Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1592 ggr
Mia-45
2016-07-29 06:26

Så trött så trött!

Jag är nu så trött så jag mår dåligt. 😕
Är förmodlingen ett skov på G igen. 
Mycket på jobbet där jag har en SSK som "jagar" livet ur mej med saker han vill att jag ska göra, har tydligen fått en sambo utan att vi ens pratat om det. 
Jag är mycket beroende av att få egen tid och kunna vila upp min hjärna och kropp…men får inte en chans till detta nu. 
Nu är jag så trött så jag känner mej sjuk och min värk är sämre igen. 
Jag  vet att jag borde säga till min pojkvän att jag behöver ha egen tid och att jag inte vill vara sambo än. 
Men det är heller inte så lätt…vill inte att han ska bli sårad. Men så här orkar jag inte hålla på. 
Jag får ofta köra runt på honom efter jobbet då han själv inte får köra bil efter sin stroke längre. 
Vissa kvällar är jag då inte hemma förrän efter 19….och då hållt igång sedan 6 på morgonen. Jag får med köra runt han på morgonen innan jobbet till hans torp..vilket är 6 km längre för mej att köra. Och jag får därmed gå upp en halvtimme tidigare. 
Idag gick jag med upp en halvtimme tidigare för att köra honom men han ligger och sover än!! 🤔
Så jag kommer nu köra till jobbet och han får ta sej dit han ska bäst han vill. 

Tjommen har tydligen med rökt i mitt kök under fläkten…Vilket jag HATAR! 😮

Ja jag har skrivit lite snabbt nu om detta och jag börjar undra om det inte är bättre att vara själv ändå. 

❤️

Annons:
Agafia
2016-07-29 09:21
#1

Låter som om du skulle behöva förklara för honom hur du mår , att ni bara träffas Då och då . Han får väl söka färdtjänst så slipper du fara runt .

Sundaychild
2016-07-29 12:06
#2

Jaa du, det är inte lätt alla gånger. Jag förstår dej, att balansera mellan vad man själv behöver och vad någon annan behöver är himla svårt. Speciellt när man ju inte vill den andra något illa utan verkligen bryr sig om.

Själv har jag haft duster med min man om hans 19 åriga son som bor varannan vecka hos oss. Jag anser att han är tillräckligt gammal för att flytta till eget, men han (pojken) tycker ju att det är bekvämt - och billigt - att bo hos föräldrarna. Jag har försökt säga att jag inte vet någon annan 19-åring som studerar och bor vecka-vecka hos föräldrarna, men det är som att tala till en vägg. Mannen säger bara att han tänker inte kasta ut pojken. Nå, det kan jag kanske förstå, men å andra sidan tycker inte jag att vi mera borde ställa våra liv efter att pojken ska ha mat på bordet varje kväll. Hallå - han kan väl göra nåt själv???

Så ja, hur tacklar man sånt ? Fast vad det gäller din sambo tycker jag nog att du ska försöka få honom tt förstå att han inte röker i enlägenhet där ni båda ska bo om du inte vill det, det är att visa respekt att gå ut och röka, om man nu måste. Och försök få honom att förstå att du kan köra ibland, men att ni kommer överens om det på förhand, du är ingen taksi som kommer på stubinen när han vill!

Kram och lycka till!!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Mia-45
2016-08-02 06:26
#3

Hej på er

Tog upp detta med rökningen inomhus…och han kommer inte ihåg att han gjort det, sa han. Sen efter en stund så säger han att det är en gammal vana. Så han var medveten om att han gjort det men ville inte erkänna först.
I helgen körde jag 12 mil på mindre än ett dygn för att köra på honom när han glömt saker och missat tider. 
Jag har kört upp en hel bensintank på en vecka vilket annars brukar räcka nästan 14 dagar. 
Igår kom han från Stockholm och jag hade gjort god middag till oss. Men han ville inte ha utan slocknade i soffan. Efter några timmar ville han ha mat så han värmde i micron och slocknade sen i soffan igen. 
Jag gick och la mej vid tio och vid halv två kom han in i sovrummet med. Då hade jag sovit 3½ timme. Det var nästan all sömn jag fick i natt pga hans snarkningar. 
Och han sover med alla kläder på med…..Öhhhhhh? Ungefär som att: Ge fan i mej!

Inte en tillstymmelse till närhet….jag försökte under kvällen men han bara somnade. Det känns som om han bara bor här utan att bry sej om mej. Jag kan börja prata om något och då kan han avbryta mej och prata om nåt annat, jag pratar om mitt jobb och dagens händelser men han verkar inte lyssna. Kanske i två minuter men sen ser jag på honom att hans hjärna är nån annanstans. 
Jag har med sagt till honom att jag hör dåligt och att han måste vara i samma rum som mej för att jag ska höra vad han säger. Och han måste prata tydligare än vad han gör. Men icke då! Samma visa varje gång. Han är i ett annat rum och pratar med mej…så får jag säga till igen att jag inte hör. 
Mycket frustrerande! 

Min värk blir fasen så mycket sämre av detta då jag heller inte får den sömn och vila jag så väl behöver för att fungera. 
Ska ta detta med honom ikväll när jag kommer hem. Att vi får ses om helgerna eftersom jag inte pallar med i veckorna då jag jobbar.

Mia-45
2016-08-02 06:28
#4

Han har haft en stroke….och jag tycker synd om honom för han är mer än vimsig. 
Men…jag orkar inte heller ta ansvar för honom när han glömmer saker och ting. Jag orkar inte köra runt på honom för att HANS tillvaro ska fungera. Min då?
Min syster är nu orolig för mej att jag nu får "vårda" honom när jag själv inte alls mår bra. Hade jag mått bra så hade jag fixat detta.

Agafia
2016-08-02 14:07
#5

Du får vara tydlig med att du inte är hans personliga assistent annars kommer han att fortsätta så länge du tycker synd om honom . Dags att du börjar ta hand om dig själv o må bra 😊

Mia-45
2016-08-03 07:38
#6

Pratade med han igår om att jag behöver egen tid för att orka med allt.
Sa att vi kan ses en gång i veckan och sen på helgerna.
Han blev konfunderad och frågade mej om mina känslor och om jag inte ville ses mer alls…
Jag fick förklara för honom igen.
Nu har han vart hos mej sedan i lördags och jag tycker att nu kan han åka hem till sitt några dagar så jag kan få rå om mej själv lite. Då får vi sedan bra kvalitetstid när vi ses sen.
Men då sitter han och pratar med sin morbror om att stanna hos mej som idag med.
Och fråga sen om jag vill följa med på allsång ikväll. Han ska gå med sin mamma.
Men jösses!!!
Han har tydligen inte lyssnat alls på vad jag sagt. Eller så har han det och skiter i det.
Jag förklarade att jag inte vill vara sambo än. Men det är vi inte, säger han då. Men i nästa mening säger han att han vill betala halva min hyra eftersom han är hos mej jämt.
Jag förstår inte hur det står till i skallen på han, ärligt talat.
😕

Annons:
Agafia
2016-08-03 10:25
#7

bara du som kan bestämma vad du står ut med , kanske du behöver ta i på skarpen ställa ultimatum för att han ska fatta , vad vet jag .

Ankan76
2016-08-07 00:56
#8

Usch Mia det där låter inget vidare! Är du kär i honom? Är han verkligen något att ha? Jag blir orolig för dig❤️

Mia-45
2016-08-07 08:03
#9

Ankan
Han satt nu natten till lördagen och flirtade med min granne via Facebook. På hennes foton på henne och hennes barn och barnbarn så hade han kommenterat med att hon är sveriges yngsta mormor och sveriges snyggaste med. 
Och gillat med ett Hjärta. 
DÄR går gränsen!! 
Jag sa till han och han tog bort kommentaren men INTE hjärtat. Och han förstår inte hur jag mår i detta. Han ber inte ens om ursäkt. Han skiter i mina sårade känslor. 
Jag tror inte jag har känslor kvar för honom men har jättesvårt för att släppa!! Varför?????? Jag inser att jag inte mår bra i vårt förhållande. Varför ska det då vara så svårt att göra slut?????
Har kommit på han med att ljuga för mej också. Vid två tillfällen senaste veckan. 
Och nu sitter han och beklagar sej över och undrar varför alla blir sura på han. 
Han drog nu med in min son i det hela och skrev att han tar så mycket energi från mej..:Men hallå!!!  Han är MIN SON. 
Jösses….😢

Mia-45
2016-08-07 08:09
#10

Jag skrev nu till han att vi inte är bra för varandra och att han inte bryr sej om mina känslor alls. 
Och att han drar in min son är bedrövligt!!! 😮
HAN kallar mej svartsjuk men han är ju själv svartsjuk på min son för att jag umgås med honom. 
Inser att detta går inte.

[Rhonda]
2016-08-07 08:38
#11

#10

Jag ber andevärlden skickar krafter till dig så du kan ta dig ur detta förhållande. Jag skickar själv kärlek till dig. Lyd din instinkt! Den har aldrig fel!  Puss o kram.

Aleya
2016-08-07 08:49
#12

Stroke eller inte. Han beter sig som en idiot. Hur kom han till ställen innan han träffade dig om han inte får köra? Och ragga på grannar? Jag hade utan att ens blinka sagt :Tack och adjö

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fiber53
2016-08-07 10:39
#13

Hej Mia, Låter inget trevligt alls. Om han redan nu i början av ert förhållande beter sej så blir det nog inte bättre längre fram. Du gör dej själv bara illa av att fortsätta kontakten. Hoppas det löser sej för dej. 😔

Annons:
Sundaychild
2016-08-09 21:50
#14

Jag förstår dej på sätt och vis, och kan nog inte ge något råd. Annat än att om problemen är av det slaget att de inte går att fixa, är det väl bara att inse. Men å andra sidan tror jag inte att det perfekta förhållandet existerar, men man måste få lika mycket som man ger, annars går du back hela tiden. Lycka till!

HjärtaAmor vincit omnia - Kärleken övervinner allt. Hjärta

Mia-45
2016-08-10 08:55
#15

Jag har märkt nu i efterhand några dagar att han bryr sej egentligen inte så mycket om hur jag mår eller hur jag känner. 
Vi bestämde för att ses och prata ut om saken…och då blev HAN så glad och mådde bättre. 
Han verkade med bli sur igår över att jag skulle jobba så länge som till fem. För HAN hade inget att göra. 
Så jag har nu tagit beslutet att göra slut. Skrev till han om det. För annars skulle han kommit hit senare idag. Och jag känner att jag vill inte det. 
Jag kan inte leva med en som inte ser till den andras känslor och åsikter. Som inte ser till den andras behov utan tänker bara på sina egna. 
Tror inte han kommer ändra på sej för det är sån han är. 
Och jag vill inte behöva dra upp fem-sex olika saker som han måste ändra på för att vårt förhållande ska fungera. Då är han inte mannen för mej. 
Jag kan ha överseende med några saker men ljug och när han går på min son, då är det stopp! 
Så nu ska jag fortsätta mina semesterdagar på bäste vis och försöka njuta och inte grubbla så mycket.

Aleya
2016-08-10 09:34
#16

#15 klokt beslut. Han verkade som en tjurig 5 åring när man har läst om han. Hoppas att det löser sig på jobbet också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-08-10 09:39
#17

Ja Aleya…detta var oundvikligt. 
Nu känner jag att jag gjort rätt för en sten sjönk från mitt hjärta. 
Vi är vänner ändå och pratar lite. Men mitt liv har han inte mer att göra med. 

Jobbet löser sej det mesta på. Jag älskar det så ingen fara. 

🌺

Leifsdotra
2016-08-10 10:42
#18

Hej!

Jag har inte varit inne och läst nåt alls under min semester, men börjar komma ikapp i andras inlägg nu. Skönt att du tog tag i det och sa ifrån, se till att hålla det nu för jag tror som du att du mår bättre utan honom som tar energin du så väl behöver 🌺

Mia-45
2016-08-10 10:59
#19

Ja jag kommer hålla det. 
Jag mår redan bättre. 😃

Ankan76
2016-08-10 22:50
#20

Bra där Mia! Du verkar vara en klok kvinna😍. Och för att slänga med en klyscha,mister du en står det tusen åter😜. Njut av ledigheten,kram

Annons:
Mia-45
2016-08-11 08:06
#21

Ledigt och ledigt! Chefen ringde nu och frågade om jag kunde komma och jobba för den andra "undersköterskan" som inte är en undersköterska, är sjuk. 
Hon är INTE sjuk. Hon gör detta för att jävlas med de och så blir det jag som blir drabbad. 
Så njuta av ledigheten ja…ahahahah…..Det får bli efter jobbet. 
🌺

Aleya
2016-08-11 08:55
#22

#21 lät inge bra. Njut sen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ankan76
2016-08-11 23:54
#23

Meh! Vad är det för människa?! Varför jävlas hon?

Mia-45
2016-08-12 06:13
#24

#23

Många orsaker. 
Hon klarar inte arbetet inne på labb med provtagning. Så inne hos mej får hon inte jobba längre. 
Hon har endast städningen nu och fått gå ner i tid. 
Ändå sitter hon och häckar inne hos mej vid min dator och kollar besökslista osv. 
Hon läste till undersköterska men klarade inte utbildningen så därför får hon nu inte jobba som det. Så hon är sur på chefen.

Aleya
2016-08-12 08:05
#25

#24 intressant att man inte klarar den utbildningen. Jag tycker att du ber henne flytta på sig när hon kommer in till dig

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mia-45
2016-08-12 09:27
#26

#25

Gör det men det går liksom inte in att hon inte har på labbet att göra längre.
Trist men sant.

Aleya
2016-08-12 12:20
#27

#26 säg till chefen att hon kollar på besökslistor. För hon har inget att göra med dessa om hon bara ska städa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Upp till toppen
Annons: