Annons:
Etikettprathörnan
Läst 848 ggr
[LoveUnite]1
8/17/16, 5:39 PM

Håller tummarna

Detta är andra omgången jag börjar smärtrehab, startade igår. Men idag fick jag meddelande om att jag kommit in på Medicinsk Sekreterare utbildningen och börjar imorgon (var reserv), så ännu en gång fick jag avbryta smärtrehab.

Men, är ju ingen tvekan att min framtid går först, utbildningen leder till anställning vilket jag behöver och vill ha samt att jag verkligen vill satsa på den karriären.

Så idag ringde jag och avbröt smärt rehab.

Känns lite plötsligt, har inte direkt smält det än, har en pendling på 2 timmar enkel väg till skolan och måste även hitta bostad så snart som möjligt (så jag slipper pendlings tiden) för även sitta i bilen eller tåget sedan hela dagen i skolan kommer förstöra min rygg redan dag 1.

Men sådant är livet som reserv ;)

Nu håller jag bara tummarna att jag överlever studierna, är 2 år. Tänker då förstås med min värk, ryggen främst eftersom det är mycket sittande under lektionerna.

Är iaf överlycklig att jag kom in, och till den skolan som var på plats 1 på min topp 3 lista =) Äntligen kan jag se ett ljus i slutet av tunneln när det gäller framtid och karriär. =)

Annons:
Mia-45
8/17/16, 5:54 PM
#1

Men GRATTIS till utbildningen ❤️🌺
Sånna jobb kommer mer och mer nu och kul att din utbildning leder till anställning. 
 Kan de inte försöka anpassa i skolan? Kan du inte få ett sådant här höj- och sänkbart skrivbord? 
Glad för din skull. 😃

IaMiaMaria
8/17/16, 6:05 PM
#2

Grattis!! Vilken bra utbildning du valt. Jag som jobbat som sjuksköterska vet att jag uppskattade de medicinska sekreterarna enormt. Utan dom hade jag inte klarat mitt jobb då!

Hoppas också du hittar bostad snart så du slipper pendlingen.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[LoveUnite]1
8/17/16, 6:55 PM
#3

#1  Jag har för mig de hade något anpassat i datasalen eller så blandar jag ihop det med den andra skolan jag var och gjorde provet på men själva lektionsalen med stolarna så var det vanliga bord. Det kanske var den skolan som hade anpassade stolar. Minns inte. Men lär får veta imorgon ;)

Jag tror bara jag slipper pendlingen så kommer inte det vara lika jobbigt, för man har ju raster och 1 tim lunch etc, 4dgr i v är i skolan. Men får mitt schema imorgon så jag vet mer då.

Är verkligen super glad över detta :D

Sundaychild
8/17/16, 9:24 PM
#4

Grattis och lycka till!! 🌺 Jättebra jobbat! 🏆

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Ankan76
8/18/16, 12:33 AM
#5

Grattis!

Spaicy
8/18/16, 5:38 AM
#6

🍃🌼🍃🌸🍃Grattis och Lycka Till! Jag hoppas av hela mitt hjärta att de underlättar för dig i skolan och sedan på arbetsplatsen du finner med tiden, så du kan lyckas med din dröm.😉👍🏼

Annons:
Zadeira
8/18/16, 1:33 PM
#7

Vad härligt ändå att du kommit in till ngåot du vill!

Hoppas bara du får chansen till smärtrehab igen. När jag skulle börja smärtrehab fick jag höra att om jag avböjde/avbröt så var min chans förbrukad och jag skulle inte få börja igen.

Nettan4
8/18/16, 6:45 PM
#8

Härligt och grattis😃

[LoveUnite]1
8/18/16, 6:56 PM
#9

#7, jo, det sa dem till mig också, att jag hade 2 chanser. Men de borde ju även förstå att denna utbildningen går först.

Stod även i min rehabplan att det var ett av mina mål att komma in i den utbildningen ;-)

Men hur som, lär dröja minst 3 år innan jag ens söker igen till smärt rehab, om jag någonsin ens någonsin gör det.

Klarar jag av det nya jobbet ser jag ingen anledning till det.
Blir jag däremot så pass sjuk och kroppen inte klarar av det så får jag väl göra om alla läkare besök på nytt.

Men nu ska jag satsa på utbildning och karriär, jag får helt enkelt bita ihop angående värken, kommer bli lugnare om jag får ner pendlingstiden.

För vi har raster och sedan 1 tim lunch, gick en promenad på lunchen, tog 30 min för maten o 30 min promenad. Jätte skönt! Å det regnade ;-) Stretchar och sträcker på benen på rasterna. Jag får anpassa. Sedan i värsta fall har jag mina värktabletter.

Jag ska få detta att fungera!

Zadeira
8/18/16, 7:53 PM
#10

#9 Självklart går sådant före! Jag hade gjort exakt samma som du! Och skulle det vara så att du inte får komma med i smärtrehab nånsin igen så tycker jag ändå att du valde helt rätt! Det man lär sig där kan man lära sig på andra håll, men att plugga igen är kanske inte alls samma möjlighet. Så bara kör på nu när det verkar flyta på! 😃

Ankan76
8/18/16, 11:47 PM
#11

Jag älskar din inställning! Bra kämpat! Du får jättegärna berätta hur det går för dig! Kram

Upp till toppen
Annons: