Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 930 ggr
flocken
2016-07-27 20:14

värsta hushållssysslorna?

Vad tycker ni är de värsta hushållssysslorna? Nu inte vad som är tråkigt utan vad kroppen och värken avskyr. Har inget emot det vanliga. Men byta lakan. Det är min värsta fasa. Vi har 5 kuddar i sängen varav 3 är mina för att pallra upp kroppen. Ta av är ingen fara. Men på….. är gråtfärdig. Även att min man hjälper till när han kan så är det döden. Armarna o ryggen….

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Ankan76
2016-07-28 19:31
#1

Skura golvet! Så det görs inte så ofta här hemma…

Mia-45
2016-07-29 06:15
#2

Dammsuga!

Zadeira
2016-07-29 22:13
#3

Diska. Står så himla dåligt trots att jga försöker stå på en massa sätt, men efter två tallrikar börjar ländryggen skrika.

För övrigt är att byta påslakan till kedjetäcket på 8 kg inte alls roligt. Ofta skiter jga helt i påslakanet eftersom det är så tungt att försöka få på ordentligt.

IaMiaMaria
2016-08-04 14:24
#4

Dammsuga är absolut nr 1 värst för mig på alla sätt. Måste ju göras en gång i veckan och det gör jätte ont samt att svetten sprutar (har en liten 2.a).

Andra saker som är riktigt jobbigt är diska, skala potatis, vika tvätt.

Sen nåt jag aldrig gör för jag inte klarar av det är att putsa fönster, jag brukar faktiskt köpa den tjänsten för att slippa göra det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

flocken
2016-08-04 15:07
#5

#4 ja fönstrena har jag gett upp. Är min man o hans mor som tar dom. Hålla upp armarna så går inte

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[LoveUnite]1
2016-08-10 20:22
#6

Saker som gör att jag måste stå stilla, tex hänga upp tvätten, diska (har dock diskmaskin nu), laga mat som kräver att jag måste stå vid spisen, hacka, skala osv längre stunder.

Nu har jag inte en stor lägenhet men hade det varit större kan jag garanterat säga moppa golv och dammsuga (tänker på när jag gjorde det på jobbet, var ett helvete!)

Annons:
Natasha68
2016-08-12 20:32
#7

Diska, eller  stå och laga mat under lång tid.  Tvätta men sällan.

Upp till toppen
Annons: