Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1266 ggr
[svensktillverkad]
8/5/16, 1:27 PM

Helvetet.

Okej, jag kanske är lite överdramatisk nu, men låt mig skylla på det att jag är något sådär som ung fortfarande, 21 år. Jag har haft ont sen jag var liten, endå tog det tog 20 år innan någon tog mig på allvar. När jag vet 14 år och efter blodprov en gång i veckan i 2 månader, elstötar och hudutskärningar sa dom att jag var lat och var tvungen att röra på mig. En dag för mindre en ett år sen slog jag näven i bordet, vägrade att bli runt skickad till tränings pedagoger utan krävde ett svar. Hade 18 av 18 möjliga tender points. Min smärta har gått på en kort tid från att ha ont 12 timmar om dagen till dygnet runt. Från att orka med det man vill orka med till att lägga av aktivt efter aktivitet för att kroppen inte vill för att man ligger på natten och skakar av smärtan efter ett intensivt frivilligt pass. Mina händer blir sämre, svårare att greppa och böja men ingen reumatism utan fibromyalgi. Haltar fram på morgonen fram till vattenkranen. Jaha tänker ni, varför sitter du här och själv ömkar dig själv? För att min framtid ser inte ljus ut, hur ska jag orka jobba? Hur ska jag orka leva om jag jämt ska ha ont? För just nu orkar jag inte ha ont en minut till. Just nu vill jag bara dö. För jag kan inte göra allt det jag vill göra. Så hur orkar ni? Ni som levt med detta helvete en längre tid?

Annons:
[lillelull]
8/5/16, 10:53 PM
#1

Det enda jag tänker när jag läser är väl att jag känner med dig, jag är i samma sits
(förutom att vi såklart är två olika individer och hanterar saker olika men ja du förstår) 
Har också 18 av 18 och alla andra symptom som finns och  reumatisk sjukdom och lite annat därtill och opererat händerna tre ggr på 3 månader.
Har varit i kontakt med vården i princip sen den dagen jag föddes för massa besvär som har mynnat ut i allt de här och de trasslas fortfarande upp sjukdomar hela tiden känns det som.
Jag är 25 nu och de senaste två åren har jag varit heltidssjukskriven då jag inte orkar göra något annat än att vara hemma och ligga i min säng, titta ut genom fönstret och bara undra Varför? Vad? Hur?
Bara ligger och våndas i en blandad myrkrypande/ brännande smärta som bara rör sig över hela kroppen och aldrig aldrig tar slut och läkarna har inget mer att erbjuda mig… Vilket jag tycker är helt bisarrt. .

Om du vill prata så skicka gärna ett PM. 🌺

Upp till toppen
Annons: