Annons:
Etikettfibromyalgi
Läst 1008 ggr
Ankan76
2016-07-12 23:36

Dimmig hjärna är värre än värken nästan😱

Jag vet att jag gnällt förr men jag tycker att det är så jobbigt att vara förvirrad,ha problem med talet och absolut inget närminne😫. Igår skulle mina döttrar flyga till England och jag kör dom till fel terminal och de missar flyget😰. Bara ett exempel…. Jag kan absolut inte göra två saker samtidigt. Om min man byter ämne snabbt så hänger jag inte med. Ibland när jag ska berätta en sak tappar jag tråden mitt i meningen. Om jag har stressat ( som igår då jag fick boka om flyg) blir jag liksom helt slut och tom i huvudet. Jag blir så rädd,hur ska jag kunna jobba som sjuksköterska när det är så här? 😰

Annons:
Zadeira
2016-07-13 09:16
#1

Jag vet hur du menar. Mycket smärta och stress brukar sätta igång en period av hjärndimma här hos mig. Är inne i en sån just nu då jag gått i väggen igen och min depression slagit på enormt och på köpet kommer hjärndimman.

Ankan, hur är det med rutiner osv på jobbet? Gör det att det blir lättare att fokusera och kan du sköta jobbet ordentligt? Vill inte låta hård men de få gånger jag fått sköterskor som varit väldigt förvirrade har jag som patient inte känt mig trygg.

Ankan76
2016-07-14 00:16
#2

Jag jobbar inte,är helt sjukskriven och kommer att vara det länge till enligt min läkare. Jag oroar mig för hur det blir sen,när jag väl börjat jobba. Jag är vanligtvis en lugn,kunnig och erfaren sköterska och omtyckt av mina patienter. Mitt yrke är en så stor del av mig.

Zadeira
2016-07-14 09:57
#3

Då förstår jag att det är svårt för dig att tänka på hur det blir framöver med ditt jobb. Det är ju tyvärr något vi med fibro ofta kan behöva sätta åt sidan eller kanske tänka om och göra på annat vis.

Ankan76
2016-07-15 00:23
#4

Jag var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 3 månader till. Hur ska jag orka?

IaMiaMaria
2016-07-16 11:45
#5

Jag har också jobbat som sjuksköterska men har varit sjukskriven i över tre år nu och känner att jag vet inte om jag kommer kunna komma tillbaka. Jag är så extremt stresskänslig och minsta motgång/problem så stänger hjärnan av sin tankeverksamhet helt och det går ju inte inom det yrket då man snabbt ska lösa problem.

Men jag hoppas på att bli bättre en dag och kanske jobba några % som sjuksköterska men kanske inte på en akutavdelning. Utan kanske lite lugnare ställe som ett boende av något slag.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: