Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 2156 ggr
Ankan76
2016-08-27 00:13

Fumlig

Idag har jag haft ont i nacke,axel och arm på höger sida ( är högerhänt). Fruktansvärd smärta,ingenting hjälpte. Haft detta förut och märker att jag blir fumlig och domnar i handen. Någon mer?

Annons:
[lillelull]
2016-08-27 00:56
#1

Jag får samma sak fast i båda händerna nästan dagligen, jätteobehagligt. 
Först trodde vi det berodde på att jag hade klämda nerver så det opererades men det har hängt kvar och har gjort en EMG som inte visade något men problemet kvarstår iaf.  🤔

Zadeira
2016-08-27 08:55
#2

Får det i perioder. Då är det nån muskleknuta som klämmer på någon nerv. Märker att det troligen beror på att jag sitter mycket vid datorn i perioder och använder musen utan ordentligt stöd. Dvs så jag spänner hela högersidan. Då får jag muskelknutor längst nacke, skuldra och axel och handen blir såranvänd tills jag fått bort muskelknutorna.

Mia-45
2016-08-27 09:58
#3

Jag har muskelknutor i min högerarm. Gör ont till och från.
Får svårt att skriva ibland. Känns som om handen gör som den vill och bokstäver blir spretiga.

Ankan76
2016-08-27 23:15
#4

Korkade jag tänkte diska… Gick åt lite porslin😳

Annautanh
2016-08-29 16:53
#5

*räcker upp handen* samma här. Upptäckt att höger fot/höft är lite "lat" ibland också, vet inte om det pga smärta eller vad.. :/ Jag har fuskat två dagar i rad å använt diskmaskinen (diskar alltid för hand annars). Å jag har idag pga det orkat både damma å dammsuga! Att man kan bli glad för så lite! Ankan, du säger höger sida, är ett alltid så för dig att du har mer/mest ont på ena sidan? För mig är det så iaf, upplever höger som "problembarnet" å vänster sida speglar, utom just händerna där det oftast är båda.

Ankan76
2016-08-31 01:04
#6

Måste fråga,varför diskar du för hand? Höger arm och vänster ben är alltid värst,men det är klart den andra armen och benet är inte så snälla dom heller…

Annons:
Annautanh
2016-08-31 10:48
#7

Av två skäl: gammal vana, tycker det känns tramsigt att diska med maskin när man bara är två personer, för miljö och ekonomiskt. Och skäl nummer två, jag tycker jag blir sämre för varje grej jag släpper. För varje steg jag minskar "pressen" på mig själv upplever jag att jag blir sjukare. Och nej, jag har inte riktigt accepterat att jag är sjuk ännu. Tack för svar! Hoppas du har en okej dag.

Upp till toppen
Annons: