Annons:
Etiketterhälsavälvaro
Läst 1896 ggr
Eda
8/15/16, 8:13 PM

Lite tips på hygienartiklar som kan underlätta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Foton: Duschpall hopfällbar: Plusvardags hemsida Hårtvätt: Eget foto Tandborstgrepp: Varsams hemsida Tåtvättare: Varsams hemsida Ryggborste: Swerecos hemsida Lotioninsmörjare: Uriforms hemsida

I min blogg har jag nu gjort några inlägg gällande hjälpmedel vid personlig hygien samt var man kan köpa dessa.

Hygienartiklar vid rörelsehinder gällande dusch & bad som t.ex. badborstar & ryggsmörjare som hjälper en att komma åt även om man har svårt att nå, handtag man kan fästa i badrum med sugproppar, olika typer av duschpallar också hopfällbara, badsitsar som är svängbara m.m.

Hygienartiklar vid rörelsehinder gällande fötter, händer & hårvård som t.ex. fotborstar & nagelfilar som man inte behöver böja sig ner för att använda, nagelsaxar med långa skänklar, hårtvättbrickor & fristående hårtork m.m.

Hygienartiklar vid rörelsehinder gällande mun & tänder som t.ex. tandborstar för nedsatt handmotorik, tandborstgrepp, tandstickshållare m.m.

Tips för resor & semester gällande hygien vid rörelsehinder som t.ex. portabla duschgrepp & toaförhöjare, olika typer av resepottor, fickdusch m.m. 
Tvätta sängliggande i hemmet

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Honestyisdead
8/15/16, 8:17 PM
#1

Ser ofta att du lägger ut bilder på produkter och skriver vems bilderna är. Innebär det att du fått tillstånd av bildägaren att lägga ut bilderna?

Eda
8/15/16, 8:26 PM
#2

Jag har mejlat respektive butik och frågat om det är okej att lägga ut deras bilder om jag skriver att bilderna är från deras hemsida - svar okej.

Från de butiker som inte svarar (det är några stycken) har jag inte lagt ut några bilder.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Honestyisdead
8/15/16, 8:39 PM
#3

Gött :)

Eda
8/15/16, 9:45 PM
#4

Egentligen tycker jag att det är konstigt att inte alla butiker bryr sig om att svara, det är ju faktiskt gratis reklam för deras produkter.

Några firmor vill att jag skriver till dem när jag skrivit om dem i mina bloggar som t.ex. Silvert´s i Kanada. Idag fick jag följande mejl från denna firma som jag skrivit om i min textilochtips-blogg och följande var ju roligt att höra.
 

Hi Renate 

You did a fantastic job!!!! 

Wendy Black

Director, National Sales & Marketing
Silvert's Adaptive Clothing & Footwear

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Ankan76
8/18/16, 12:32 AM
#5

Tack för tipsen!

Eda
10/23/17, 8:53 AM
#6

På en rysk Facebooksida hittade jag ett mobilt grepp/handtag/stöd. 
Verkar otroligt användbar, ni måste se videon:  
https://www.facebook.com/pocl.msk/videos/1136867919759872/?hc_ref=ARRVKXGmcuNDL0w0NtcMn2kkoyk9VrgO2zaJ819XTee_2sWkWf9YEJNPmMsbFWLb54Y

Handtaget kommer från en tysk firma Mobeli:
http://www.mobilegriffe.de/index.php?id=mobeli

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
11/21/21, 9:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

På inlägget om Hygienartiklar vid rörelsehinder gällande fötter, händer & hårvård har jag nu uppdaterat länkarna, vad som tillkommit sen jag skrev inlägget är denna hårtvättbricka för säng som säljs av Euforia.
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2016/06/19/hygienartiklar-vid-rorelsehinder-gallande-fotter-hander-harvard/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Länkarna uppdaterade 2021-11-16 FÖR HÄNDER & FÖTTER finns nagelsaxar och nagelklippare som kan underlätta vid funktionsnedsättning. Nagelborstar och fotborstar finns som har sugkoppar, som man inte behöver hålla i. Fotvårdsplatta med slipyta som läggs på golvet, för att man skall slippa böja sig ner. Fottvättare/torkare finns med långa skaft, för att också kunna komma åt…
Upp till toppen
Annons: