Annons:
Etikettövrigt-smärta
Läst 1456 ggr
flocken
2016-08-12 06:32

sorg, utmattning, värk

Det har varit 2 veckor i helvetet o är fortfarande . Allt började med att min hund blev sjuk. Han hade sen innan dåliga höfter o bogar. Men under kontroll. Tillslut började han morra åt mig o ge sig på andra hundar. Inte okända, utan sina kompisar. Efter ett besök hos vett så fick jag veta att han fått förändringar i " fotlederna" fram. En vecka senare fick han somna in hemma. Axel var tränad till att hjälpa mig hemma. Plocka upp saker, stötta mig när jag tappade balansen. Jag driver även hunddagis o han var den självklara flockledaren. Höll allt lugnt o stabilt. Det var han o jag. Denna sorg… Vid midsommar köpte vi en unghund som nu är 7,5 månad. Inte planerat men var nog ödet. Dexter skulle komma hit. 3 av mina marsvin fick somna in pga tumörer. Har tagit emot omplacerings djur. Idag flyttar 3 marsvin tillbaka till sin ägare. Har passat tillfälligt . Så förlorat 7 djur på knappt 2 veckor. 2 av mina kaniner har tappat vikt. Trotts avmaskning o bra mat går de inte upp. De klarar inte vintern om de inte går upp i vikt. Vett är inkopplad. Den här sorgen o stressen tar kål på mig..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
2016-08-12 06:45
#1

O nu när jag inte får min xtra hjälp av Axel hemma så blir värken värre. Utan måste uppfostra en ungund på 31 kg. Otroligt lättlärd men iaf. Allt detta är inte det bästa för värken.. O psyket..

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

michellemimmi
2016-08-12 09:10
#2

Skickar lite styrka och kärlek <3 Hoppas att Dexter så småningom kan ge dig samma avlastning och vänskap som axel gjorde. Ibland är livet inte lätt.. Jag känner igen det där. Blev av med både hund och mormor i våras, samtidigt som jag var sjukskriven pga utmattningssymptom.. Man får gå sönder totalt ibland och bara vara, så länge man bara tar sig upp igen efteråt. Det är helt okej. Ska tänka på dig och hoppas att allt löser sig.

Hjärta/Mimmi

flocken
2016-08-12 09:45
#3

#2 tack. Ibland känns det som att man har en liten jävul över huvudet " nu mår hon för bra. Nu ska vi ställa till det igen" Jag vet att Axel är med mig. Är väldigt öppen för det andliga o har både sett o känt honom. Dexter gör det han kan. Jätte rolig att träna o livar upp allting. Men har ingen ork. Helt utmattad

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
2016-08-12 11:07
#4

Tyvärr är det ju så att när man skaffar djur har man inte en tanke på hur det kommer bli den dagen de inte längre finns hos oss. Eller så ändras förutsättningarna så enormt under tiden att den dagen de försvinner är man inte alls där man trodde osv. Det är aldrig lätt att förlora de viktiga djuren, men tyvärr något som händer och som man måste ta sig genom.

Det är ju så också med fibro att man inte vet hur sjukdomen kommer te sig om en månad, eller ett år, eller fem år osv. Sorg och stress gör ju inte det hela bättre, men man måste hitta sina strategier även där för att ta sig genom.

Ta din tid för sorg och låt dig själv vara ledsen över det du förlorat, men se det också som en ny möjlighet för din Dexter att utvecklas och bli en ny hjälp i din sorg och sjukdom. Allt som händer leder till något nytt och även om det är hemskt det man förlorar kan man också få en ny möjlighet att utvecklas i det hemska.

michellemimmi
2016-08-12 11:30
#5

#3 Vad lustigt att du säger det, för jag skrev att det känns som om axel är med dig och Dexter och hjälper er på vägen, men jag tog bort det, för man vet aldrig vad man får för reaktion när man skriver sånt, vill inte förstöra ditt mående ännu mer. Men vad skönt, då vet du det redan :) Underbart att du ser och känner av honom! Förhoppningsvis kommer orken tillbaka.. Sakta sakta. Förmodligen kommer den att försvinna sen igen.. Men det är sån skit man får stå ut med :(

Hjärta/Mimmi

flocken
2016-08-12 12:14
#6

Allting gick så fort med axels sjukdomar. Chocken. Allting hänger ihop. Jag har bara väntat på att kroppen ska strejka. Får ta en lugn helg .

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Ankan76
2016-08-14 01:11
#7

Vet hur det känns att förlora en hundvän. Ta hand om dig och Dexter. Kram❤️

flocken
2016-08-14 05:55
#8

Vaknade igår o kunde inte röra kroppen. Tog mig tillslut upp o tog mina mediciner o tillbaka till sängen. Dexter låg i sin säng bredvid min säng o tittade på mig. Tog inte lång tid förrän han hoppade upp o lade sig lätt tryckande mot min höft o lår. O låg stilla. Kunde stötta min kropp mot hans o lägga armen på honom. O han är ändå bara 7,5 månad o 31 kg o egentligen sjövild. Blir nog en bra kille när han växer upp

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ankan76
2016-08-18 00:28
#9

Ja,tänk vad dom förstår! Kloka djur!

Upp till toppen
Annons: