jag frågade nåt liknande här för nån tid sedan. Då fick jag blandade svar, några hade feber, andra inte. Själv har jag upp mot ca. 38 när jag har ont, men sällan över.

Om du hittar nån annan orsak till febern så hoppas jag du postar den här. Själv har jag inte hittat någon trots en massa tester och olika läkare (både vanliga och funktionsmedicinska).

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Annautanh
2016-08-30 19:26
#2

Ja just det, nu när du säger det så har jag nog läst det! (Minnet alltså!) :) Tack, ska kika om jag hittar ditt inlägg. Tar gärna emot svar här också om någon känner för å svara :) Absolut gör jag det! Har googlat nästan hela dagen, och med liiite försiktigt hopp har jag kanske hittat en klinik som kan hjälpa. Deras hemsida påstår det iaf! Uppdaterar när jag vet mer

Zadeira
2016-08-30 20:59
#3

Feber och/eller feberkänsla är ett symtom som finns vid fibro, så troligtvis hör det ihop med det. Det verkar vara väldigt olika från person till person, men alltså fastställt att fibro kan utlösa feber.

Läste någonstans (tyvärr minns jag inte källan exakt) att vid fibro så jobbar kroppen mer eller mindre alltid på högvarv med att motverka sjukdomar, vilket kan generera feber. Låter inte helt orimligt i mina öron.

Här är en ganska ny tråd här inne, dock av IaMiaMaria angående just hur vi här har det med feber. http://fibromyalgi.ifokus.se/discussions/578cda21ce12c43fc7001468-feber-vid-fibromyalgi?discussions-1

npfutredning
2016-09-04 10:55
#4

En influensakänsla är vanligt vad jag vet och jag har det i tid och otid. Dock ingen ändring på temperaturen, utan det bara känns så och att jag kokar..

Väntade 26 år på utredning - nu är jag äntligen igång Pussmun

Upp till toppen
Annons: